En muuten kirjoittanut tai tarkoittanut näin. Lue uudestaan. Teet nyt ihan omia päätelmiä.
Lisäksi en kirjoita tässä nyt moderaattorina vaan yksityishenkilönä kerron mielipiteeni.
En tarkoittanut, että kirjoituksesi olisi sanonut noin. Ja ymmärrän että yleensäkin asiat ja näkemykset tässä vääntää, ei ihmiset/tittelit.

Mutta ihan oikeasti, tuo vapaudenpatsas on yhtä kaukaa ammuttu, kuin intiaanit (amerikan alkuperäisasukkaat). Historiasta ja vielä poliittinen.
Mutta miten sulkapäähine liittyy saamelaisiin?
Tätä olen minäkin miettinyt. Puolestamielensäpahoittaminen on tämän päivän syö....trendi.

ennemmin pahottaisin mieleni jos kaikki saamelaiset leimattas neljäntuulenlakissa ja heinäkengissä liikkuviksi tapajuopoiksi (pulttipois)
Jos nyt yrittäisi tehdä uutta sketsiä samalla tyylillä kuin pulttiboississa niin varmasti siitä tulisi sanomista.
Samaa mieltä. Aika kuiva ja surkea esitys se oli. Pulttiboisin romaanitkaan eivät olleet niin pahoja (niille olen romaanien kanssa pariin otteeseen naureskellut).
Liian moni asia on leimattu nykyään. Tuosta neekeri -sanasta lähti ajatusjuoksu pyörimään. Eihän nykyään saa enään henkilöä kuvailla ihonvärin tai taustansa puolesta, vaikka ei olisi tarkoitus millään muotoa loukata tai satuttaa ko. henkilöä. Yhden kerran työporukassa kuvailin erästä henkilöä erään työryhmän jäsenelle (hän pohti tunteeko hänet) ja perinteisten pituus/leveys lisäksi sanoin "minua tummempi ihoinen" (ite olen vitivalkoinen), niin siitäkös äläkkä nousi.

Ja ihan täysin aiheetta, koska ei ollut mitään rasistista kontekstia tai yleensäkään mitään negatiivista aijetta sanoa ko. henkilöstä.
Minä alan olla ihan täysin kurkkuani myöten täynnä tätä tämänpäivän some-kansan mielensä pahoittamista ja rasistiksi leimaamista ihan joka asiasta ilman mitään syytä.
Tässä on kyllä valitettavasti YLE kunnostautunut ihan huolella, mistä olenkin pyrkinyt heille kirjoittamaan palautetta. Milloin mitkäkin kukkahatut kirjoittelevat some-palstalleen pahoittaneen mielensä, kun ei ole unisex-vessoja, puhutaan palomiehistä, intiaani oli lastenohjelmassa, virtuaalipelissä voi kalastaa jne jne jnejnejnejnejnejnejne...
En minäkään mikään fiksu ole, mutta välillä kyllä käy mielessä, mitä on mennyt pieleen jotta ihmisestä kasvaa ammattivalittaja, jonka ainoa viikon "uroteko" (anteeksi, eihän tuotakaan voi enään käyttää, koska "uro" viittaa maskuliiniseen "urokseen", joten puhuttakoon vaikka henkilöteosta) on "keskustella joku pöydän alle" keksimillään tosiasioilla. Valitettavasti kuvatunlaisten ihmisten kanssa keskustelu on usein, kuin kuuluisa "pulun kanssa shakin pelaaminen".
Putouksessa oli tänävuonna yksi hyvä sketsi ja liittyi turvalliseen suojatiehen koulumatkan varrella. Siinä, noin kymmenen minuutin sketsissä kyllä oli pähkinänkuoressa tämänpäivän järjenjuoksu yhtään missään...

Anteeksi avautuminen, ei ole kohdennettu täällä keneenkään. Anteeksi.