KL-varaosat  Race.fi

V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti

  • 24 Vastauksia
  • 1236 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sulake

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #15 : 15.09.2025, 08:38:21 »
Särö on aika pitkä. En mitannut, mutta silmämääräisesti helposti pari senttiä. Jos tuon hitsaisi, niin jälkikäsittelyähän tuossa tarvitsisi, jotta sylinterin sisäreuna olisi muodossaan.

Tosin mittailin noita sylinterien väleissä olevia kanavia, niin 0,7 millin mittaliuska sujahti helposti molemmista päistä sisäänpäin, mutta matka tyssäsi siinä keskellä railoa. Että vähän väsähtäneet seinämät taitaa olla joka välissä. Ellei tuon kuulu olla normaalia, niin vaihtolohko/kone voisi olla se kannattavin korjaustoimenpide. Olishan tuossa nykyisessä koneessa viime syksynä vaihdettu jakopää ja vvt-pyörät, joita voisi vielä hyödyntää mahdollisen vaihtokoneen kanssa.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #16 : 15.09.2025, 20:59:53 »
Särö on aika pitkä. En mitannut, mutta silmämääräisesti helposti pari senttiä. Jos tuon hitsaisi, niin jälkikäsittelyähän tuossa tarvitsisi, jotta sylinterin sisäreuna olisi muodossaan.

Tosin mittailin noita sylinterien väleissä olevia kanavia, niin 0,7 millin mittaliuska sujahti helposti molemmista päistä sisäänpäin, mutta matka tyssäsi siinä keskellä railoa. Että vähän väsähtäneet seinämät taitaa olla joka välissä. Ellei tuon kuulu olla normaalia, niin vaihtolohko/kone voisi olla se kannattavin korjaustoimenpide. Olishan tuossa nykyisessä koneessa viime syksynä vaihdettu jakopää ja vvt-pyörät, joita voisi vielä hyödyntää mahdollisen vaihtokoneen kanssa.

Minun mielestä vaihtokone on paljon varmempi vaihtoehto kuin tämän hitsauttaminen. Liekö kenelläkään valistuneita arvauksia mitä on tapahtunut ja miksi. Koneessa voi olla muutakin ongelmaa piilossa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7043
  • Global alligator
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #17 : 15.09.2025, 22:43:05 »
Eiköhän se nyt vaan ole yleisesti tiedossa oleva tyyppivika.
Suunnitteluvirhe alunperin. Ahnehdittu tuossa tilavuuden kasvattamisessa väännön parantamiseksi. Olis vaan pitänyt pysytellä pienemmässä porauksessa tai tehdä lohko täysin uusiksi mikä olis tietysti hirmu kallista.

Ei ole huomioitu että kuskeja on sellaisiakin jotka vetää lappu lattiassa pitkiä aikoja, sillä se tuho saadaan aikaan kun lämmöt nousee lohkossa.
Ei auta vaikka olis ns matalapaineturbo.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #18 : tänään kello 07:27:36 »
Eiköhän se nyt vaan ole yleisesti tiedossa oleva tyyppivika.
Suunnitteluvirhe alunperin. Ahnehdittu tuossa tilavuuden kasvattamisessa väännön parantamiseksi. Olis vaan pitänyt pysytellä pienemmässä porauksessa tai tehdä lohko täysin uusiksi mikä olis tietysti hirmu kallista.

Ei ole huomioitu että kuskeja on sellaisiakin jotka vetää lappu lattiassa pitkiä aikoja, sillä se tuho saadaan aikaan kun lämmöt nousee lohkossa.
Ei auta vaikka olis ns matalapaineturbo.

OK, minulta on mennyt nämä ongelmat vissiin ohi.
Minulla oli aikoinaan uudesta asti 850T5, mutta kone oli 2.3L. Siinä oli maltillisesti enemmän tehoa (225hv) ja paras vääntö oli suuremmilla kierroksilla. En tiedä miten ovat kestäneet, myin sen pois 200 tkm ajettuna, ihan ehjä silloin. Näistä on viritetty R mallit 300 polleen asti. En tunne ketään sellaisen omistajaa joten eipä niidenkään kestosta ole tietoa. 2.5T vääntää hienosti jo 1500 rpm kohdilta, melkein kuin diesel. Toivottavasti tämä yksilö tulee kuntoon, tavalla tai toisella.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1110
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #19 : tänään kello 08:23:04 »
OK, minulta on mennyt nämä ongelmat vissiin ohi.
Minulla oli aikoinaan uudesta asti 850T5, mutta kone oli 2.3L. Siinä oli maltillisesti enemmän tehoa (225hv) ja paras vääntö oli suuremmilla kierroksilla. En tiedä miten ovat kestäneet, myin sen pois 200 tkm ajettuna, ihan ehjä silloin. Näistä on viritetty R mallit 300 polleen asti. En tunne ketään sellaisen omistajaa joten eipä niidenkään kestosta ole tietoa.
Nuo ongelmat siirtyivät konsernissa myös Fordille ja onnistuivat kopioimaan heikon rakenteen jopa omiin Focus/Mustang EcoBoosteihin.

2,3 on vahva lohko, mutta uudemmissa R-malleissa tilavuutta lisättiin, ja huonostihan siinä kävi ELK.

Vaihtomoottoristakin kannattaisi kansi avata ja lohko vahvistaa, jos varman päälle haluaisi näitä harrastaa.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7043
  • Global alligator
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #20 : tänään kello 08:35:58 »
Metästää jostain B5244T5 vaihtokoneeksi. :)

Joo, onnee vaan urakkaan, ne on aika hyvin käytössä...
Wikipediasta lainaus:

The B5244T5 is a 2.4 L (2,401 cc) straight-five. Bore is 81 mm (3.2 in) and stroke is 93.2 mm (3.7 in) with a compression ratio of 8.5:1. It is turbocharged and intercooled with a power output of 260 PS (191 kW; 256 hp) at 5500 rpm with 350 N⋅m (260 lb⋅ft) of torque at 2100 rpm. It features VVT for both intake and exhaust cam. It is equipped with a BorgWarner K24-7400 turbocharger.

This engine is known for being a plug and play substitute for the B5254T4 engine, which had problems with cracked cylinder liners.
2005–2009 Volvo S60 badged as S60 T5
2005–2007 Volvo V70 II badged as V70 T5
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Paikalla Harmaalaatikko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7043
  • Global alligator
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #22 : tänään kello 13:51:22 »
Joo, tulee vaan vähän halvemmaks ostaa muutamalla eurolla pari rakotulkkia... :)
https://www.biltema.fi/autoilu---mp/autotyokalut/moottorityokalut/sytytystulppatyokalut/rakotulkki-mmtuumat-2000028588
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2402
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #23 : tänään kello 14:09:29 »
Mutta kuka kertoo miksi se sylinterien väli on tehtaalla jätetty auki jos sen kuuluisi ehdottomasti olla kiinni? :idiot2:
V60 D3 Inscription -20
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7043
  • Global alligator
Vs: V70 2.5T 4WD 2007 puristuspaineet heittävät reilusti
« Vastaus #24 : tänään kello 14:22:49 »
Siihen on niin monta selitystä keksitty ettei perässä pysy. Kai siinä voi olla jotain lämpölaajenemisen kanssa tekemistä, ettei koko lohko turpoo.
Jotkut väittää että jäähdytyksen kanssa jotakin hyötyä, sitä tekosyytä en kyllä usko. On niin pienet raot ettei sieltä neste paljoa lämpöä siirrä. ELK
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

 

RallyBaron  Samppasport