Futurez  Kulkukoira

Toyota Corona Mk1 ilmastointi

  • 172 Vastauksia
  • 14377 Lukukerrat

Vanhus ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 12738
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #165 : 17.11.2025, 09:08:48 »
 :hg:

Huhhuh mutta nyt siinä pellissä on se mitä hullu huuteli.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Paikalla Vanhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #166 : 17.11.2025, 09:40:57 »
:hg:

Huhhuh mutta nyt siinä pellissä on se mitä hullu huuteli.

Ole hyvä 8)

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 12738
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #167 : 17.11.2025, 15:38:29 »
taipuu tuo pelti sulla kyllä tosi hyvin, toraforsin kursseja itekkin kattonut mutta luulempa että oma pää on liian umpiluuta oppimaan oikeatapaa ja keskittymiskyky kuin kanalla
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.
YouTube

Paikalla Vanhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #168 : 18.11.2025, 06:47:19 »
Painoin samoilla lämmöillä vielä yläosankin konepellistä uusiksi. Ennen paritusta vedin vielä epoksit rungon ja pellin sisäpuolelle. Hyvin häipyi saumatkin näkyvistä värin alle.





Suojaus siis 100% parempi kuin tehtaalta lähteissään. Siellä väliin kun ei ollu päässyt yhtään mitään. Reunoihin pursotin ohuen palon koriliimaa ennenkuin naputtelin kiinni ja ruuvasin pellin autoon paikalleen, jotta liima tarraa oikeaan asentoon. Tai näin toivon. Ainakin pelti täyttää nyt paikkansa ja riittää keulaan asti



Seuraavaksi helmojen suunnittelua, jotta saan etusiivet liitettyä niihin. Samalla suunnitella siipien liitos helmoihin.

Paikalla Vanhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #169 : 19.11.2025, 07:05:00 »
Helmoille lähdin linjoja hakemaan pyörötangolla



Helkkari kun toi takatukivarsi tulee helmasta ulos ku joku postilaatikko :buck2:. Pitänee vaan tuua ulospäin tarpeeks jotta jää jemmaan. Saa vähän kotelon tapaistakin tuomaan lujuutta.

Futsin ton alareunan kaarevuuden taittamista, notta miten sen tekis. Hitsasin 2" putken päihin kulmaraudat vinkoja varten ja vedin kaarisaksiin kiinni.



Pelti vaan pänkkään tonne väliin ja laudan avulla taitoin mutkan. Saa helpommin taitettua koko leveydeltä tasaisesti.



Siisti ja tasainen taite tuli

Oven kohdalla pääsi suoralla helmalla, mutta etu- ja takapäässä piti taivuttaa helman päitä ulospäin.



Tulikos hyvä?



Ei kyl ihan taaskaan vastaa ajatusta. Josko kaivais oven kohdan auki ja linjais alemmas?



Parani vähän. Lisää funtsimista.... Otin oven kohdalta helmaa 4cm sisäänpäin ja josko tekis takareunaan helmassa pienen pullistuksen tukivarrelle. Pullistukseen tarvittavat  palaset olivatkin kiintoisat tehdä.



Tein tommosen vasteen heittoja varten.



Hiljalleen alkaa olla oikealla suunnalla muotojen kanssa.



Vahvasti keskeneräinenhän toi vielä on, mutta tosta näkyy noi muodot aika kivasti.



Etupään suunnittelu on vielä työn alla ja taaksekin pitää keksiä jotain kyljen ja helman liitokseen.

Paikalla Vanhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #170 : 20.11.2025, 07:03:44 »
Olin traficomin yli-suurvisiireihin yhteyksissä kun pitäisi laitella uutta poikkeuslupaa menemään takapään runkolinjan muutoksesta. Taannoinhan mokasin kun en hoksannut ottaa huomioon tukivarren liikerataa matalammalla alustalla :buck2:



lovenhan tuohon jouduin tekemään ja siirtämään rungon kulkemaan kabiinin puolelle.



Käytiin läpi myös b-pilarien siirtoa ja sitä vaatiiko poikkaria. Vaatiihan se. Lisäksi huomautti myös ovien pidennyksestä, eli tulisi lisätä vahvistusta oven sisään ja kyseenalaisti siinä ohimennen vielä teetettäväksi tulevat ikkunatkin, kun eivät ole e-hyväksyttyjä! Antoi onneksi vinkin kuuklata "katsastajan käsikirja" netistä, mistä löytyy ajankohdat erilaisille vaatimuksille mm. ikkunoihin ja moneen muuhunkin asiaan. Se oli hyvä vinkki. Ikkunat ei onneksi tarvitse olla e-hyväksyttyjä ton ikäisessä autossa ja muut vaateet täyttyy niihin kyllä teetettynäkin.

B-pilarin siirron yhteydessä siirsin turvavöiden alakiinnityksen myös taaemmaksi. Siihen pitää visioida myös lisävahvistusta  ja dokumentoida koko roska hakemukseen. 

Sivuttiin samalla vähän paino-teho - suhteitakin ja trafilla ei ole uusien rakennusmääräysten voimaantulon jälkeen hyväksytty yhtään teholisäys hakemusta. Eli nyt siis tuli tyhjentävä vastaus, kannattaako sijoittaa 400e ja toivoa lisää tehoa, ei kannata.

Nyt on siis alustavat askelmerkit lupaa varten selvillä ja pieniä parannuksia pitää tehdä jo tehtyihin muutoksiin. Tulipahan selvittyä ettei tarvitse kasivinkkeliä haaveilla pellin alle tulevaisuudessakaan kun tehot menöö ylitte ;D

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1896
  • It's Hip To Be Square
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #171 : 20.11.2025, 08:45:45 »
ja kyseenalaisti siinä ohimennen vielä teetettäväksi tulevat ikkunatkin, kun eivät ole e-hyväksyttyjä!

Reps  :D
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Paikalla Vanhus

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 138
  • www.vrcf.fi
Vs: Toyota Corona Mk1 ilmastointi
« Vastaus #172 : tänään kello 06:45:03 »
Oon paininu siiven ja helman liitosta, notta teenkö tehtaan tavalla jolloin helma katkeaa oven etureunasta ja siipi kiinnittyy helman alaosaan vai jätänkö helman ehjäksi pyörän aukkoon asti ja liitän siiven helman päälle.

Enköhän mä tee liitoksen siihen päälle.



Joku muoto piti tehdä rengaspesän puolellekin. Ulkopuolen yläosa piti madaltaa ja  taittaa.



Alkaa hiljaksiin muistuttamaan helman päätyä



Yläosa vielä mikä kiinnittyy runkoon



Ja lopuksi pääty umpeen. Kaava, aihio, hitsuu









Ja lopuksi viimeistely



Ja toinen puoli myös samalla

 

Futurez  Kulkukoira