Autodiagnoosi  Carcom Oy

C30 bensa, onko näistä mihinkään? + Vähän muitakin

  • 12 Vastauksia
  • 516 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1109
  • www.vrcf.fi
Toivottavasti pikaisesti poistuvan Tojon tilalle pitäisi kehitellä kottero frouvalle. Joku tämmöinen pienehkö menopeli on hänellä kiikarissa ja nimenomaan bensakoneella. Mitenkä arvoisa raati arvottaa nämä C30:t? Fordin koneet näissä lienee mutta onko näiden kanssa automaattisesti liemessä? Ei tarvi olla T5 mutta se 1,6 kuulostaa vähän nuhaiselta vaikka ajokuvio ei vaadi mitn huippu suorituskykyä.
Toinen, ehkä tärkeämpi asia on se kuinka ruosteherkkiä nämä ovat, vai ovatko?

Muutakin kokemusdataa saa laittaa, ja  tietysti linkkiä keskusteluun koska meikäläinen ei ikinä löydä voorumien hakuzydeemeillä mitään.

Perskeleen hankalaa tämä taas kun isot Volvot eivät kuulemma tule kyseeseen vaikka nuoren miehen kanssa koitettiin jo aiemmin rummuttaa niitä. Samoin no-no lista automerkeistä on pitkä joten paljon on vehkeitä joita en suostu edes harkitsemaan.

Joku papan tallissa ollut, vähän ajettu ja pieetillä pidetty mk1 S70 olis kyllä valinta. Olisi auto loppuiäksi.
Hetken jo innostuin kun katteli pullakylkeäkin, näissä alkaa vaan olemaan mittarilukemaa ja kuulemma liian iso.
« Viimeksi muokattu: 16.09.2025, 20:58:18 kirjoittanut B30A »
RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7046
  • Global alligator
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #1 : 11.09.2025, 07:40:52 »
Ei kokemusdataa niinkään C30:stä mutta S40 kyllä. Sama vehje eri ulkonäkö.
Lista olis pitkä mutta karsitaan vähän.
Jos hankintaan päätyy niin katsoisin volvon koneella olevan T5 tai 2.4.

Alusta on kilometrien karttuessa työläs.
Ruostetta pukkaa niinku voorttiin. Ihan ympäriinsä...
Mukavia pikku sähkövikoja, cem muhimassa repsikan jalkatilassa ylhäällä. Kosteus teettää ylimääräistä vihreää ainetta. Pyyhkijät viuhtoo itekseen ja valot temppuilee, normi cem vikoja.
Esim lämppärin kennon vaihto ei ole tunnin jumppa.
Volvoon kun on tottunut niin nämä p1 alustaiset on peltipurkkeja. Sen huomaa heti kun menet autoon ja vedät oven kiinni...

Jos itselle tarjottais niin vastausmahkuja on kaksi, arvaa kumpi se olis, en sano suoraan. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3551
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #2 : 11.09.2025, 17:30:58 »
Kuten yllä todettu, niin ehdottomasti 5-sylinterinen moottori keulalle, niin on turvallinen valinta moottorin suhteen. Nuo Fordin 4-sylinteritset ovat mielestäni todella puhdittomia ja ennen kaikkea, alttiita viemään öljyä.

Poissa TJA

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1089
  • www.vrcf.fi
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #3 : 11.09.2025, 20:54:35 »
Meiltä löytyy, emännän kauppakassina tuollainen -08 C30, tietty Volvon omalla koneella eli tuo 2.4 litrainen, automaatti.

Ihan ok ja hyvä ajaa, toki meillä vaihdettu alusta, jarrut ja rengastus vähän sporttisemmaksi.

Perus huollot pystyy tekemään itse.

Omassa käytössä nyt ajettu 80tkm.

Foordin pikkukoneista ei pidä missään nimessä ostaa ja diiselillähän pestään pensselit.

Kannattaa käydä testaamassa muutamaa eri yksilöä niin saa vähän käsitystä mimmosia laitteita nämä on.

Ei ole kovin yleinen tuolla liikenteessä, mielestäni vain positiivinen asia.




Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #4 : 12.09.2025, 12:54:21 »
Onko se 2-litrainen vapari niin heikko esitys kuin 1,8 ja 1,6? Olen jostain saanut sellaisen mielikuvan päähäni, että se olisi perusrakenteeltaan hyvinkin erilainen?

Joka tapauksessa, se 1,8-litrainen on kyllä hengetön toimiessaankin.

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1109
  • www.vrcf.fi
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #5 : 16.09.2025, 06:12:35 »
Ompas hankalaa tämä. Frouva on nyt plarannut autotarjontaa, kaikkia mahdollisia pl. sakemannien vehkeet joita EI tule, suurimmassa osassa jotka häntä miellyttävät ulkonäöllisesti on juuri näitä pommimoottoreita tai sitten lisäksi kaverina joku robottiloota tms insinöörin märkä päiväuni.
Voi olla että tämä C30 jää pois listalta myöskin kun lähes kaikki on väärällä moottorilla tai sitten kovasti kilsoja takana ja/tai penkit halki tms. rumuutta jota ei toivoisi autosta löytyvän jo ostohetkellä kun hintaa näistä kyllä osataan pyytää.

Joku näistä Kia/HuiHai-tötteröistä pitäisi käydä koajamassa miltä ne tuntuvat, näissäkin vaan näkyy olevan useimmat pelkällä käynnistysmoottorilla. Pienet Pösöttimetkään eivät ole täysin poissuljettuja, kunhan moottori on oikea. Noissa vaan on ne sähkökummitukset peikkona, muutenhan ne ovat ihan ok vehkeitä.

En tiedä. Frouvan budjettikin on kysymysmerkki, reilusti alle 10k€ joka tapauksessa.  Luulen että ideaali olisi joku 6-7k€.

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 386
  • www.vrcf.fi
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #6 : 16.09.2025, 13:43:32 »
Jos haluaa tyylikkään ja tehokkaan pikkuauton, niin valintahan on silloin Alfa https://www.nettiauto.com/alfa-romeo/mito/15259138  ;) Voi tietysti olla, että luotettavuuden osalta joutuu tekemään pienen kompromissin.

Mites avo-Volvo? Olisiko riittävän pienen tuntuinen? Alle kympillä sais näköjään kumpaakin korimallia, ainakin näin talvea vasten.
https://www.nettiauto.com/volvo/c70/15046267

https://www.nettiauto.com/volvo/c70/15285256


Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7046
  • Global alligator
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #7 : 16.09.2025, 14:14:25 »
Ei rättejä, eikä liian uutta kun on samat viat kuin 30-40-50 sarja.
Tommone!



Ite just hommasin tuommoisen saman värisen vielä. On se auto. 2.5T (2435cc) kyllä vääntää 1800-5000rpm ihan tasaseen.
Hinnat 2.5----> €€€€. Kunhan ei erehdy 2.0 vapariin tai matalapaineturboon. Niitä kyllä on myynnissä.
Vai onko liian halpa?

Omassa on kyllä jo ohjelma, parempi kuin T5. :idiot2:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12774
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #8 : 16.09.2025, 14:35:43 »
Ei rättejä, eikä liian uutta kun on samat viat kuin 30-40-50 sarja.
Tommone!



Ite just hommasin tuommoisen saman värisen vielä. On se auto. 2.5T (2435cc) kyllä vääntää 1800-5000rpm ihan tasaseen.
Hinnat 2.5----> €€€€. Kunhan ei erehdy 2.0 vapariin tai matalapaineturboon. Niitä kyllä on myynnissä.
Vai onko liian halpa?

Omassa on kyllä jo ohjelma, parempi kuin T5. :idiot2:
Noita on vain todella vähän myynnissä. Siis semmoisessa kunnossa ettei ole projekteja.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7046
  • Global alligator
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #9 : 16.09.2025, 15:48:06 »
Noita on vain todella vähän myynnissä. Siis semmoisessa kunnossa ettei ole projekteja.
Suunnilleen 2 vuotta kyttäsin omaa, ei parane olla kiire. Jotkut myyjät taas luulee että ne on tehty kullasta vaikka olisivat viallisiakin.
Saksan tuliaisia iso osa noista mutta eipä se sitä huononna jos on hoidettu ja huollettu. Eikä oo tukossa kun on laskettu vapaaksi autobahnalle. :D
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa JJJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 178
  • www.vrcf.fi
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #10 : 16.09.2025, 19:41:37 »
Ei rättejä
Miksikäs ei? Meillä oli rättikattoinen (volkkari) kakkosautona 2010-2019 ja sillä ehdittiin rullata kesät talvet reilu 300t sinä aikana. :D Ainoat käytännön haitat vastaavaan kovakattoiseen verrattuna oli karmittomat ikkunat ja vähän kovempi ajomelu.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 7046
  • Global alligator
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #11 : 16.09.2025, 19:55:03 »
Rätti on ruma näissä ja muita syitä kerroitkin.
Karmittomat ne sivulasit toki on kovakattocoupessakin.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, V60 D4-2016, C70 2.5T 1999 The Saint "pikku virillä".

Poissa B30A

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1109
  • www.vrcf.fi
Vs: C30 bensa, onko näistä mihinkään?
« Vastaus #12 : 16.09.2025, 20:57:05 »
Ei rättikattoja, eikä coupekaan ole se juttu vaikka toi C30 herättikin alustavasti kiinnostusta.
Vaikka tässä onkin huhhailtu niin kyllä tuo tuommoinen Nauris/Gorilla-tyylinen kiesi on hakusessa perus käyttikseksi.

Alfa ei nyt ole vaihtoehto vaikka meikäläistä semmoinen tulisempi voisi lämmittääkkin. Näissä vaan se sama kun brittipiiraissa, ihan joka päivä ei ole "turn key, drive away without hassle" tilassa.  S*

Projekteja ei. Niitä on jo piha täynnä. Jos olisi paremmat tilat laitella, ja erityisesti nostin niin tilanne ei olisi näin paha.

Juu, kranttuja ollaan mutta ehkä tässä joku löytyy ja tulipalokiire ei ole kun toi Tojo kulkee sekä pe on taas tuoreessa leimassa. Nyt se vaan pitää häivyttää säällisessä ajassa katsastettuna.

RR P38A -97 4.x V8 CNG bi-fuel(eläköityi), RRC 3,9SE -90, Jaguar S-Type 3.0 Sport -01 RHD (UK, jäi sinne), RR P38A -95 raato, Rover P6 2000TC -72 raato, Rover P6 3500Efi -72 "pikkuauto", Volvo V70 2,5tdi A -99 645tkm(nyt lentää manuaalina), Jaguar XJ-S V12 -89 "Kisu"(myyty), Mitsu Outlander PHEV -19 uusi käyttöWC, Clean car, sick mind.

 

KL-varaosat  Race.fi