Proturbo  Autodiagnoosi

Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?

  • 21 Vastauksia
  • 683 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?
« Vastaus #15 : 27.09.2025, 07:39:28 »
Itse ollut useamman vuoden just tuo bilteman laturi käytössä näissä vdash jutuissa ja hyvin toiminut. Laittaa heti ensimmäisenä auton lataukseen ennen kuin avaa läppärin.
Kiitoksia tiedosta! Tuo olisi se edullisin, joskaan ei välttämättä järkevin vaihtoehto.

Oletko seurannut, että jaksaako tuo Bilteman laturi pitää oikeasti jännitteen ylhäällä vai tekeekö se vaan jännitteen tippumisesta tarpeeksi hidasta, jotta ohjelmointi onnistuu. Eli karkea esimerkki, että jos kääntää autoon virrat päälle aamulla, niin onko jännite vielä illalla sama tai korkeampi, vai matalampi kuin aamulla?

Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3566
Vs: Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?
« Vastaus #16 : 28.09.2025, 07:29:06 »
Kokemusta ei ole tuosta Bilteman laturista, mutta mutuilen silti. Epäilen vahvasti tuota 25A teholupausta, varmaan pystyy piikkinä hetken pitämään tuota, mutta sitten tipahtaa. Vanhemman Volvon PIN-koodin purkusessioon varmasti ihan tarpeeksi jaksava, mutta SPA/CMA Volvoa varten epäilemättä liian mopo, koska kuten todettu, ne ottavat hetkellisesti jopa 50A kun ohjelmointi on menossa ja siinä kohtaa kyykähtää varmasti jännite, jos ei ole virransaanti kunnossa.

Poissa T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?
« Vastaus #17 : 28.09.2025, 09:47:16 »
Niin tosiaan... Unohtui kysyä bilteman laturin suosittelijalta, että missä autossa laturia käytetty?

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1140
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?
« Vastaus #18 : 28.09.2025, 12:35:03 »
Sähköstä juuri mitään ymmärrä, mutta 50A kuulostaa aika hurjalta. Ja olettaisi, ettei auton prosessori ole pääosassa, kun numeroita murskataan.

En nähnyt, kun omastani koodi avattiin, mutta normaali ohjelmointi ja vakioksi palauttaminen sujuu mainiosti ylläpitolaturin turvin. Ei tainnut Sinisenkään huoltolaturit mitään amppeerihirviöitä olla, ei kyllä viimeksi ollut tarvetta tutkia -eikä enää tarvi huoltohalliin astua. Toivottavasti.

Poissa T-Row

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 140
Vs: Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?
« Vastaus #19 : 28.09.2025, 13:36:24 »
Jälleen kerran, mikä auto kyseessä? Vanhemman auton kanssa pärjää huomattavasti vähemmällä.

Tuon oman V90 tapauksessa 10A defalla ei tehnyt mitään. Virrat päälle defan ollessa kytkettynä ja alle 10min kuluttua oli jännite tippunut 12,5V -> 12,0V. Ajovalot, sisävalot ja lämppärin puhallin olivat pois päältä.

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1140
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?
« Vastaus #20 : 28.09.2025, 14:03:16 »
Jälleen kerran, mikä auto kyseessä? Vanhemman auton kanssa pärjää huomattavasti vähemmällä.
SPA S90, vanha tosin, eli -16 lopussa käyttöön otettu :).

Kaikki poistettavissa oleva kulutus tietenkin pois, sen sanoi niin käyttöohje, kuin maalaisjärkikin.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2025, 14:05:48 kirjoittanut Scraab »

Paikalla jak900

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3355
  • www.vrcf.fi
Vs: Vdash vs. OrBit - Kummanko ottaisit?
« Vastaus #21 : 28.09.2025, 21:05:47 »
Toistan vieläkin, älkää säästäkö amppeereissa ja laadussa, turhan monta perseelleen mennyttä päivitystä nähnyt virran puutteen vuoksi, niitä on kiva selvitellä jos ei kunnon yhteyksiä tukeen ja hintaakin näille monesti tulee, kannattiko säästää laturissa..

 

RallyBaron  Samppasport