https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=141837.msg1061690579#msg1061690579Terve,
Tuos on kuvaelma yhdesta TCM-hassakasta. Puoliautoa purettu, johtosatsit suolistettu, mitattu piuhat TCM - ECM jne. jne. piuhakaavioita ja -vaylia ihmetelty. Vikana ollut TCM piuhasatsin loysa liitin (vaihteiston paalla), mista auton edellinen omistaja, tietenkin..., oli saanut kynnet katoamaan. Nyt teipattu iv-teipilla kiinni ja onhan toi jo jonkunaikaa toiminut ihan hyvin.
Itsellani ei kertaakaan ns. aktiiviosat ECM, TCM, ja mita naita onkaan, ole palaneet. Aina ollu piuhotus-/kontaktivika, mutta useimmin tullut aloitettua just noista ohjausboxien vahdoista, kun yleensa ovat suht siisteissa paikoissa, eika heti tarvitse mittareita kaivella. Pihassa seisoo mallina yks ropponen, mista vaihdeltu katalysaattoria, ohkjausyksikkoa, lambdaa jne. P0300 ja punahehkuisen katalysaattorin vuoksi ja hapea tunnustaa, etta vikana sytytyspiuhat ristissa, vaikka se nykyaan on hukkaavien kipinoiden takia viela epatodennakoisempaa kuin ennen.