Voi ei! Nyt menin ihan sekaisin

Videossa, jossa rouva selostaa, on hieman eri tilanne kuin minulla. Minulla tuo muovinen musta osa, mihin käsi tungetaan ja neljällä sormella painetaan sitä mustaa muovista osaa, jotta saadaan metallinen pitkulainen sukkapuikko painamaan lukko auki... joko menin sekaisin.... Niin, minulla se musta muovinen osa on rikki ja videossa se on ehjä.
Alustavasti tutkin sekä videon että autoni konepellin, mitä nyt pystyin. Kun istahtaa melki moottorin päälle ja tuijottaa siinä sitten konepellin reunaa, aurinkoa vasten. Tosi hankala nähdä mutta ehkä se siitä, jos saadaan grilli irti.
Ymmärsin, että kun sen mustan muovilätkän saa irti, niin se sukkapuikko (vipu,mikä lienee nimitys sille), se irtoaa muovilätkästä, kun sen muovilätkän saa irti sen saa väännettyä irti sukkapuikosta. Anteeksi termonologia - ei meinaa joka artikkelin nimike jäädä päähän.
Se eniten hermostuttaa, että jos jotakin menee pieleen, niin sitten jää nokkapelti lukkoon. Käsittääkseni, kun grilli on poissa, konepellin saa tökättyä auki jollakin jatkeella. Eli jos kaikki menee pieleen, voi ajaa sitten korjaamolle muina naisina.
Laitan lapseni vielä kunnolla tavaamaan ohjeita, kiitos niistä

-mummu ja koira-auto