Mä en usko. Yleensä akun napajännite pitää olla luokkaa 10V, jotta normaalisti toimiva solenoidi ei vedä starttia päälle. Tämä tarkoittaa siis yhden kennon oikaria, mikä ei korjaannu lataamalla. Ota hinausauton numero ja lämmintä vaatetta matkalle mukaan...
Olen ”roilo” samaa mieltä kanssasi, että solenoidi joko vetää tai ei vedä. Ensimmäisessä kertomuksessani en kuitenkaan tarkoittanut, että solenoidi olisi liikkunut samaan tahtiin kuin bensamittarin neula ja mittariston varoitusvalot kun virta-avainta pidin starttiasennossa, silloin solenoidi vain oli vetäneenä tai ei, sitä vain oli hankala eroittaa ”hiipuvan sätkätyksen” keskeltä, jota tuli konehuoneesta (solenoidi uudelleen startatessa + rele(iltä)) + mittariston seutuvilta + bensapumppu pyörähtää samaan tahtiin + lisäksi automaatissa vaihdekepin solenoidi ”napsui” edestakaisin kun jarrulla seisoin virta-avain starttiasennossa. Normaalisti (kun akussa virtaa) sellaista tilannetta ei tietenkään kannata tehdä, että virta-avainta pitää pidempään starttiasennossa.........jos ei halua starttimoottoria hajoittaa. Silloin niin tein koska starttimoottori ei varmasti pyörähtänyt, ei sitten kierrostakaan, niin halusin nähdä mitä muuta auto tekee ja mitä ei. Nooh, ensimmäinen diagnoosi oli, että 3 vuotta vanha akku on vainaa, siksi toinen akku apukaapeleilla rinnalle. Mutta siitä se hämmennys alkoikin, koska tiesin että irtoakku on varmasti täydessä latauksessa (eilen illalla sillä käynnistettiin diesel Mersukin) ja ei senkään akun avulla starttimoottori Volvossa inahtanutkaan. Toisen akun toimimattomuudesta tuli ensin mieleen että apukaapeleissa on huono kontakti (akun kengissä vaseliinia), tai auton sähkölaitteissa vika, mutta todennäköisesti auton akku vain imi niin paljon virtaa itseensä että virtaa ei riittänyt starttimoottorin pyöritykseen, se selittäisi sen miksi pelkkä auton akku näytti heti starttausyrityksen jälkeen 11,8 V. Olisiko auton akku ollut peräti jäässä (pakkasta oli pahimmillaan -34) ja sitten kun siihen tuo täydessä varauksessa olevan akun rinnalle niin tyhjä akku "sulaa" kun saa virtaa itseensä, mutta huono ja hyvä akkukaan yhdessä ei heti riitä auton starttimoottorin pyöritykseen, olin siis ehkä liian hätäinen siellä pakkasessa. Sama efekti muuten tapahtuu paristoissa, eli kärjistäen kun ei mennä sisäisiin resistansseihin ja kemiallisiin ilmiöhin, niin täysi paristo + tyhjä paristo = huono paristo. Anyway, tänään V70 Classic on lähtenyt hyvin käyntiin vaikka seisoi päivän 8 – 14 asteen pakkasessa ilman lämmitystä. Silti, pitää olla varautunut uuden akun ostoon ja pitää lämpöisiä vermeita matkassa, itse kunkin.