Edistyy. Renkaat ja pari muuta pakettia saapui edellisen päivityksen jälkeen ja nyt osat alkaisi olemaan aikalailla koossa. GCP:ltä luultavimmin pitäisi tilata muutama muoviosa alkuperäisten hapertuneiden tilalle, siinä aikalailla kaikki.
Ruotsin foorumeiden selailun lopputuloksena taka-akselin sävy ei miellyttänyt niin viimeisen kerran sai osat väriä olka-akselien kera;


Tankki ja Ardicci alas ja sivuun;

Ardicin jäähyletku oli hieronut ittensä auton pohjaan, varmaan olis ensi kesän ajoilla sylkenyt nesteet pihalle eli hyvin ajoitettu huolto ellen sanoisi

Tankki sai osakseen hiilivetyliukkaria ja painepesuria;

Klemmarit ja muutama muu osa kätevä vaihtaa nyt tankki irtaallaan niin ei tartte sitten auton alla taistella.
Massoja tuskin sen enempää jaksan alkaa kaapimaan kun siinä on PVC-massatkin tehtaalta. Tuli nyt purkaessa sekin havaittua että autossa on ollut tehtaalla tankki, bensalinjat ja lämpösuojat tietyiltä osin pohjassa kiinni siinä kohtaa kun muovimassat on suihkittu pohjaan.
Pohja oli mitä olettaa saattoi - sinne mihin ei hiukkasuihku osunut 2013 oli nyt sitten työlistalla;

Koska varusteitahan autosta ei voi vähentää vaikka kesäauto onkin niin Ardic sai uuden putkiston pohjaan ja tällä kertaa hierottiin muotoa liiaksi asti;

Olkavarsia aloittelin vähän ottamalla rolocilla laakeripinnat kokeeksi puhtaaksi, pitää vetää ohut kerros mustaa spraytä ennen laakerin paikoilleen laittoa, josko ruoste pysyisi kaukana edes kesän.
"Romulaari" seinällä odottelee naftaliiniin siirrettävien osien, kuten jarrulänkien pesua;

10 vuotta paikallaan olleet Volvolaiset tukivarret menee kanssa säilöön, jos vaikka joskus sattuisi hädässä laittamaan paikoilleen käytettyjä osia

Oikean puolen tunkin korvallinen tuli palautettua käyttökelpoiseksi;

Eli tunkin korvallinen tuli hitsattua takaisin kiinni. Aikanaan lattiamattoja pestessä mietin outoa nyppyä lattiassa ja syvällisempi analyysi paljasti että haitaritunkki on taittunut joskus alle ja nypännyt korvallisen irti lattiasta. Nythän se oli helppo korjata kun ei massauksen polttamista tarvinnut pelätä mutta sisustan silti puratti pois.
Vasen puoli tuli varmistettua samalla ettei ongelma ole molemminpuolinen.
Edestä pyöräntuennat veks, helmat pois, takapuskuri pois, sisälokarit/roiskeläpät pois ja puoliväli on aikalailla saavutettu;


Kun parven kalustaminen on kestänyt niin voi käyttää vaikka pahvilaatikkojen varastona ja säilöä maalatut osat siellä

Sitten sitä ihanuutta eli pohjan hinkkausta ja puhallusta kestikin monta iltaa ja aina kun luuli olevansa valmis, näki uuden kohdan mutta sellainen siittä nyt sitten tuli;

Seuraavaksi sais sitten ruuttailla kotelosuojaa ja massaa, lopuksi auto kasaanpäin uusilla osilla? Vappuna tuskin on ajossa mutta eihän tällä vuosiin olekkaan ajettu ennen juhannusta
