Mitä siitä muutakaan tekisi kuin katsoisi juutuupista uudenvuoden yönä miten "talviautoon" vedetään väriä päälle 
Joo, ois se hauska nähdä millä laadulla kesäauto tehtäisiin 
On komeeta, kuituosia odotellassa 
Tuo foorumilta löytyvä Juizzuboin harrastepossu voisi tarvita kuitujuttuja, terveisin isäpuoli eli pääasiallinen lompakko.
siltähän se samalta kanavalta löytyy se mun kesä auto

väärää merkkiä vaan tänne foorumille :

jos joku ei siis tiedä mulla on tämmöinen jolla ajan drift sm pro2 luokkaa

Takaisin topicin ajoneuvoon, en ookkaan tänne hetkeen rustaillut niin ryhdistäydytään, elikkä oli aika palata konehuoneeseen ja tehdä keulan rakenteet valmiiksi elikkä halusin keulasta täysin avattavan helpottamaann tulevaisuuttaa ja moottorin irroittelua ja asentelua jne yms ja myös siksi että tämä yksilö oli jumalauta mätä kuin valtiovalta :::DD keula rakennehan näissä on peltiä ja täysin yhtä puuta joka puolelta vakion, näistä olin jo auton saadessani silponut suurimman osan mädistä veks mutta nyt annoin soittaa ja tein itselleni normaalin tempun eli kaikki pois ja teeppä tilalle jotain

, eli keula paljaaksi ja miettimään..
nooooooh hommahan alko sillä että vaikka jumalauta olen peltiseppä ammatiltani ja ei oo mun eka vanha romu niin empä sitten ollut ajatellut että voishan sen rakenteen tukia jollain ennen kun avaa ne hemmetin stressi pisteet

nooh eipä hätiä mitiä, onneks olin kolvannut aisojen alle levyt joissa oli m12 kierre paikat! pultit sinne ja piukkaan ja liina kiinni ja räikkäämään! seuraavaksi pääsikin oho ja naurahdus kuinka helposti vanhan daff...volvon keula hakikaan paikkaansa

noh ylös toinen liina kaveriksi ja linjat suoraan ja latikat pitämään osia paikallaan!

seuraavaksi tein lukko peltiin välipalkin, kanttasin tämän 2mm tavarasta että saisin hieman jäykkyytta ja hitsasin korin päähän lukko peltiin 3mm levystä lätkät joihin tein m10 kierteet ja sitten toisen vastaavan laipan tietty päälle, kanttailin väli tuen ja tein hieman dimplejä "jäykistämään" ei maar näyttäähän nuo kivoilta kun kerran tekee. "palkki" onnistu kerrasta "heh heh" ja istahti hyvin paikalleen

seuraavaksi tein ala tuon syylärille, putkea, laippa päähän ja kiinni ja sitten pokkasin putkesta halutun muodon ja seevaukset putkeen ja tigillä kiinni helppoa? noh sai siinä juosta pokkarin ja keulan väliä pari kymmentä kertaa kun ei muusi aivo osaa mitata kulma jne varmasti niin helpompi vaan tehdä ja todeta :

rakensin samalla vauhdillä orkkis tuki palkin uusiksi vähän rajummalla putkella ja laipoilla kun vanha oli päässyt huonoksi, ja sovitin syyläriä myös keulalle
syylärin kannatukseen kanttailin hienot kannakkeet putkeen ja olin näistä jopa hieman ylpeä ( sietää ollakin kahteen hiton kannakkeeseen käytettyyn aikaan nähden....) näissä olis auttanu hitosti pala kantti kone muttakin kaikkea ei vaan hallista löydy..
kasailin hieman keulan osia malliksi ettei mikään koske mihinkään ja tiedän myös kuinka lähelle keulaa voin syylärin tuoda niin päätin iskeä valot myös kiinni ja halusin nähdä kuinka ketuiksi modaukset meni

noh näyttäähän nuo nyt aeeevan saaaaa.... hyviltä

valo teho ja kuvio on myös aika pirun jees

seuraavaksi huomasinkin että mitä helvettiä miks mun saranat ei mee tarpeeksi alas

aloin vilkuilee vanhaa lukko peltiä ja mun uutta irroitettavaa todetakseni että eiiiiii hemmetti noil reijil tos vanhassa onkin joku funktio

ja ei muutakin piirtämään uuteen hienoon peltiin aukkoja saranoille jotta saan ne tarpeeksi alas, samassa huomasin että ahdasta on ja mun hienot m10 kuusikolot ottaa saranoihin kiinni

perus 6sio kanta m10 myös joten muutaki kannasta materiaalia veks ni alko mahtumaan saranat olemaan

helppoa ja ennenkaikkea kivaa! noh mutta siinä alko olla ongelmat rakottuna, muutakin alustaa sen verran kiinni että sain talvi vanteet alle ja vehkeet pyörilleen ja maalaamoon!

siellä alkokin hommat tuubin puolelta tutulla tavalla eli epoksi

kittailua

tätä ei muuten koneella voinut hioa kun joku on tehnyt hienot sikatut muodot tuone....
ja sitten sauma kittiä ja hinkkavärit päälle

seuraavaksi korjasin muotituksesta tulleet virheet ja sattuneet vahingot parin vuoden aikana ja auto koppiiin

lopputulos taas killtävä ja ei kaikkia miellyttävä vihriä

noh itse pidän tästä joten eipä kinostele

auto saa nyt hieman odotella iirto osien maalausta kun mulla on vähän noita oikeita töitä kun tämä kirjoittelu ja youtube ei laskuja maksele ja täältäkin tutun maxxxedin s40 on mulla mm työn alla niin kirjoitellaan taas kun tapahtuu!
tässä vielä linkki aika suosituksi noussut volvon maalaus jakso!
https://youtu.be/W22Becrd5EA?si=V9Ft5H7TOaiwpGk5