Jahas kirjotellaas taas hieman ku on tapahtunut.
sain kyljet vihdoin ja viimein maalattua, ei tullu ihan luoti suorat enkä yrittänytkään kun lasikuitu tykkään lämmöstä elää melkoisesti joten elän asian kanssa etteivät ole peili suorat, saisivat olla todella paksua kuitua jotta olisi mahdollisuuksia mutta silti nämä elävät (ja kyllä on kokemusta) olen päässyt seuraamaan yhtä stingray corvettea läheltä joka on entisöity ja silti muuttuu jokakesän jälkeen kun lasikuitu vaan reagoi lämpöön ja laajenee ja kutistuu muutoksista niin aiheutta ongelmia mutta kylkiin!

päätin liimata kyljet kiinni koska en halunnut tähän laittaa niittejä kylkeen kiinni koska ne ovat hieman tökerön näköisiä, muutoin olen varsin tyytyväinen istuvuuteen ja näiden ulkonäköön mm reunojen loivennus oli nappi valinta, hieman ehkä reunat ajelee mutta eipä tämä mikään palkinto haali ole

sitten siirryin takaluukun kimppuun, sain tosiaan ruosteettoman luukun tähän, jossa oli tietystä tadaaa väärän värinen lasi kuinka muutenkaan ::::

, tästä innostuneena irroittamaan lasi (huooh) näissä on "hienot" reuna listat takalasilla hieman tutkiskelin ja päätin turvautua kysymiseen ja soitin vanhalle työkaverille joka on elämänsä vaihdellu laseja ja infosi että nämä tuli uusina listat paikallaan (perse) joten muutakuin purkamaan näitä ihania ohuita RST palasia ja haperoita muoveja.. noh onneks kaikkea on nyt 2 kpl

osat irtos, lasi ei.. jumalauta oli ekassa luukussa liima menny kovaksi, lasi työkalut ei tepsiny langat meni poikki niin piti inspiroida!

paineilma saha käteen ja teroitin terän teräväksi ja johan alkoi liima irtoomaan

tunnin sai ähistä niin irtos, sit luukku väreihin ja toisesta oikee värinen lasi irti (tämä lähti helpommin) sitten aloin asentelee uuteen luukkuun lasia, katsoin rostereita ja listoja ja kasailin parhaat käyttöön ja pakkohan ne oli entisöidä mustiksi ja kasailla vasta sitten, jollain ilmeellä en edes rikkonut mitään

sitten vanhasta luukusta sapluuna ja reijät luukkuun siivelle ja rappuset paikalleen niin alkoi taas näyttää oikealta

on hyvän näköinen kontti

sitten romut kasaan, tilasin kiinasta näppäriä kiinnikkeitä lokasuojille,(tietysti keltapassivoituna) nämä oli viel just oikeen kokosia! ja halpoja olikohan pussilla 5e hintaa

sitten auto trailerille ja omalle pajalle että pääseen jatkamaan hommia

pirun hieno kuljetus kun on toi oma käyttis kans vihreä

(bmw urban green niin ei tarvi kysellä ei oo sama

)
auto tallilla ja ensi töikseni otin taka akseli palkin.. olen tämmöistä ehjää metsästänyt pitkään ja tullut tulokseen ettei semmoista saakeli ole missään, taitaa mulla 3 niitä olla nyut ja tämä on niistä parhain

Noh, tuumasta toimeen ja tehdään oma ja parempi kun tässä 300 sarjalaisessa kaikki tuntuu olevan paperia niin tehdään tämäkin paremmin! akselille jigi, tein pöytään vain m10 pulteista jigin suoraan mun tommoseen "hitsaus" pöytään ja aloin siitä työstämään uuttaa samoihin paikkoihin kiinnittyvää palkkia
tein 3mm levystä reuna levyt ja porasin kiinnike paikat niihin ja pulttasin paikalleen jigiin ja sahasin väliin rhs palkkia (5mm seinämällä)
ja lähdin siitä työstämään

hyvä tuli, simppeli ja vahva ja ihan ok näköinen, hitsasin tämän vielä tigillä kasaan

tämän maalasin vielä mustaksi niin ei hypi silmille auton alla
Seuraavaksi otin työn alle tankin! tai tarkkaan ottaen tankin kiinnityksen koska noh tottakai nämä olivat aiiiivan valmiit... ja tässä on tankki nyt hienossa kunnossa niin sieluuni sattui ajatuskin ruosteisista pannoista

vanhat olivat tosivaan ikävässä kunnossa ja koriintulevat kiinnikkeet vähän erikoisia mutta toimivia joten ei muutakin mitta käteen ja RST materiaalia pöydälle ja piirtämään leikkuu jälkiä

mukavaa tavaraa tää rosteri siihen asti että meni siru silmään ja pieni paniikki päälle kun eihän magneetti mitään auta noh muutamat kyyneleet ja kävi tuuri ja tuli itsestään pois ja säästyin päivystykseltä

valmiista saumoista en kuvaa muistanut ottaa mutta hioin samat tasaisiksi koska en oo mikään mestari hitsari näissä ja haluisin nätit osat ja nämä menee vielä hapotukseen ennen lopullista asennusta pantojen materiaali on 0,7mm RST peltiä ja maalais järjellä tämän pitäis kyllä riittää tähän touhuun
loppu tulos oli kyllä makoisa kun mallailin tankin paikalleen, laitoin vielä pehmusteet tankin pantojen alle etteivät naarmuta itse tankkia liikaa

tiedän oon sairas (autisti)

on se taas hieman eteen päin

pikku hiljaa edistyy kun pari tuntia illassa kerkiää touhuamaan, painaa kevät päälle ja harraste autoilijat tarvii taas maalia niin saa olla vaan töissä