Futurez  Kulkukoira

Vanhukseen lämppäriä, minkä laittaisit???

• 2 Vastauksia
  • 216 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Volvoutunut

• Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vanhukseen lämppäriä, minkä laittaisit???
« : 10.11.2025, 23:27:54 »
Heitän vähän kyssäriä muiden mielipiteistä. V70 2.5T 2005. Lokilämmitin + sisähaara kyllä on. Akkulämmitinkin olisi asennusta vailla ja samoin ylläpitolaturi CTEK Polar. Eli kyllä näinkin pärjäilee.
Kun on webastoon aiemmissa kiuluissa tottunut niin sitä tähänkin kaipaa... Ei varmaan tässä lämmön riittävyyden vaan mukavuuden takia.
Webaston WTT ja Eberin EDITH-ohjelmat ja kaapelitkin löytyy ja myös kokemusta niiden käytöstä. Kuin myös VDASH. Ja lisänä vielä REMUC-ohjain.
Polttoaine/vesilinjan veto kaikissa, Ardicissa johtosarja tulisi ainakin lämmittimelle puskurin taakse, tuleeko myös tankille PA-pumpulle? Viiksiohjaus ei ole kovinkaan ratkaiseva, mukava lisä kyllä.
Lämmittimien kanssa on tullut painittua joten mikään näistä ei ole varsinainen ongelma. Ja toki itse asennellaan kaikki.

Eli kysymys, minkä laittaisit itse? Webasto, Eberspächer vai Ardic? Kiinanlämmitin? Ja pienet perustelut vielä.

800h nollaukset opettelussa ja kunhan saan velipoijjan Volvon kohteeksi niin nähdään. Saatais sitäkin palvelua tänne pohjoiseen.
« Viimeksi muokattu: 10.11.2025, 23:46:49 kirjoittanut Volvoutunut »

Paikalla tuomaril

• Valvoja
  • Turbo
  • *
Vs: Vanhukseen lämppäriä, minkä laittaisit???
« Vastaus #1 : 11.11.2025, 08:36:54 »
Varmaan laittaisin Ardicin sinne. Osia löytynee halvalla käytettynä ja saa suoraan viiksen taakse.

Poissa Beagle

• Grand Luxe Touring
  • XC70 D4 2014, S60 D5 -09, Polar 730BK matk.vaunu
Vs: Vanhukseen lämppäriä, minkä laittaisit???
« Vastaus #2 : 20.11.2025, 20:32:26 »
Ardic noista on paras lämmitin. Ainut vaan, ettei niihin osia tahdo enää saada.

Todennäköisesti itse laittaisin kiinan Webaston. Niitä saa sarjana parilla sadalla ja näyttää toimivia olevan
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Carcom Oy  Elekma