Vidalla luetaan masiina kunhan saan sen hyppysiini. Koodit Torquesta paremman puutteessa.
Tovi sitten, yön yli seisomisen jälkeen kun edellispäivänä toimi vielä normaalisti, iski jokin vika.
Vaikeasti käyntiin, hitonmoiset käyntihäiriöt, sytytyskatkoa, röpötystä jne.
Lämmetessään sitten helpottui hieman, mutta ei hyvä kuitenkaan eli max 3000rpm ja voimat poissa. Katkoo myös jatkuvasti.
Koodia pukkaa seuraavasti ja tulevat heti takaisin.
P03xx (joka pytystä)
P0089
P0087
P02A1 (tällä kestää tovin palata takaisin) joten voi olla tuo yksi suutin sökönä.
PA-paineet railissa Torquella katsottuna heiluu hulluna välillä 800-2000 kpa, muistaakseni tässä on tyhjäkäynnillä ollut ~10000 ja kierroksilla ~20000.
Oletin että pa-tukin paineanturi sökönä joten vaihdoin uuteen Boschin anturiin, ei mitään vaikutusta mihinkään.
Tulpat (NGK platina/iridium) käytin pois, 1-3 ihan mustana noesta, 4 vähän paremman näköinen. Niillä ajettu nyt n. 20000km. Putsasin ja laitoin samat tulpat takaisin, ei muutosta.
Olisiko jotain hyviä arvauksia mikä tuohon nyt iski? Aivan kuin ei saisi riittävästi polttoainetta, mutta tulpista taas voisi kuvitella käyvän rikkaalla.
Kaasua polkaistessa vetää hyvin tuohon rajaan saakka esim. 3 vaihteella.
Koneena siis tuo Fordin 1.6 150hp GDI, ajettu about 270tkm