Hei.
Tuli talon naisväelle hankittua tuollainen 2014 vuoden Volvo v70f, eli 1.6 bifuel moottorilla oleva auto. Auto myyjän mukaan sytytellyt vikakoodia p0054 joka viittaisi lambda-anturiin. Myyjän mukaan anturiin asennettu holkki jolla vikakoodista ilmeisimmin piti päästä eroon. Nyt kuitenkin n. tuhannen kilometrin ajon jälkeen sytytti vikakoodin uudelleen. Sammutin vikavalon, en ole sen jälkeen kerennyt enempää ajelemaan. Livedatan mukaan anturin jännite heittelee kylmänä n. 0.3-0.8voltin välillä joka lienee asiallinen.
Onkohan tuosta katalysaattori menossa rikki ja jos on, onko tiedossa edullisia katalysaattoreita kyseiseen malliin? Onko muita hyviä ehdotuksia? Sinällään tuon kanssahan pystynee elämään, jos vain silloin tällöin sytyttää valoa.
Lisäksi jos muilla kokemuksia kyseisestä autosta niin olisi mielenkiintoista kuulla lisää. Vaihteisto ainakin tuntuu varsin erikoiselta, liikkeelle lähtiessä helposti ruopaisee tyhjää, jos vähänkään reilummin painaa kaasua. Onkohan tuossa joku kytkin tai vastaava osa rikkoutumassa? Vaihdatin vaihteistoöljyt mutta käytös ei juuri parantunut. Vaihteenvaihdot kyllä ovat tasaisia ja hyviä. Powershift ei taida olla kuuluisa kestävyydestään...