Vasemman etupyörän pyörintänopeusmittauksesta saadaan siis jostain syystä virheellistä lukemaa, joka juurikin aiheuttaa tuota mainittua abs/luistonestoherjaa ajotietokoneen kautta... Pidän todennäköisimpänä juurikin tuota Teutorin mainitsemaa hammaskehän rikkoutumista (ruoste 'turvottaa' sen poikki). Hammaskehä on helppo tarkistaa itse. Etukulma autosta ylös, rengas pois, pyörintänopeusanturi irti (muistaakseni kiinni yhdellä pultilla, oisko 10mm kanta) ja sen jälkeen hyvällä valolla tähystämään anturin reiästä hammaskehää samalla jarrulevystä pyöritellen. Ongelman riittää aiheuttamaan minimaalisen pieni hammaskehän katkos kahden hampaan välissä, joten hammaskehä kannattaa katsastaa huolellisesti ja vaikka pikkuruisella ruuvarilla hampaat putsaillen, että vian löytää. Omastakin autosta juuri ja juuri huomasi murtuman, ruuvarin kärjellä viereisiä hampaita levittäen sen vasta varmuudella tiesi olevan poikki. Hammaskehän vaihto on hieman työläämpi, vetarin pää pitää saada vaihtoa varten vapaaksi, eli tolppa pitää irrottaa alatukivarresta.