Carcom Oy  Elekma

V90 Dynaaminen alusta/Four-C?

  • 2 Vastauksia
  • 202 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jöyssi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 111
  • www.vrcf.fi
V90 Dynaaminen alusta/Four-C?
« : 19.12.2025, 12:50:09 »
Taitaa olla harvinainen varuste, onko kellään jakaa kokemuksia?
Varaosahaun perusteella osia saa ja ihan kohtuu hintaan - tiedä sitten minkä laatuisia, ilmeisesti edessä rautajouset ja takana ilma, ja sähkösäätöset iskunvaimentimet ympäriinsä? Onkohan alusta muulta osin tavallista paljon monimutkaisempi?

Poissa Inso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 Dynaaminen alusta/Four-C?
« Vastaus #1 : 19.12.2025, 13:22:20 »
On kokemuksia molemmista. 2018 D4 rdesign oli sillä perus alustalla ja nyt 2019 T8 V90 four C. Mielestäni kyllä eroja on on todella vaikea huomata. Meneehän tuo ilmalla nyt ihan mukavasti töyssyjen yli ja kyyti on hieman pehmeämpää. Muuta eroa en sitten kyllä huomaakkaan. Vähän on sellainen "aaltoileva" enpä itse maksaisi ylimääräistä kyllä tuosta, lisää hajoavia kalliita osia. :/

Poissa Niclashki

  • VRCF Ry jäsen 2026
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 860
  • www.vrcf.fi
Vs: V90 Dynaaminen alusta/Four-C?
« Vastaus #2 : tänään kello 18:36:41 »
Mulla on kanssa tuo nykyinen paremmin varusteltu V90, missä on aktiivinen alusta sekä takana ilmapussit. Ei ole mitään ongelmia ollut ja ei näytä perä olevan koskaan ns. roikkumassa kuten edellisissä oli.

Se on ehkä isoin ero, että entinen V90 ilman tätä alustaa esim motareilla tuntui motari nopeuksissa aika lullalle, inscription varustetasossa kai normia. Mutta tässä nykyisessä kun on aktiivi alusta ja jäykin asetus laitettu Invidual asetuksiin, niiin on alusta todella paljon vakaampi motarilla. Ei keinu turhaan notkoissa ja saa näin talvella olla enemmän renkaissa painettakin vs edellinen auto. Ei tunnu niin pintakovalle kovemmilla rengaspaineillakaan kun on normi asennossa alusta.

Ei käytetyissä autoissa muuta hintaa tämä alusta, niin jos on tarjolla, niin ehdottomasti tällä vs normi alusta. Tosin voihan se mielipide minullakin sit joskus muuttua, kun alkaa tolpat hajoilla ja reilu 500€ kipale on iskarit :D
« Viimeksi muokattu: tänään kello 18:38:49 kirjoittanut Niclashki »
V90 T8 2020 Inscription

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy