Autodiagnoosi  Carcom Oy

VDD Dongle ilmoittama DPF täyttöaste

• 2 Vastauksia
  • 131 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jöyssi

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
VDD Dongle ilmoittama DPF täyttöaste
« : 28.01.2026, 16:15:23 »
VDD softa näyttää DPF täyttöastetta parhaimmillaan yli 99%. Grammoissa kuitenkin alle 4.75g. Onkohan tuossa asteikko pielessä vai jokin onkelma autossa? Maantieajossa tippuu alle 90% mutta nopeasti lähtee nousuun tyhjäkäynnillä takas 95%+. En tiedä yhtään mikä on normaali määrä grammoissa. Auto ei itse ilmoita mitään eikä VDD ilmoita että polttoa olisi aloitettu.

Poissa Beagle

• Grand Luxe Touring
  • V90CC -17, Opel Vivaro -08, Polar husvagn 730BK
Vs: VDD Dongle ilmoittama DPF täyttöaste
« Vastaus #1 : 28.01.2026, 18:28:41 »
VDD softa näyttää DPF täyttöastetta parhaimmillaan yli 99%. Grammoissa kuitenkin alle 4.75g. Onkohan tuossa asteikko pielessä vai jokin onkelma autossa? Maantieajossa tippuu alle 90% mutta nopeasti lähtee nousuun tyhjäkäynnillä takas 95%+. En tiedä yhtään mikä on normaali määrä grammoissa. Auto ei itse ilmoita mitään eikä VDD ilmoita että polttoa olisi aloitettu.

Saman olen huomannut itsekin. Ei näytä tuota oikein spa-alustaisissa. Useamman kuukauden olen nyt autolla ajellut ja ois se jo vikatilassa, mikäli ei polttaisi välillä  :)
"Eihän tässä hommassa mene kuin viis minuuttia..."

Poissa Jöyssi

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: VDD Dongle ilmoittama DPF täyttöaste
« Vastaus #2 : 28.01.2026, 18:35:52 »
Joo niin minäkin arvelin. Vähän tutkiskelin ja yhdessä postauksessa vastaava kulkine oli lopettanut DPF polton 6 gramman kohdalla, ja raati oli todennut tämän normaaliksi niin ei taida olla muuta kun VDD softassa asteikko pielessä.

Proturbo  Autodiagnoosi