Autoracing  KL-varaosat

V70 -02ssa väärä ilmastointipaneeli

• 5 Vastauksia
  • 83 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hypernova

• De Luxe
  • *
  • V70illä nevadaan?
V70 -02ssa väärä ilmastointipaneeli
« : tänään kello 16:36:30 »
Nyt tarvittais toimivien-niin-kuin-kuuluukin P2 omistajien apua!

Itellä V70 P2 ollut käytössä yli 3 vuotta jo, ja nyt mietin että otetaan tämä probleema käteen.

Ongelmana siis se että nappulat mitkä löytyvät ilmastointipaneelin alla, siis ne lisävarustenappulat, eivät autossa toimi. Sieltä löytyy tällä hetkellä DSTC, Reduced Guard (siis se missä suljetaan se sisätilan liikennetunnistin), ja taittuvat peilit.

Katsoin Vidalla mitä auton mukaan näissä paikoissa on, ja Vida sanoo että ensimmäisellä paikalla olisi STC nappula (missä oikeasti on DSTC) ja kakkos paikalla olisi Auxiliary Lights nappula (missä oikeasti on Reduced Guard) ja 3-7 paikoilla ei mitään (vaikka kolmospaikalta löytyy siis taittuvat peilit). Kuva kyseisestä löytyy alta.

Vida sanoo myös että ykköspaikan Statuksena on "Not Allowed" ja muut on kyllä Allowed.

Tiedän että autosta löytyy DSTC, parkkitutkat (ehkä jotenkin jälkeenasennettu kun piippausta tulee vaikka takakaiuttimet poiskytketty?) ja luultavasti myös taittuvat peilit (siitä päätellen miten monta johtoa oven sisällä olevan peilin liittimeen tulee) niin se mikä tässä varmaan tapahtunut on että edellinen omistaja vaihtanut tämän paneelin ja nyt autosta löytyy vääränlainen. ECC, AQS ja penkinlämmittimet myös löytyy.

Niin mitä muita varusteita tästä autosta voisi löytyä mitä pitäisi etukäteen tarkistaa ennenkuin laittaa ex. Ovokoon tilausta? Onko mallinumeroistakin tietoa? (omastani se mallinumeron tarra ainakin irronnut) Onko muuta tietoa mitä olis hauska tietää tähän liittyen? :)

« Viimeksi muokattu: tänään kello 16:46:54 kirjoittanut Hypernova »
V70 D5 A P2 -02 (käyttis), Mersu C220d M S203 -04 (x)

Poissa Mustalaatikko

• VRCF Ry jäsen 2026
  • Turbo+
  • *
Vs: V70 -02ssa väärä ilmastointipaneeli
« Vastaus #1 : tänään kello 17:13:41 »
Mitä vähää osaan vastata, ilmastointipaneeli tuskin on väärä jos ilmastointi toimii eikä ole näkyviä vikoja. Nuo napit kertovat itse autolle mitä ne ovat, niiden paikalla ei ole väliä. Mut oisko sun autosta myyty nappeja pois ja laitettu jotain random-nappeja tilalle.

Vida varmaan osaisi sanoa mitä varusteita autossa kuuluisi olla tai sit pitää kysyä Volvolta
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Hypernova

• De Luxe
  • *
  • V70illä nevadaan?
« Vastaus #2 : tänään kello 18:26:41 »
Voisin minä ihan kuvankin Vidasta joskus koko Detailssistä ottaa, mutta kyllä siellä on DSTC ruksittu ja kyllähan sen eron muutenkin nyt ainakin talvena heti tuntee :D, katoin DSTC nappulan (ja muidenkin) oman tuotekoodin ja ne kyllä myös täsmää mitä kuvat nappuloissa näyttää. En kyllä ihan muuten tiedä mistä Vida keksisi että siinä pitäisi olla STC nappula jos ei CCM sitä määräisi?  ???

Ja tiedossa kyllä että CCM itse tunnistaa noita nappuloita jos niiden paikkaa vaihtaa, olen tätä testannutkin ja toimii se, en sitten tiedä miksi minun CCM luulee että DSTC olisi STC ja että Reduced Guard olisi joku Auxiliary Lights?

Poissa Juupeli

• Grand Luxe
  • **
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : tänään kello 18:49:51 »
Voisin minä ihan kuvankin Vidasta joskus koko Detailssistä ottaa, mutta kyllä siellä on DSTC ruksittu ja kyllähan sen eron muutenkin nyt ainakin talvena heti tuntee :D, katoin DSTC nappulan (ja muidenkin) oman tuotekoodin ja ne kyllä myös täsmää mitä kuvat nappuloissa näyttää. En kyllä ihan muuten tiedä mistä Vida keksisi että siinä pitäisi olla STC nappula jos ei CCM sitä määräisi?  ???

Ja tiedossa kyllä että CCM itse tunnistaa noita nappuloita jos niiden paikkaa vaihtaa, olen tätä testannutkin ja toimii se, en sitten tiedä miksi minun CCM luulee että DSTC olisi STC ja että Reduced Guard olisi joku Auxiliary Lights?

Reduced Guard olisi joku Auxiliary Lights <--- sen takia kun tuo kyseinen nappi on sulla rikki. napin sisällä on diodeja joista jokin on palanut. Jostain netin syövereistä aikoinaan löysin että tuosta napista on helpoin "modata" tuo Auxiliary Lights nappi, kolvaamalla vain yksi diodi pois. Nappien piirilevyillä on 6:lle diodille paikka ja noilla auto sitten tajuaa mikä näppylä se oikein on.

https://www.swedespeed.com/threads/adding-an-extra-on-off-button-into-dash-area.673323/
« Viimeksi muokattu: tänään kello 19:02:33 kirjoittanut Juupeli »

Poissa jak900

• Turbo
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : tänään kello 18:51:26 »
Onko sulla siellä vidassa ccm yksikön alla ajoneuvokommunikointi osiossa mitä listassa nappuloina? Sillä ne saa myöskin testattua ja vidassa ne näkyy aktivoituna.

Poissa Hypernova

• De Luxe
  • *
  • V70illä nevadaan?
« Vastaus #5 : tänään kello 21:47:13 »
Joo olen kuullut siitä että ne olisi diodeilla koodattuja, mutta miksi se ei sitten ollenkaan tunnista mun Taittuvat peilit nappulaa ja miksi se luulisi DSTCn olevaksi STC, ja sanoo jopa että se on Not Allowed? Eikai kaikki nää nappulat voi kuisteskaan olla rikkinäisiä  :D

Ja siis ensimmäisessä postauksessa on listattu mitä nappuloita sieltä löytyy Vidan kautta CCMän mukaan, siis STC (joka ei autosta löydy) ja Auxiliary lights (vaikka nappula on Reduced guard) ja Taittuvat peilit nappula joka näyttäisi olevan ihan tyhjä jos se oli jak900in kysymys?

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron