850/S/V70 TDI:hin voi asentaa "hehkumodin" eli pakkohehkutuskytkimen. Se perustuu siihen, että moottorin lämpötila-anturin kanssa sarjaan asennetaan kytkimestä kytkeytyvä ylimääräinen 10 kohmin (10 000 ohmin) vastus. Kun kytkin on päällä (eli off-asennossa, kytkimen kanssa rinnan on tuo vastus), luulee moottorinohjaus konetta kylmäksi ja aloittaa hehkuttamisen ja "ryypyttämisen". Tätä ei kannata jättää liian moneksi minuutiksi päälle, tai moottorinohjauksen varoitusvalo syttyy ja sammuu vasta uuden käynnistyksen jälkeen (oma kokemus). Kandee laittaa varoitusvalollinen kytkin, itse pistin kojelautaan "Glow" tarralla varustetun, romu-V70:n sumuvalokytkimen yhdessä 1 irrottavan ja 1 kytkevän releen kanssa - lievää säätöä.
Vinkitys täällä:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=178.0Muuten olen sitä mieltä, että katalysaattori tukkeutuu ajan kanssa, ja siinä tarvitaan joko uusi katti, tai 1" putki jolla sitä nk. avarretaan. Ja ah, kyllä turbo pyörii, ja noki irtoaa eikä tuki mestoja tai katsastuskonttorin mittalaitteita...
Uusi katti saa (jos ei ole 98/14 tai uudempi tyyppihyväksyntä autossa, noissa 90-luvun vehkeissä ei ole) olla ei-E-hyväksyttykin eli tämmöinen:
http://www.ebay.co.uk/itm/VOLVO-V70-2-5-1996-99-Diesel-Exhaust-Catalytic-Converter-Cat-/200688387826?pt=UK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM&hash=item2eb9f5c6f2 tilaa 2, postikulut 35 egee, riittää 20 vuodeksi minkä autokin kestää, 1 hinta siis ilman rahtia 175€ - täällä romuttamollakin enemmän...