Moi,
eli tuollainen tilanne autossa. Viime perjantaina auto pukkas moottoriöljyjä ulos öljykorkin kautta, jonka jälkeen lauantaina auto korjaamolla. Huohottimen venttiilin alipaineletku oli haljennut 1cm matkalta ja tämän lisäksi huohottimen letku oli likainen ja jäässä. Alipaineletku meni vaihtoon ja huohottimen putki puhdistettiin. Maanantaina auto pukkas taas moottoriöljyjä ulos, mutta nyt öljykorkin ja mittatikun kautta. Auto oli korjauksessa uudestaan ja siihen tehtiin moottorin puhdistus, huohottimen puhdistus, moottoriöljyn ja suodattimen vaihto. Auto ei lämmennyt oikein kunnolla viime viikollakaan, joten ostin uuden termostaatin jälkimmäiseen korjaukseen ja sekin vaihdettiin.
Hain auton äsken korjauksesta ja ihmettelin, kun sisälämpötila huojui taas; välillä tuli todella haaleaa ilmaa ja välillä kuumaa ilmaa. Lopulta huomasin paikallaan ollessa, että sisätilaan tuleva lämpötila muuttuu käytännössä suoraan moottorin kierrosluvun mukaan. Kun auton antaa käydä tyhjäkäynnillä, niin puhaltimista tuleva ilma on haaleaa ja sitten, kun nostaa kierrokset edes 1500rpm:ään, niin puhaltimista tulee kuumaa ilmaa. Jäähdytysnestettä ei katoa ja se on puhtaan väristä.
Mikä voi aiheuttaa tuon?? Vesipumppu? Kansipahvi rikki?
Autossa ei ole ilmastointia ja en näe nesteiden lämpötiloja, koska mittaristossa kyseisen mittarin paikalla on kaasumäärämittari maakaasua varten...