Elekma  Autoracing

S60 d5 kuolee pakkasella täysin.

• 21 Vastauksia
  • 8478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hejasverige

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: S60 d5 kuolee pakkasella täysin.
« Vastaus #15 : 04.02.2012, 21:19:56 »
Mulla kerran vanissa teki sellasen jutun kun siellä oli 2 akkua (siis ihan vakiona) toinen konehuoneessa ja toinen auton alla vakio paikassa se auton alla oleva akku olie heikko ja jääty pakkasella --> tappoi sen toisenkin akun siitä ku otti kaapeli irti niin pelitti se toinen
lämpimällä toimi kylläkin.

eli 1 kunnon akku niin eiköhän pelaa niin kuin pitää.

mites mä lueskeli noista agm akuista että tarttis kovemman latauksen kun tavallinen tuolta btcf sivuilta
piti auto koodata  eri softalla jos vaihto tavallisen agm:ään.
en tosin siitä ole varma
itse ostin bemariin  powerlinen 100ah akun 96e osasetilta. en tiedä mikä oli ovh. 2 vuotta takuuta

Poissa Catalust

• De Luxe
  • *
  • V70 vm04 D5 @1,6bar
« Vastaus #16 : 04.02.2012, 22:12:34 »

mites mä lueskeli noista agm akuista että tarttis kovemman latauksen kun tavallinen tuolta btcf sivuilta
piti auto koodata  eri softalla jos vaihto tavallisen agm:ään.
en tosin siitä ole varma
itse ostin bemariin  powerlinen 100ah akun 96e osasetilta. en tiedä mikä oli ovh. 2 vuotta takuuta

Ei tarvia mitään koodailla... AGM on ainut akku mitä kannattaa nyky autoon ostaa!!! (itelläni ollu parivuotta) Itselläni on VARTAN AGM 95Ah 850A... maksaa yli 200e mut eipä tarvii epäillä... oli sitten vaikka -40c... Ei muuta kuin piuhat kiinni, ja kovaa ajua... ;) Ne "volvon" alkuperäisetkin akut saa heittää vaikka katiskan painoks... Jos käyttää ARDIC.ia niin ei kannata edes miettiä normi lyijyä... (tai saat olla joka toinen vuos akku kaupassa)
...3" RST hönkivä kiisseli... ...42,5/56 Garrett... ...600x300x76 cooleri... ...213hv noilla vakio suuttimilla sai... ...nälkä kasvaa kuitenkin syödessä... ;)

Poissa hejasverige

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #17 : 04.02.2012, 22:42:34 »
e6x bemarista meinasin että piti agm akulle koodata
liittyen ibs systeemiin

mutta joo kunnon akku ainakin noille dieseleille
omassa ihan lyijy akku bensakoneisessa eikä mitään ongelmia ole

Poissa Sami K.

• Grand Luxe
  • **
    • VNT ahtimet kiertoon, ei roskiin.
« Vastaus #18 : 04.02.2012, 23:33:23 »
Ei tarvia mitään koodailla... AGM on ainut akku mitä kannattaa nyky autoon ostaa!!! (itelläni ollu parivuotta) Itselläni on VARTAN AGM 95Ah 850A... maksaa yli 200e mut eipä tarvii epäillä... oli sitten vaikka -40c... Ei muuta kuin piuhat kiinni, ja kovaa ajua... ;) Ne "volvon" alkuperäisetkin akut saa heittää vaikka katiskan painoks... Jos käyttää ARDIC.ia niin ei kannata edes miettiä normi lyijyä... (tai saat olla joka toinen vuos akku kaupassa)

Banner AGM ollut 2-3 vuotta ja ei voi moittia. Toki ostettaessa yli 200€ hinta mietitytti.
Lauseet alkavat aina isolla kirjaimella.. 1% Support
Valmet 805 lempinimi on pedo.
mikan Fanclub #1   Viivakoodien lukua läppärillä.

Poissa hejasverige

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #19 : 05.02.2012, 09:08:26 »
Tässä siitä agm akusta
eli varmaankin on hyvä -->   http://www.varta-automotive.fi/index.php?id=102

Poissa Jorma

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #20 : 05.02.2012, 11:52:26 »
Varmaan vähän käytöstä kiinni, minulla on Ardic ja käyttelen sitä säännöllisesti myös ajastimella. Työmatka on 45min - 40km. Vaihdoin ensiasennusakun toissa vuonna 8 vuotiaana (edit S60 D5 '02). Senkin tein ihan kaiken varala kun siyä edellinen talvi oli aika kova ja olihan viime talvikin. Ei ole ollut mitään ongelmaa. Nyt on sinisen akku autossa ja käynnistyy ongelmitta.

Poissa Julma-Henri

• Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
« Vastaus #21 : 05.02.2012, 12:43:19 »
No jos se sulla oli jo monta vuotta vanha akku niin onko tuo mikään ihme, ettei kovalla pakkasella enää toimi? ::)

Kyllä ne akut vaan käytön myötä vanhemmiten jossain vaiheessa huononevat käyttökelvottomiksi, niin myös laadukkaat akut ja kylmiin oloihin suunnitellut sellaiset ja tämä siitä riippumatta, montako akkua on kytketty sarjaan.

Vuoden vanha akku. Että ei ainakaan pitäs vanha olla..
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

KL-varaosat  Race.fi