Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

960 3.0 R6, 24v

  • 70 Vastauksia
  • 18889 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 244 V8

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 112
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #60 : 11.03.2012, 22:14:41 »
Ei tarvi imusarjaa irrottaa mun -95 on vnttiilikannen pulteissa kuskin puolen moottorin kannakkeessa ja kuskin penkin alla(maton alla) vanha koppassa on ainakin moottorin perässä kannesa mitä nyt yhtäkkiä tulee mieleen ja oisko ilmanputsarin vieressä
PV -65.AMAZON -67 ja 68. 142-69.164-70.144-73.242-75.244GLD/V8-80.343 1,4-79 ja-80 ja-83.360 -84.740 2,3 -85.760-85.960 2,5 -95.S90-97. S90-98 V8 +JENKIT ja monet muut.

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #61 : 12.03.2012, 15:41:31 »
Ei tarvi imusarjaa irrottaa mun -95 on vnttiilikannen pulteissa kuskin puolen moottorin kannakkeessa ja kuskin penkin alla(maton alla) vanha koppassa on ainakin moottorin perässä kannesa mitä nyt yhtäkkiä tulee mieleen ja oisko ilmanputsarin vieressä

Kiitosta tiedosta pitää katsella kuhan kehtaa taas pellin alle raahautua
Tänään pistin nokka-anturin tilaukseen et ilmeisesti huomenna sit vaihto öperäätio...
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa Juniku

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #62 : 13.03.2012, 15:42:35 »
Nyt ois etummainen naku anturi vaihdettu ja boxsi ei vaikutusta kipinä hukassa edelleen.... ärkele...
Edellisiin viesteihin korjaten tähän ei oo vaihdettu nokan tunnistinta vaan kampuran tunnistin eli nokan tunnistin menee seuraavaks vaihtoon?

Niin ja mistä kaikkialta nuita maadotuksia löytyy?
Ite löysin kuskin jalkotilasta puolenkymmentä apikoo tulee siihen ja kone huoneessa akulta yks maadotus löyty!
Onko imusarjan alla millasia maa pisteitä ku sain vihiä et vois sillä vika piillä mut eihan sinne nää/pääse ennenku nyppää imusarjan irti vai?

Miksi et ole vaihtanut sytkäkiveä?
Volvo 965 -91 461tkm B6304F AW30-40 1041 3,73 - Ajossa.

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #63 : 13.03.2012, 18:03:24 »
Miksi et ole vaihtanut sytkäkiveä?

Sen takia kun minun järkeen ei käy et molemmat sytkäkivet pimenis yhtäaikaa
tuosta nuin vaan...
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa volle40

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #64 : 13.03.2012, 18:11:43 »
Mutta asiaan tänään vaihdoin nokka-akselin asento anturin
tulpat ja kävin maadotus pisteitä läpi ja niinhän siinä kävi et volvo hörähti käyntiin!
Kiitos kaikille neuvoa antaneille, toivon mukaan tälle vialle saatas lyötyä PISTE
ja volvo toimis taas  seuraavaan pettymykseen asti :idiot2: :2funny:
Niin ja kaikki vika koodit sain nollattua pois pistokkeista 1 ja 2
960 2.5 24V -94 (projekti)
S40 1.8 -02 (myyty)     V40 2.0t -00 (myyty    960 3.0 24v -91 (myyty)    850 2.4 -93 (myyty)      740 2.3 glt 16v -88 (myyty)

Poissa ama-69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #65 : 21.07.2014, 21:24:04 »
Missä muuten sijaitsee se nokka-akselin asentoanturi?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #66 : 21.07.2014, 22:24:33 »
Pakonokan takapäässä, sähän mainitsit tuolla toisella foorumilla vaihtaneesi jo sen.
« Viimeksi muokattu: 22.07.2014, 12:12:05 kirjoittanut Justus »

Poissa ama-69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #67 : 27.07.2014, 13:06:27 »
kyllä kyllä :),mutta aika sekoittavaa kun toiset puhuu siitä nokka-akselin anturina ja toiset puhuu siitä kampiakselin anturina. kaikki voisivat kutsua sitä vaikka ykk anturiksi :). tietääkö justus muuten mikä on siinä pakosarjan kylessä oleva anturi ,kahella erikokosella pultilla kiinni. ihan vaan mielenkiinnosta kysyn ku en tiiä mihin anturi vaikuttaa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #68 : 27.07.2014, 16:42:04 »
Mulla ei semmosta ole joten en osaa nyt yht äkkiä samoa. Google on ystäväsi.

Poissa Vauxi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 398
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #69 : 01.08.2014, 15:28:39 »
kyllä kyllä :),mutta aika sekoittavaa kun toiset puhuu siitä nokka-akselin anturina ja toiset puhuu siitä kampiakselin anturina. kaikki voisivat kutsua sitä vaikka ykk anturiksi :). tietääkö justus muuten mikä on siinä pakosarjan kylessä oleva anturi ,kahella erikokosella pultilla kiinni. ihan vaan mielenkiinnosta kysyn ku en tiiä mihin anturi vaikuttaa.

No ykk ja nokan asentoanturi nyt on aina ollut 2 eri asiaa. Muutenkin toi YKK anturi nimike on jostain 80 luvulta peräisin kun kys anturi ei paljoa muuta tehnyt. Kampiakselin asentoanturi on kampiakselin asentoanturi, se ei siitä muutu nokka-akselin asentoanturiksi silläkään hyvällä vaikka joissain moottoreissa se on samanlainen molemmissa.

Pakosarjassa anturi ? Ei tuu paljoa muuta mieleen kuin egr putki. En kyllä muista oliko näissä pakolämpömittausta egr varten. Myöskin kannessa pakosarjojen välissä on venttiili ja kanava toisioilma puhallinta varten.
S80 -07

Poissa ama-69

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 60
  • www.vrcf.fi
Vs: 960 3.0 R6, 24v
« Vastaus #70 : 14.08.2014, 14:39:17 »
jep jep,näin sitä viisastuu joka päivä lisää. eli olen vaihtanut nokka-akselin tunnistimen,siis täytyy vielä vaihtaa se kampuran tunnistinkin. ja on sekin taas kivassa paikassa. taisinkin yrittää puhua imusarjasta sen anturin suhteen,mutta sytkäkivethän ne siinä.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy