Miksi sitä jousta tarttisi löysätä?
Kara asennetaan toki sillain, että se seuraajatappi liikkuu mahdollisimman paljon, se kartio on epäsymmetrinen ainakin mun versiossa. Mistään rattaasta en osaa sanoa...
Savuarvo tuolle td-versiolle on 4, mutta silti se on aika ujo pöläys mikä sieltä saa tulla, itellä ei silmämääräsesti savuttanu mitenkään kauhean dramaattisesti ja puhalsi jotakin 9.9
. Huppistakeikkaa...
Siksi, että alkais ahdonalainen syöttö alemmilla paineilla, jolloin sais sen heräämään paremmin ku tuo perussyöttö ei riitä kovin ylös, koska sitä ei oo kovin paljoa ruuvattu.
Mulla on omavalmisteinen kara, löytyy foorumilta ku selaa pari sivua taaksepäin. Semmonen malli, että "savua riittää" mutta se ei "aukea" riittävän alas varmaankaan, nimittäin yläkierroksilla ei mitenkää hirveesti savua tuu.. Ei tarvikka mtn usvaa tullakka, löpöähän se vaan kuluttaa, mutta pitäs tutkia että mihin asti se kara painuu maksimi ahdoilla tällä hetkellä.
Mutta laitan tuon vakiokaran katsastukseen ja syöttöä sillee että tulee ihan harmaa pöläys vaan, ettei tuu mtn ongelmaa.

teho ja ahtopaine pitää ainaki täälläpäin lukee penkki papruissa jos meinaa leimalla kelpuuttaa.. Eikös volvon laatikoissa oo nelonen suora
Näin mustelisin. Ite penkitin joskus oman td vessan t03 ahtimella 0.8 bar ja luistavalla vakio kytkimellä max 4500 rpm. 102 kw ja 298 nM. Rapiat 500000 rullattu alakerta.
Mulla lukee molemmat, ja siinä on myös selostus että tanko on sinetöity merkkauskynällä ja t-haaran ohivirtauksen avulla säädetty ahtopaine tai jtn ton suuntasta, en muista enää.

Ja toi merkkauskynä on riittävä, ku kysyin konttorilta sitä. Ja ne sano, ettei sillä oo väliä vaikka muutoskatsastuksen jälkeen sitä ruuvaa, se ei heitä enää sitte liikuta.
Joo taitaa se olla ainaki M45:ssa sekä siinä nappivitosessa tietysti, mutta en muista onko tuossa M47 ihan suora vai onko se 0,9x ? Mutta lähimpänä suoraa se on. Joo kyllä tuossa vääntömomentin suuruudessa on jtn häikkää..

Auto vääntää kuitenki ihan hyvin.
Mulla on tossa uudet männänrenkaat ja hoonattu pytyt, että ne vähäiset karanneet hepat saatiin pois laitumelta ainaki osittain..

Käyn penkissä uudestaan tässä joskus loppukesästä vaikka niin tarkemmat lukemat sitte ku on kunnolla säädetty kone. En käy tuolla vesijarrupenkissä kyl enää..ihan kunnon dynossa.

Mulla toimii tuo t-haara bleederinä, joten rajapaineventtiili tulee siihen tarkoitukseen että ei hiipis tuo hukkaportti auki ku vasta n. 0,3-0,5 bar ennen maksimi ahtopaineita.