Eli kylmänä kun lähtee liikkeelle niin tulee näyttöön teksti "sakta ner eller växla upp" vaikka selvästi vaihtaakin ylivaihteelle ja
moottorin kierrosluku on normaali... Vaihteiston kierroslukuanturi? Noin 5min liikkeellelähdön jälkeen ja sammuu sitten
muutamien minuuttien jälkeen. (Saattaa tietysti liittyä tähän seuraavaankin koska latikossa ei vikakoodeja muistissa) Toinen
ongelma varsinkin kylmänä on "sytytyskatkosia syl.4" mutta tulee joskus myös lämpöisena ja sytyttää sitten vikavalon joka
saattaa sammua myöhemmin. Testerillä ihmettelin palokatkoslaskurilla niin varsinkin kun vaihtoi kaasulle niin johan lähti
laskurissa luku nousemaan ja takaisin bensalle niin tuli vain satunnaisia katkoksia. 1 ja 3 muutama vain katkos. Mielessä kävi että olisiko mahdollista tuon vian johtua jos esim lian kulkeutumisesta venttiilin nostimeen joka jättäisi venttiiliä hieman auki? Pitää nimittäin joskus kaasulla käydessä satunnaisesti hassua plop plop plop (olen tankannut abc asemalta joten ei oo plussapisteitäkään) ääntä pakoputkessa mikä tietysti selvää jos sytytyskatkoksia niin jossainhan sen pitää sit syttyä... Ongelma tuli hieman öljynvaihdon jälkeen jonka takia tuli mieleen tuo että olisi voinut lähteä möhnää liikkeelle ja kun volvolla on bifueleille oikein ohjeet likaantuneen öljyjärjestelmän pesuun. Vaihdoin puolankin jo sekä tulpat eri syl muttei ollut mitään vaikutusta.
