Autoracing  KL-varaosat

850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2

  • 20 Vastauksia
  • 7521 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Boltsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« : 25.02.2012, 10:57:53 »
Eli onko lambda vaihtokunnossa vai jouhtuuko jostain säädöistä kun tota antaa? Koodi tulee takaisin noin 70-100 kilsan ajon jälkeen. Tyhjäkäynti on vajaassa 1000 kierroksessa eikä hypi mitenkään.
850 T5-R  -95

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #1 : 25.02.2012, 12:05:42 »
Ilmavuodot tai ilmamassamittari..?

Lainaus
Possible source

Upper limit:
-Defective MAF sensor.
-Low fuel pressure.
-Air leakage.
-Faulty sensor signals.
Lower limit:
-Defective MAF sensor.
-Air leakage.
-High fuel pressure.
-Leaking injectors.
-Leaking EVAP system.
-Dirty engine oil.
-Oil level too high.
-Faulty sensor signals.


Fault symptom(s)
-Can result in high fuel consumption.
-Can result in impaired performance.

Tyhjäkäynti pitäis olla 850rpm
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa ZuluR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 583
  • Suomen Yhteyshenkilö NordicR.com
    • http://v-tuning.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #2 : 05.03.2012, 21:56:31 »
Ilmavuodot tai ilmamassamittari..?

Tyhjäkäynti pitäis olla 850rpm

tyhjäkäynti on mitä on :D

alle tonni niin ok...

virallinen lukema taitaa olla joku 850 +-100rpm mutta sen saa helposti tarkistettua haynesin kirjasta..

Poissa ant

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #3 : 09.03.2012, 23:19:27 »
Minula tullut ko. koodi lamda valon kera koko omistus ajan, eli n. 5v. vikaa ei anturissa, eikä letkuvuodoissa. Ei haittaa kun katsastukseen nollaa koodit.

Poissa Grahik

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 269
  • Hyvä siitä tulee kun sen maalaa.. vai paalaa?
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #4 : 09.03.2012, 23:39:15 »
Niin huvikseenhan se niitä koodeja sinne keksii  :hello:
Saattaa vaikka yllättyä iloisesti kun seokset on kohdallaan ja kulutus pienenee ja kaikki toimii kun vian korjaa
850 GLT '92
Chrysler Sebring 2.7 Autostick '02
Chrysler 300M 3.5 Autostick '99
V70 2.5T GearTronic Classic '08

Poissa ant

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #5 : 16.03.2012, 23:57:43 »
Vikaa ei vaan ole löydetty volvon liikeessä eikä muuallakaan...

Poissa JanMac

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 867
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #6 : 17.03.2012, 19:23:04 »
Tätä samaa valoa ja koodia vikuttelee sadan kahden kilsan välein. Yleensä syttyy tyhjäkäynnillä tai moottorijarrutuksessa. Ei vaan saa lopullisesti pois   >:(
Kulutus pitkässä matkassa noin 8.5l/100km. Tyhjäkäynti vähän seilaa mutta pysyy alle 1000r . Koneena siis 2.3 T5 -95

paaskat olkoon siinä ....
S80 Executive D5 AWD

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #7 : 01.04.2012, 17:23:25 »
Löytyikö tuohon 232:en selitystä ? Itsellä täsmälleen sama pulma.

Poissa Boltsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #8 : 01.04.2012, 18:29:23 »
Raitisilma letku oli ihan seula ja välijäähduttimeltä tulevan putken moottorin puoleinen pää oli kanssa ihan seula. Kyseiset letkut vaihettu ja ei sen jälkeen ole koodia tullut.

Jokseenki suolasen hintaisia letkuja oli. Raitisilma muistaakseni 75€ ja tuo pieni letkun pätkä saman hintainen.
850 T5-R  -95

Poissa arska11

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1802
  • Äksee90...Ocean Race :)
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #9 : 01.04.2012, 20:05:53 »
Löytyikö tuohon 232:en selitystä ? Itsellä täsmälleen sama pulma.

Vian aiheuttaja voi olla monikin seikka.
Vikakoodi listan mukaan olisi tämmöinen vika:
2-3-2 Seossuhde (jatkuva, rikas tai laiha)
Ollut useita T5 kasipätkiä...mutta nyt:
- XC90 2.5T -06 Ocean Race
- 850R -96 (piristetty..)

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #10 : 02.04.2012, 17:12:20 »
Käsittääkseni juuri tyhjäkäynnin (idle) seos rikas tai laiha.

Missä päin konehuonetta nämä putket:
"Raitisilma letku oli ihan seula ja välijäähduttimeltä tulevan putken moottorin puoleinen pää oli kanssa ihan seula."

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5721
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #11 : 02.04.2012, 20:42:45 »
raitisilmaletku on varmaankin se turbon ja ilmanputsarikotelon välinen haitariosalla varustettu letku. yleensä siihen haitariosaan tulee niitä halkeamia. ja välijäähyn ja moottorin välinen putki on se putki joka kiinnittyy kaasuläppäkoteloon ja toinen pää välijäähyn yläpäähän  :hello:

Poissa Boltsi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #12 : 02.04.2012, 22:35:14 »
raitisilmaletku on varmaankin se turbon ja ilmanputsarikotelon välinen haitariosalla varustettu letku. yleensä siihen haitariosaan tulee niitä halkeamia. ja välijäähyn ja moottorin välinen putki on se putki joka kiinnittyy kaasuläppäkoteloon ja toinen pää välijäähyn yläpäähän  :hello:

Juuri näin. Kummatkin letkut oli yritetty paikata piellä tai jollain vastaavalla töhnällä siinä onnistumatta (ei tosin minun toimesta). Mutta noi vaihtamalla sain vikakoodin pois.
850 T5-R  -95

Poissa pvolvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 24
  • www.vrcf.fi
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #13 : 08.08.2012, 11:10:24 »
Ei löydy vian aiheuttajaa, valo syttyy 100-300 kilsan jälkeen. Ruotsin volvo-sivulla on yhtenä mahdollisuutena mainittu imusarjan paineentasaajan (pulsation damper) vika. Onko tästä kokemusta ?

hevonen

  • Vieras
Vs: 850 T5-R -95 Vikakoodi 2-3-2
« Vastaus #14 : 08.08.2012, 13:02:23 »
En tiiä mutta tarkasta se imusarjan päädystä lähtevän letkun kunto(ja onkin muuten mukava tarkistaa. Murtuu kyllä yleensä sieltä imusarjan etupään tuntumasta) Menee siis sieltä imusarjasta koneen etupäästä imusarjan ali sinne PCV http://www.lakesidedp.com/uploadpics/pcv/index.html  venttiilille. Jos tuo letku on kaput, tulee vikavalo. Korjaukseksi käy ainakin näin kesäaikaan letkujen tulppaus. O0
Talveksi kannattaa vetää vaikka korvaava letku siitä koneen etupuolelta, ei oo niin vaikee pujottaa... :D

 

Samppasport  Futurez