Samppasport  Futurez

Ilmastoinnin kompuran limunpoisto (välyksen säätö / säätölevyn poisto)

  • 175 Vastauksia
  • 74511 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vool

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Mitäs sitten kun magneettikytkimen shimmaukset on shimmattu, mistä uusi kytkin tai kitkapinnat? Shimmasin omasta V70 mk1 magneettikytkimen kuutisen vuotta sitten, joku oli jo aiemmin ottanut kaksi prikkaa pois ja silloin lähti se viimeinenkin.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Mitäs sitten kun magneettikytkimen shimmaukset on shimmattu, mistä uusi kytkin tai kitkapinnat?

Voisiko siitä kytkimen vastinpinnasta sorvata 1mm pois ja laittaa sopivasti shimmejä väliin?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Aplaja

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Onko kellään katkennut magneettikytkimeltä nastoja? Huomasin tänään, että omastani kompura käy aina pari sek päällä, mutta ei jää päälle. Kun aloin purkaan laitosta, niin huomasin, että yksi niiteistä (kuvassa) oli katkennut, jonka takia ei varmaan ilmastointi toimikaan. Saako tuota niitattua jotenkin takaisin kiinni? Autona V70 D5 '02.

E: Välystä oli 0,7mm. Onko liikaa?


free photo upload

Poissa Sebastian1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Mulla oli alkukesästä sama ongelma. Liikaa välystä, tuossa V70 mk2 B5244S on ihan älyttömän ahdas väli ottaa se irti. En alkanut sen kanssa edes yrittämään. Laitoin LT-massalla kolme taivutettua peltiliparetta niiden kolmen pyöreän lenkin alle.

Tämä konsti kesti noin vajaa 2kk.

Sitten laitoin 6kpl nippusiteitä siten että ne kaaret ovat hieman jännityksellä, 3kpl ensin noista tuossa kuvassa olevista reiistä. Ne eivät ole nastat, vaan kumia. Sitten 3kpl noiden isojen lenkkien alta niin että tukeutuvat niihin toisiin nippareihin.

Hienosti pelaa, lykkäsi kylmää vaikka ulkona +31 ja paljon joutui kaupungissa ajamaan.

Eihän tämä auta loputtomiin mutta ihan kätevä pikaratkaisu. Nippareiden laittoon meni n. 15min.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Nippareiden laittoon meni n. 15min.

S40:ssä shimmin poistoon meni 29min... :buck2:
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Sebastian1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Niin, siinä kun on vähän enemmän tilaa hommaa.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 366
  • www.vrcf.fi
Niin, siinä kun on vähän enemmän tilaa hommaa.

Ehkä, luulin että sama 5-pyttyinen kone olisi molemmissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001, Volvo S40 2.4i manuaali, 170hk, 2005

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Ehkä, luulin että sama 5-pyttyinen kone olisi molemmissa.

Moottoreiden eroista en osaa sanoa, mutta 5-sylinterisiä molemmat. Seitenkymppisessä on runkopalkki kompuraa vastapäätä, S40/V50 ei ole.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 10437
  • Press Space Bar to continue!
tuossa V70 mk2 B5244S on ihan älyttömän ahdas väli ottaa se irti.

Sama oli S60 2.4T koneen kanssa, sillä kuten V70 Volvossa:

Seitenkymppisessä on runkopalkki kompuraa vastapäätä

Tismalleen sama juttu tietenkin myös S60 kanssa.

Mutta kyllä se sieltä tuli äheltämällä. Toki siinä aikaa paloi varttituntia kauemmin ja aika reilustikin. Pieni räikkälenkki ja sopivan mittaiset pultit on ihan ehdoton.
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5983
  • Teiden tukko
Sama oli S60 2.4T koneen kanssa, sillä kuten V70 Volvossa:

Tismalleen sama juttu tietenkin myös S60 kanssa.

Mutta kyllä se sieltä tuli äheltämällä. Toki siinä aikaa paloi varttituntia kauemmin ja aika reilustikin. Pieni räikkälenkki ja sopivan mittaiset pultit on ihan ehdoton.

Hyvä tietää, että on tehtävissä ilman komputan irroittamista. Omassa seitenkymppisessä kuitenkin edessä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Sebastian1

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Joo, kyllä se onnistuu paikallaankin. Räikkälenkki ja sopivan mittaiset pultit vaan kehiin.

Tilaa on tosi vähän enkä itse jaksanut sen kanssa kikkailla tämän enempää kun näinkin toimii. Pelotti sen segerin työntäminen pois paikaltaan. Sinne kun ei ilman peiliä näe mitenkään.

Ensi keväänä tuo kuitenkin lienee edessä mutta taidan kyllä tehdä yläkautta.

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy