Ohje on 850:iin, mutta periaate on sama lähes kaikkiin magneettikytkimellisiin kompressoreihin.
Omia kokemuksia...
Olen kerran aikaisemmin tehnyt tuon säädön näiden ohjeiden mukaan ja homma toimi hienosti. Tänä kesänä ongelma tuli kuitenkin vastaan uudelleen ja ongelmaksi muodostui se, että viimeksi tulin jo poistaneeksi kaikki rikat... ei siis enää säätövaraa... Uusi kompura maksaa Motonetissa noin 350 euroa, mutta sen vaihto edellyttää kylmäaineiden kanssa pelaamista kahteen kertaan... Oli lauantai-ilta ja ajelin tallille ajatuksella että kai nyt tuommoisen asian jotenkin ratkaisee ilman varaosiakin.

(Tilapäis)ratkaisuni oli sellainen, että ensin mittasin välyksen, n. 0,8 mm. Sitten otin magneettikytkimen etulevyn ohjeiden mukaan irti ja aikani ihmeteltyäni laitoin sen prässiin, jossa painoin sitä jonkin verran auki. Sitten pujotin kuparilankaa siten, että se meni kolmiomaisen osan kärjissä olevien reikien lävitse ja kiedoin sen niiden rengasmaisten jousien umpärille. Kieputin päät yhteen ja katkaisin ylimääräiset. Jokaiseen kolmeen kärkeen tuli samanlainen pujotus. Sitten vaan osa paikalleen, välys oli n. 0,4 mm ja laite toimii taas kuin uusi.
Kuvaa ei valitettavasti ole, en tullut silloin asiaa ajatelleeksi... Käyttökokemuksia on nyt kolme päivää ja sen ajan on toiminut mainiosti, toivottavasti kestää ainakin syksyyn... Tuo lanka on kyllä sellaisessa paikassa, että sen pitäisi olla jatkuvassa puristuksessa -> voisi olettaa kestävän. Toisaalta kehä ei nyt enää nojaa niihin pehmeisiin painimiin (siellä kolmiomaisen osan kärjissä) vaan siihen lankaan -> jousimateriaalin väsymistä voi jossain vaiheessa tulla.
Eräs ja ehkä parempikin tapa olisi korvata ne pehmeät painintyynyt jollakin paksummilla, mutta en tiedä miten sen helposti tekisi. Kuparilankaa saa kuorittua sähköjohdoista.
Missäs malleissa on sama magneettikytkin? Jostain alibaba.comista saa ainakin 900-volvon magneettikytkimiä muutamalla kympillä, en tiedä sopisivatko.