No, osuisiko se nokka kohdalleen, jos väännät kampiakselista niin paljon, että se on kohdallaan... Vai miten olet sen kampiakselin asettanut kohdalleen?
Kampiakselissa on vastamerkki, nokka-akselissa tai syöttöpumpussa ei ole. Hihnassa on kaksi merkkiä joista toinen on kampiakselille ja toinen nokalle, kun kampikakselin hihnapyörän merkki on vastamerkin kanssa kohdakkain sekä hihnan merkit ovat molempien hihnapyörien merkissä ei nokka-akselin hihnapyörän merkkiä näy kurkistusaukosta vaan se on yhden hampaan verran aikasella. Joka tarkoittaa yhtä hammasta moottorin pyörintäsuuntaan.
Auto on muuten jääny telakalle käyntihäiriöiden takia ja niiden syy selvisi. Syystä, seurauksesta tai aikajärjestyksestä ei toistaiseksi ole vielä hajua, tähän mennessä todetut viat:
-imusarja lähes tukossa egr venttiilin takia -> egr poistettu käytöstä
-jakohihna jo kulunut ja mielestämme hieman venynyt -> uusi hommattu
-kannentiiviste vuotanut viereisiin sylintereihin(kaikki kolme) -> kansi koneistamolla plaanauksessa
-imusarjan tukkoisuuden johdosta se paska on kulkeutunut imuventtiileihin asti ja venttiilinvarret karstoittuneet niin ettei jouset ole jaksaneet palauttaa niitä täysin, eli ainakin kaksi venttiiliä mutkalla ja pari istukkaa väljiä -> uudet venttiilit tulossa
Eli ongelma on muuttanut hieman muotoaan vaikkei hihnatapaukseen olekkaan hyvää vastausta vielä löydetty. aion luottaa hihnan merkkeihin.
milläs tähän venttiilinvälykset säädetään? ne oli ennen purkamista 15-20-20-23 ja 35-40-40-40. mutta nyt sit tietysti uusien venttiileiden johdosta ne muuttuu eikä palikoita tutkaillessa tullut muuta vaihtoehtoa kuin sorvata venttiilistä pois...?