Heräteostoksena ostin tuollaisen -94 850 10V laitoksen käyntivikaisena.
Noh, kolmosen pakoventtiilihän sieltä oli palanut.
Härvelillä on ajettu 420tkm ja sylinteriputket näyttää tältä:

Tuo yläpää on selvästi kulunut soikioksi, eli selvä rappu tuossa tuntuu.
Mutta omasta mielestä aika hyvä suoritus 420tkm päästetylle pannulle.
Ja öljynkulutus/savutus/pakovenan palaminen johtui siitä, että pakopuolelta oli neljä venttiilivarren kumia irti.
Eli jos polttaa öljyä paljon, niin tehkää asialle äkkiä jotain, muuten palaa pakovena ihan varmasti.
E: Tossa olisi noin 400tkm ajetusta 850 2,5 20v koneesta sylinterin kuvaa:

Yläpäässä ei tuntunut minkäänlaista rappua.
Öljyä poltti ihan hullunlailla, mutta syypäänä oli ohjurin kumit...
Mahtaako koneen kestossa olla eroa 10v vs 20v koneiden välillä vai onkohan ihan vaan öljyn laadusta ja vaihtovälistä kiinni...