Käsitinkö oikein, että ruiskutuspumpun kannen säätämisellä ei siis ole vaikutusta ruiskutushetken ajoitukseen, vaan syötön määrään? Mitenkähän säätäminen siis tarkkaan ottaen tapahtuu, eipä ole minkäänlaista kokemusta? Olisi mukava jos joku laittaisi seikkaperäiset ohjeet, niin ei tarvihe korjaamossa käyttää.
Käsitit aivan oikein


Kuvassa sinisellä merktystä kohdasta on helppo mitata rakotulkilla alkuperäinen välys ja siitä on siten säädettäessä mitattavissa kannen siirtymä. Jos siinä ei ole välystä alunperin lainkaan, niin siinä polttoaineputkessa olevaa pellinliuskaa taiviuttamalla siihen saa sopivan pienen välyksen. Tällä välyksen suuruudella ei ole mitään merkitystä, vaan tällä vaan seurataan kuinka paljon kansi liikkuu.
Kuvassa punaisella merkityt T30 kannalla ruuvit löysälle max 1/4 kierrosta. Vihreällä merkitty ruuvi menee tuon päällimmäisen kannen läpi ja pitää myös "välikantta" paikallaan, mutta siinä on sellainen hassu kanta, niin löysääminen on perin visaista, eikä edes ihan välttämätöntä.
Ruuvien ollessa löysällä koputtelee todella varovasti kantta pois päin hihnapyörästä. Jos säätää liikaa, niin tapahtuu jänniä asioita, joten kannattaa olla tosi tarkkana, että ei säädä kuin 0,05-0,1mm kerrallaan.
Säätämisen sivutuotteena saattaa tulla tyhjäkäynnillä esiintyvää rynytystä, koska tämä ei ole mikään varsinainen korjauskeino, vaan pumpun kulumisesta johtuvien vikojen kompensoimista. En ota vastuuta seurauksista
