Carcom Oy  Elekma

Volvo 780 -91 B230FT+

  • 316 Vastauksia
  • 107327 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Viiksivallun Bertonet
« Vastaus #300 : 26.11.2014, 16:56:31 »
Leima tuli, kilvet ei.. Autovero 2500e... *taavih->

Poissa Maxxxed

  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 6194
  • Tjuurboooo
    • Teemu Lehtisaari Photography
Vs: Viiksivallun Bertonet
« Vastaus #301 : 26.11.2014, 21:36:16 »
Leima tuli, kilvet ei.. Autovero 2500e... *taavih->

Kohtuuton vero.  :-\
Volvo S40 T4 1997 (Kilpuri)
Bmw G31 530e LCi M-Sport 2021 (Käyttis)

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Viiksivallun Bertonet
« Vastaus #302 : 26.11.2014, 21:42:27 »
Kohtuuton vero.  :-\
Niinpä, äskein tein oikaisulomakkeen huomiseksi.. Saas nähä kuinka paljon tällä reissulla saa kehuja :idiot2:

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Viiksivallun Bertonet
« Vastaus #303 : 14.12.2014, 20:43:28 »
Eipähän ole tullut tullilta mitään vastausta, mutta kilvet löytys kumminkin :)

Tämä ilta meni uutta pakoputkea asennellessa. Simonsin Sportti rööri tuli hankittua jo tovi sitten, lojunut takakontissa pitkään asennusta odottaen.. Kyllähän se pörinä muuttus aika paljon :D

Klassinen ennen ja jälkeen video:
https://www.youtube.com/watch?v=kdZgMlXtEmA&feature=youtu.be







« Viimeksi muokattu: 05.07.2016, 00:03:42 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+ & 780 -87 V6
« Vastaus #304 : 21.02.2015, 15:39:05 »
Onkos porukalla kokemusta nivojen korvaamisesta normi iskareilla? Miltä tuntuu vaihdon jälkeen ja kannattaako edes miettiä vaihtoa?

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+ & 780 -87 V6
« Vastaus #305 : 21.04.2015, 19:34:29 »
Kokeillaanpa laittaa musta kokeilumielessä myyntiin. Jos joku on kiinnostunut niin YV:tä vaan! ;)

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+ & 780 -87 V6
« Vastaus #306 : 11.06.2015, 20:41:43 »
http://www.nettiauto.com/volvo/780/7309641

Kokeillaanpas tuon hopean myymistä  :)

Musta jää kesän projektiksi, jahka T5R saadaan valmiiksi!

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2264
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+ & 780 -87 V6
« Vastaus #307 : 24.08.2015, 22:05:06 »
Mites muuten ton veron kanssa kävi?

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+ & 780 -87 V6
« Vastaus #308 : 25.08.2015, 08:42:41 »
Mites muuten ton veron kanssa kävi?
Eipä oo mitään tapahtunu valitusten jälkeen.. Enkä kyllä jaksakkaan enään sählätä sen kanssa.

Päivitystä sen verran että hopea Bertone tuli myytyä, ja musta säästettyä. Nyt alkaa sen kunnostus.

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+
« Vastaus #309 : 05.07.2016, 16:31:29 »
Vuosi kulunut nopiaa, paljon muuttunut... Auto ajossa, projekti loppuvaiheilla..

Viime postauksessa oli hopeisen myynnistä, siitä aikaa jo. Ei ole mitään kuulunut, saatikka näkynyt hopeisesta, toivottavasti on elossa! Mustan kunnostus alkoi aika heti kun hopeinen saatiin myytyä, Ärrän kunnostus sai luvan odottaa vähän. Tosin ärräkin meni vaihtoon, niin eipähän ollut enään riesana (keltsu proju tuli tilalle :2funny:).







Tosiaan, ylhäällä pari ennan ja jälkeen kuvakollaasia, alemmat luonnollisesti kuvaavat nykyhetkeä.

Kojelaudan vaihtoonkin löytyi kun löytyikin inspistä, ei se ollu kun alle viikon projekti, üllatusüllatus. Ekaks oli verhoilujen purkamista, sitten paneelien, katkaisijoiden yms poistoa, hervottomien johtonippujen siirtämistä pulttien edestä, ja sitten vaan pultit pois. Olihan siinä tietty vähän enemmänkin kikkailua, mutta nätisti se tuli pois ja uus meni tilalle. Kokoaminen oli päinvastasessa järkässä. Harmi kun ei löytynyt mustaa kojelautaa, mutta ei tuo sininenkään paha ole. Ei edes haittaa silmää! :buck2: Ihme kun ei löytynyt mitään jenkkikikkailuja!

On muuten perseestä laittaa noita jalopuulistoja kiini, lista omalle paikalle, ja sitten joudut sormet änkemään ihan pienen mutterin kanssa kojelaudan sisäpuolelle kaiken johtojen sekaan. Hermoja koettelevaa puuhaa se, ainakin jos mutteri sattuu tippumaan johonkin piiloon :D Pahin kohta oli kuskin ikkunanpuoleisen tuulettimen suuttimen alle tuleva jalopuulista. Siellä ei ollu paljon tilaa, jopa mun laiheliini sormet ei meinannu millään mahtua sinne :D Mutta siellä ne nyt kumminkin on kiini.









Auto alkaa olla nipussa, pitäis kattoverhoilun kanssa jumpata jossain kohtiin paikoilleen. Ajateltiin kumminkin ennen sitä hommaa oikasta katon pienet lommot. Kattoluukun edessä 5 kappaletta ihan pieniä. Sitten kun ne oikastu niin pitäis alkaa purkaamaan vänkärin ovea ja penkkiä pois kattoverhoilun tieltä, kun tuulilasia ei raaski irrottaa tuon takia. Ei muuten mahdu menemään sisälle, jossei pura. Kattoluukkuakin tuli reerattua, että lasiin tuli uusi tiiviste. Nyt täysin vesitiivis, senkinpuolesta kattoverhoilun voi pistää seuraavaks paikalleen.

Retkuperääkin tuli elvytettyä paremmilla nivoilla, oik.puolella 780:n orkkis ja vas.puolella 940 farkun (2cm lyhyempi) ja nyt katsastuksessa ero 4%. Vähän tuo pituusero ottaa silmään kun auto seisoo, mutta sitten kun ajanut ja peräpää noussut niin ei sitä huomaa. On se hieno systeemi kun se toimii!

Ei tässä oikeen muuta, perus huoltoa tapahtunut, auto alkaa tosiaan lähenemään valmista.. Eilen tuli jakopääremmi vaihdettua ja sen jälkeen polkastua vähän motarilla, niin tais joku linnunpesä lähtee syövereistä kun tuli hervoton savupilvi ekalla polkasulla :2funny: Anteeksi 240-kuskille joka siinä kohtaa oli tulilinjalla!

Tänään olis suunitelmissa mennä Saloon kattomaan autotapahtumaa Volvolla niin saa vähän liikuntaa 6 vuoden seisonnan jälkeen. Ihan sen takia piti vetästä vahat pintaan ja imuroitua sisältä. Täytyy viedä fiksarille myös jossainkohtiin maalaushommiin ja myllytykseen, kun maalipinta ihan kun santapaperi...









Mitäköhän keksis tuohon keskikonsoliin... Alkuperäistä 780:n lokeroa vaikeaa löytää mistään, ja 740/760:n lokerot erilaiset ja kokoset. Laittaisko tuonne 740:n 1-din radiotelineen kiini ja sitten alapuolelle lokero ja tuhkis...?

« Viimeksi muokattu: 05.07.2016, 16:37:33 kirjoittanut viiksivallu »

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+
« Vastaus #310 : 07.07.2016, 12:40:39 »
Pitihän sitä ennen Salon reissua käydä ilmastointihuollossa, ettei tarvitse hiki otassa mennä :)



Hienosti auto kulki Saloon, moottori toimii kokoajan vaan paremmin ja paremmin kun saa pientä liikuntaa. Jotenkin menee tosi paljon paremmin mitä se aikasempi hopeinen PeRVo-Bertone...



Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+
« Vastaus #311 : 10.07.2016, 02:09:57 »
Pakko ihan kokeilumielessä kokeilla ja jospa vaikka joku ostaiskin niin sais ärrä-projuun vähän enemmän rahaa ::)

http://nettiauto.com/volvo/780/8147778

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+
« Vastaus #312 : 11.07.2016, 10:12:26 »

Auto alkaa olla nipussa, pitäis kattoverhoilun kanssa jumpata jossain kohtiin paikoilleen. Ajateltiin kumminkin ennen sitä hommaa oikasta katon pienet lommot. Kattoluukun edessä 5 kappaletta ihan pieniä. Sitten kun ne oikastu niin pitäis alkaa purkaamaan vänkärin ovea ja penkkiä pois kattoverhoilun tieltä, kun tuulilasia ei raaski irrottaa tuon takia. Ei muuten mahdu menemään sisälle, jossei pura. Kattoluukkuakin tuli reerattua, että lasiin tuli uusi tiiviste. Nyt täysin vesitiivis, senkinpuolesta kattoverhoilun voi pistää seuraavaks paikalleen.


Moikka!

Itselläni on kattoluukun lasi irrotettu , poistettu ruosteet karmista ja lasi liimattu uusiksi paikoilleen.

Tuo tiivisteen laitto vaan tuntuu olevan todella hankalaa. Ei tahdo saada pysymään paikallaan millään. Kyseessä siis uusi tiiviste. Lisähaasteena se, että tuo "huuli" johon tiiviste tulee kiinni on toisella puolella leveämpi. Kuuluko näin tosiaan olla vai onko lasi liimattu väärin paikalleen? Toisaalta sama homma on toisessakin luukussa joka on nyt autossa kiinni.

Voisitko kertoa, miten tuon tiivisteen sait paikalleen? Käytitkö jotain tiivisteliimaa?

Minulla on myös edessä uuden kattoverhoilun asentaminen. Se ilmeisesti mahtuu tuolta vänkärin puolelta kun penkin ja oven irrottaa ja purkaa keskikonsolia? Näin sain ainakin 740:ssa tuon vaihdettua aikanaan.

Kiitos paljon!

Poissa viiksivallu

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 929
  • If it works, don't fix it.
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+
« Vastaus #313 : 11.07.2016, 13:12:01 »
Moikka!

Itselläni on kattoluukun lasi irrotettu , poistettu ruosteet karmista ja lasi liimattu uusiksi paikoilleen.

Tuo tiivisteen laitto vaan tuntuu olevan todella hankalaa. Ei tahdo saada pysymään paikallaan millään. Kyseessä siis uusi tiiviste. Lisähaasteena se, että tuo "huuli" johon tiiviste tulee kiinni on toisella puolella leveämpi. Kuuluko näin tosiaan olla vai onko lasi liimattu väärin paikalleen? Toisaalta sama homma on toisessakin luukussa joka on nyt autossa kiinni.

Voisitko kertoa, miten tuon tiivisteen sait paikalleen? Käytitkö jotain tiivisteliimaa?

Minulla on myös edessä uuden kattoverhoilun asentaminen. Se ilmeisesti mahtuu tuolta vänkärin puolelta kun penkin ja oven irrottaa ja purkaa keskikonsolia? Näin sain ainakin 740:ssa tuon vaihdettua aikanaan.

Kiitos paljon!

Vastasin YV:n puolella mut vastataan nyt täälläkin!

Joo, meilläkin oli hankalaa se tiivisteen laitto, kun tahtoi koko ajan lipsua ulos huulesta, ainakin niistä kulmista. Sen takia vein yhdelle tutulle tuulilasifirmaan, joka heitti ikkunakitit ympärille ja työnsi tiivisteen voimalla paikalleen.. Kyllä se siellä sitten pysyi. Heitti kertalaakilla tiivisteen. Sitä pitää työntää vaan paikalleen ja edetä.

Jos se toisella puolella se huuli on leveävmpi toisella puolella, niin lasihan siinä on liimattu liian sivuun? Tiiviste ei silloin ylety leveämmällä sivulla lasille saakka?

Ja joo sama kattoverhoilun asennus täällä edessä, vänkärin penkki ja ovi vaan pois. Sen pitäis riittää. Ei kojelautaa tarvitse irrottaa mun mielestä(?)

Poissa Lager

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 780 -91 B230FT+
« Vastaus #314 : 11.07.2016, 13:25:32 »
Vastasin YV:n puolella mut vastataan nyt täälläkin!

Joo, meilläkin oli hankalaa se tiivisteen laitto, kun tahtoi koko ajan lipsua ulos huulesta, ainakin niistä kulmista. Sen takia vein yhdelle tutulle tuulilasifirmaan, joka heitti ikkunakitit ympärille ja työnsi tiivisteen voimalla paikalleen.. Kyllä se siellä sitten pysyi. Heitti kertalaakilla tiivisteen. Sitä pitää työntää vaan paikalleen ja edetä.

Jos se toisella puolella se huuli on leveävmpi toisella puolella, niin lasihan siinä on liimattu liian sivuun? Tiiviste ei silloin ylety leveämmällä sivulla lasille saakka?

Ja joo sama kattoverhoilun asennus täällä edessä, vänkärin penkki ja ovi vaan pois. Sen pitäis riittää. Ei kojelautaa tarvitse irrottaa mun mielestä(?)

Moi!

Joo, siltähän se tuntuisi, että lasi on liimattu väärin mutta kun toisessakin luukussa tuntuisi olevan sama homma tehtaan jäljiltä. Täytyy tutkiskella.

Kojelautaa ei tarvitse purkaa kattoverhoilu-urakassa mutta ilmeisesti keskikonsoli täytyy?


 

Carcom Oy  Elekma