Vuosi kulunut nopiaa, paljon muuttunut... Auto ajossa, projekti loppuvaiheilla..
Viime postauksessa oli hopeisen myynnistä, siitä aikaa jo. Ei ole mitään kuulunut, saatikka näkynyt hopeisesta, toivottavasti on elossa! Mustan kunnostus alkoi aika heti kun hopeinen saatiin myytyä, Ärrän kunnostus sai luvan odottaa vähän. Tosin ärräkin meni vaihtoon, niin eipähän ollut enään riesana (keltsu proju tuli tilalle

).



Tosiaan, ylhäällä pari ennan ja jälkeen kuvakollaasia, alemmat luonnollisesti kuvaavat nykyhetkeä.
Kojelaudan vaihtoonkin löytyi kun löytyikin inspistä, ei se ollu kun alle viikon projekti, üllatusüllatus. Ekaks oli verhoilujen purkamista, sitten paneelien, katkaisijoiden yms poistoa, hervottomien johtonippujen siirtämistä pulttien edestä, ja sitten vaan pultit pois. Olihan siinä tietty vähän enemmänkin kikkailua, mutta nätisti se tuli pois ja uus meni tilalle. Kokoaminen oli päinvastasessa järkässä. Harmi kun ei löytynyt mustaa kojelautaa, mutta ei tuo sininenkään paha ole. Ei edes haittaa silmää!

Ihme kun ei löytynyt mitään jenkkikikkailuja!
On muuten perseestä laittaa noita jalopuulistoja kiini, lista omalle paikalle, ja sitten joudut sormet änkemään ihan pienen mutterin kanssa kojelaudan sisäpuolelle kaiken johtojen sekaan. Hermoja koettelevaa puuhaa se, ainakin jos mutteri sattuu tippumaan johonkin piiloon

Pahin kohta oli kuskin ikkunanpuoleisen tuulettimen suuttimen alle tuleva jalopuulista. Siellä ei ollu paljon tilaa, jopa mun laiheliini sormet ei meinannu millään mahtua sinne

Mutta siellä ne nyt kumminkin on kiini.




Auto alkaa olla nipussa, pitäis kattoverhoilun kanssa jumpata jossain kohtiin paikoilleen. Ajateltiin kumminkin ennen sitä hommaa oikasta katon pienet lommot. Kattoluukun edessä 5 kappaletta ihan pieniä. Sitten kun ne oikastu niin pitäis alkaa purkaamaan vänkärin ovea ja penkkiä pois kattoverhoilun tieltä, kun tuulilasia ei raaski irrottaa tuon takia. Ei muuten mahdu menemään sisälle, jossei pura. Kattoluukkuakin tuli reerattua, että lasiin tuli uusi tiiviste. Nyt täysin vesitiivis, senkinpuolesta kattoverhoilun voi pistää seuraavaks paikalleen.
Retkuperääkin tuli elvytettyä paremmilla nivoilla, oik.puolella 780:n orkkis ja vas.puolella 940 farkun (2cm lyhyempi) ja nyt katsastuksessa ero 4%. Vähän tuo pituusero ottaa silmään kun auto seisoo, mutta sitten kun ajanut ja peräpää noussut niin ei sitä huomaa. On se hieno systeemi kun se toimii!
Ei tässä oikeen muuta, perus huoltoa tapahtunut, auto alkaa tosiaan lähenemään valmista.. Eilen tuli jakopääremmi vaihdettua ja sen jälkeen polkastua vähän motarilla, niin tais joku linnunpesä lähtee syövereistä kun tuli hervoton savupilvi ekalla polkasulla

Anteeksi 240-kuskille joka siinä kohtaa oli tulilinjalla!
Tänään olis suunitelmissa mennä Saloon kattomaan autotapahtumaa Volvolla niin saa vähän liikuntaa 6 vuoden seisonnan jälkeen. Ihan sen takia piti vetästä vahat pintaan ja imuroitua sisältä. Täytyy viedä fiksarille myös jossainkohtiin maalaushommiin ja myllytykseen, kun maalipinta ihan kun santapaperi...




Mitäköhän keksis tuohon keskikonsoliin... Alkuperäistä 780:n lokeroa vaikeaa löytää mistään, ja 740/760:n lokerot erilaiset ja kokoset. Laittaisko tuonne 740:n 1-din radiotelineen kiini ja sitten alapuolelle lokero ja tuhkis...?
