... Luulisi ettei tämän hintaisten autojen omistajilla olisi ainoastaan renkaiden hankintahinta perusteena rengasvalinnalle. Muuta järkeä ei 16" vanteelle ole tässä autossa.
...
Mukavammat ajella, lisäksi kulkee ja kiihtyy herkemmin, kulutus myös pienempi.
Itse todettu sillä kuuluisalla persdynolla ja laskurilla.
... Mahtaa isommat koot=matalemmat profiilit päihittää tuon esim äkkijarrutuksessa tai väistötilanteessa.
Siinä vaiheessa, kun pitää tuo mainittu väistötilanne tehdä, niin se 16" pyörillä ajava kaveri on virkeänä ja freesinä siellä ratissa, ei ehkä joudu ollenkaan moiseen tilanteeseen leppoisamman ajotuntuman takia, kun on pystynyt seuraamaan liikennettä. Jollain 18" ajava on saanut hampaat irvessä pitää rattia suorassa uraisilla teillä, hartiat ja niska jäykkinä veri ei kierrä aivoissa normaalisti, niin eipä taida väistöt mennä kuin strömsöössä, puhumattakaan pään sisäisestä vitutuksesta auton vetelyyn. Hmmm... tästäköhän noi rattiraivo -tilanteet johtuukin.
