Jep.
Paineilmaletku kulkee:
- kuskinjalkotilasta ylimmästä läpiviennistä konehuoneeseen
- imuputken yli (nipparilla kiinni)
- termostaattikotelossa olevalle nostokorvakkeelle (nipparilla kiinni)
- Kannen yli sytytyspiuhan kannekkeen yli (nippari) ja pökkää kolmospytyn kohdalla olevaan nostokorvakkeeseen (nipparilla vielä toisestakin sytytyspiuhan kannakkeesta kiinni)
Ja tulokset: N a k u t t a a.
LH ohjaa ruiskutettavaa bensamäärää ja pitää AFR:N lähellä 14.7:1. Sytytys on ilmeisesti tuo missä surutta matkin Hannun karttaa. Auto ei kulje mihinkään ja tosiaan nakuttaa. Nokan ajoitus on kutakuinkin imu alkaa aueta 60 astetta ennen YKK:ta.
Laskeskelin taas tuota nokan ajoitusta ja asteita. Kun tuo nokka on auki 280 astetta ja se alkaa aueta 60 astetta ennen yläkuolokohtaa (YKK), niin sehän menee sitten kiinni 280-60-180= 40 astetta alakuolokohdan (AKK) jälkeen. Tuosta seuraa dynaamiseksi puristussuhteeksi 10.65:1. Eikö tuo ole aivan liikaa? Mitä minä en nyt ymmärrä?
Laskuri:
http://www.wallaceracing.com/dynamic-cr.phpNuo nakutusluurit on ainakin minulle ihan hyvä juttu. Kannen pakopuolelta se kuului noilla niin selvästi ettei voi todellakaan erehtyä. Aluksi letku oli lohkossa imusarjan alla "kiinni" eikä kuulunut mitään, mutta sitten siirsin sen pakopuolelle ja alkoi kuulua "naps naps ritsin ritsin" kuormittaessa suht pienillä kierroksilla 60-80km/h alueella. Juu säädän venttiileitä ihan heti - kun kone lakkaa nakuttamasta

.
---
Tässä taas vähän speksejä, niin ei tarvitse pimeässä hapuilla:
Poraus 96.6(1?)mm, 3.803543307 tuumaa
Isku 80mm, 3.149606299"
Kammen pituus 152mm, 5.984251969"
SCR 11.6:1 (ehkä?)
Nokka on noilla rallattavilla välyksillä 280 astetta ja nosto jotain 11mm eli jos imu aukeaisi 40 astetta ennen YKK (280-180-40=60) menisi nokka kiinni 60 astetta jälkeen AKK:n.
Ja tosiaan kiitos taas tässä välissä kaikille avittaneille. Askel kerrallaan homma edistyy, mutta loppua ei näy

.
---
Lisäys:
Nyt on yö nukuttu ja tieto lisää tuskaa

.
Taidanpa tehdä niin, että avaan venttiilikopan ja säädän sittenkin nuo venttiilit vaikkapa 0.45mm välykselle? Tämän jälkeen mittaan kaikkien nokkien aukeamis- ja sulkeutumiskulmat. Nostotkin kai saisi mitattua joten kuten, mutta minulla on jo tönärillä mitatut arvot ja ne on 0mm välyksellä se 11mm.
Lähes kaikki syttyosat on nyt uutta (Puola, Johdot, Kansi, Pyörijä, Sytytyspääte). Ainoa puute on taito

.