Löysin Haynesista momentiksi 220Nm+270astetta. No, joka tapauksessa myöhästyin rempassa.
Alkoi kone pitään meteliä, mutta kävi kuitenkin. Sammutin ja nostin pellin. Palanut kumi haisi. Avasin jakoremmin yläkotelon ja remmin pinta kupli. Aattelin, että kiristimen pyörä hirtti kiinni ja lämmitti remmin. Vaihdon jälkeen ajettu 53tkm. Sattui olemaan vielä firmassa tehty. Siksi aattelin, että takuu kattaa. Vein firmaan ja alkoivat purkamaan. Kävi ilmi, että värinänvaimennin oli levinnyt. Vaimentimesta irronneet kumin riekaleet päässeet jakoremmin puolelle ja sulaneet siellä remmin jakotelon välissä hankautuen. Takuu ei kattanutkaan. Vein osat ja sanoin, että vaihtakaa kun auto on valmiiksi auki... V...ttu; kolmesataa lasku pelkästä työstä. Oli kuulemma mennyt 6 tuntia aikaa, mutta "pyöristi" 3jaPuoleen??? En suosittele ko. pajaa. Toi on muuten jännä, että paja laskuttaa saman verran per tunti, tekee homman 20 v tai 3 pvää asentajan hommissa ollut. No, onneksi ei napahtanut kone kiinni.
Tiedoksi: Uusi värinänvaimennin on Gatesin ja lueskelin juuri Gatesin sivuilta, että värinänvaimennin pitää vaihtaa samanaikaisesti apulaiteremmin ja kiristimen kanssa. Heidän suosituksensa mukaan 120tkm välein. No, tietääpä katsella kuntoa hieman useammin. Tämä oli ensimmäinen ja 400tkm taulussa.
Ehdin juuri hommaan mitat kiinnipitotyökalulle, jolla pidetään kampuran pää aloillaan pulttia avattaessa. Jos joku kaipaa
