Futurez  Kulkukoira

V50 oranssit etusivuvalot

• 7 Vastauksia
  • 3126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jussi101

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
V50 oranssit etusivuvalot
« : 01.04.2012, 17:20:05 »
tietääkö kukaan onko etu-umpioita saatavilla kirkkailla sivuvaloilla? Nuo sivuvalothan eivät taida olla Suomessa ja EU:ssa pakolliset toisin kuin USA:ssa. Jos ei löydy valmiita kirkkaita umpioita, niin voisikohan vain naputella polttimon aukosta sen oranssin osan palasiksi ja imuroida palaset pois? Ja sen jälkeen voisi ottaa myös polttimon pois ja tulpata polttimon aukon.

Poissa B5254T3

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 oranssit etusivuvalot
« Vastaus #1 : 01.04.2012, 18:19:08 »
Lainsäädäntö määrää ajoneuvojen valojen värit. Jos ajatellaan vaikka liikennevaloja, eihän siitä mitään tulisi jos jollain tolpalla vihreällä pitäisi pysähtyä ja punaisilla saisi taas mennä.

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #2 : 01.04.2012, 23:30:03 »
Ei ainakaan äkkiseltään muista, että olin nähnyt noita umpioita ilman äärivaloja..  mitä nyt muistaisin, niin äärivalot saa olla autossa, mutta ei ole pakolliset.
Leikkaa siitä lasista pala pois ja liimaa tilalle suurinpiirtein sopiva pala kirkasta pleksiä :)

Poissa Pietilä

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #3 : 02.04.2012, 00:08:49 »
Jossain oli joskus  juttua kun joku oli nuo valkaissut tai vaihto ereihin, en varmaksi muista. Tais olla, että oli ensin laittanu uuniin valot. Siellä siis liimat sulannut ja saa ne itse lasit(muovit) umpiosta irti, jonka jälkeen onnistuu tuo vaihtaminen.

En vaan tosin muista oliko se volvolandiassa vai mahdollisesti Swedespeedillä.

Poissa joonak

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #4 : 04.04.2012, 19:10:17 »
Ensin umpiosta etulasi irti (vaikka lämmittämällä), sen jälkeen se keltainen "lasi" lähtee nostamalla irti. Tilalle ei laita mitään tai taittelee tilalle lämmittämällä jotain sopivaa fresneliä.
C70 T5 2006 Summum

Poissa s.h

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #5 : 28.01.2014, 22:09:22 »
Olen huomannut että joissakin S40/V50 malleissa nuo sivuvalot palavat mutta esim. omassani ei. Onko kyseessä siis varustelutaso että kuuluuko niiden palaa vai ei? Olen kokeillut valokatkaisijan kaikilla asennoilla mutta ei mitään vaikutusta.

Poissa (Miksu)

• Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • www.carcom.fi
« Vastaus #6 : 28.01.2014, 22:26:14 »
Olen huomannut että joissakin S40/V50 malleissa nuo sivuvalot palavat mutta esim. omassani ei. Onko kyseessä siis varustelutaso että kuuluuko niiden palaa vai ei? Olen kokeillut valokatkaisijan kaikilla asennoilla mutta ei mitään vaikutusta.

Jos tarkoitat etuvaloumpioissa olevia, niin jos ne ei pala, todennäköisesti on polttimot rikki, eli kuuluu niiden palaa aina silloin kun valot on päällä.

Poissa s.h

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
« Vastaus #7 : 28.01.2014, 23:29:32 »
Ok eli täytyypä kokeilla vaihtaa ne jossain vaiheessa.

Kulkukoira  Proturbo