Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Uusi Volvo V40

  • 513 Vastauksia
  • 202175 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Diaz

  • Vieras
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #480 : 06.02.2017, 12:51:39 »
Itsekin komppaan Bawukaa. Jos nyt vaihtaisin autoa, niin nuo uudemman malliset analogiset mittarit jäisivät suosiolla pois. En ostaisi autoa missä ei ole tuota digitaalista mittaristoa. Samoin tuo isompi näyttö olisi minulle must.

Kaikki valitsee varmasti mieleiset varusteet oman lompakkonsa mukaan. :)

Poissa Wehgi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1163
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #481 : 06.02.2017, 13:24:02 »
Kaikki valitsee varmasti mieleiset varusteet oman lompakkonsa mukaan. :)

Tämä. Näillä palkoilla johonkin on aina vedettävä se kompromissi, ja toiset tykkää enemmän tyttärestä kuin isoäitistä vaimitenseoikeinmeni...
Volvo S60 -15 T3 R-Design
Ex Volvo S60 -11 T3
Ex Volvo S60 -06 2.5T

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #482 : 06.02.2017, 13:57:07 »
Tämä. Näillä palkoilla johonkin on aina vedettävä se kompromissi, ja toiset tykkää enemmän tyttärestä kuin isoäitistä vaimitenseoikeinmeni...

Kieltämättä noista analogisista mummot mieleen tuleekin  ;)
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Kukkaronvartija

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #483 : 07.02.2017, 11:42:25 »
Uusi volvoilija ilmoittautuu !
Ostin vihdoin elämäni ensimmäisen auton, joksi monen vuoden haaveilun ja jahkaamisen jälkeen valikoitui V40 inscription T3. Se on nyt ollut noin kuukauden alla. Oikein mukavan tuntuinen ja olen aivan myyty tuohon volvo on callilla toimivaan polttoainetoimiseen lämmittimeen. Sen kun voi työpisteellään klikata päälle ja sitten marssia hetken päästä lämpimään autoon. Parkkipaikat ovat sen verran kaukana, ettei kyllä viitsi siellä käydä käynnistelemässä, ja työpäivät ovat sen verran ennustamattomissa, ettei aika-asentelut oikein osu kohdalleen. Ja yhden pidemmän reissun aikana, jonka olen tässä ehtinyt vasta tehdä, ovat nuo itsestään vaihtuvat pitkät/lyhyet ajovalot sekä mukautuva vakionopeudensäädin kyllä olleet ihan luksusta  S* . Ja vaikka kosketusnäyttöä ei olekaan, pystyy tuon sovelluksen ansioista navigaattorin osoitteet ja reitit katsomaan puhelimella ja vain lähettää autoon -ei välttämättä tarvitse edes kirjoittaa kadunnimeä, riittää että sormella tökkää kartalta paikan, minne haluaa. Ja homman voi tehdä vaikka valmiiksi aiemmin, ei tarvitse autoon mennä säätämään.

No aina jotain huonoakin tietysti on.. Nyt huomasin, että pelkääjän puolen ikkunoiden ympäri menevät kromiset koristelistat eivät taida olla ihan täysin kiinni... yhdestä kulmasta kun painaa, niin hieman naksuu ja toisessa kohdassa näyttää olevan myös vähän irti. Kuinka pitkään tuommoista korjataan? Kai tuo takuuseen pitäisi mennä... pitäisi ottaa myyjään yhteyttä. Onneksi ei mitään isompaa ole vielä ilmennyt.. Onko kellään nyt tämän "viimevuoden 2017" mallissa ollut mitään isompaa ongelmaa? Eli mitä kannattaisi vähän tarkistaa? Tosiaan tämä on itselleni ihan ensimmäinen auto, joten aika noviisina mennään kaikissa asioissa  :D Siksi menin huoltosopimuksenkin ottamaan, että ei jää mikään sitten siitä kiinni...

Höh, eivät tehneet huollossa mitään tuolle naksuvalle listalle. On kuulemma "ominaisuus"...  :idiot2: Olivat tilanneet sinne uudet listat, mutta niissäkin se kromi oli hieman irti siitä tiiviste muovista.. No käytin kopin samassa yhteydessä pesussa siinä, jonka jälkeen ulkona se lista ei enää naksunut, mutta nyt taas sisällä tallissa se naksuu... varmaan tuo on sitten jotenkin lämpötilariippuvainen juttu. Ymmärrän että metalli ja muovi ei ihan liimalla saa kiinni toisissaan olla, että metallin lämpölaajenemista mahtuu tapahtumaan, mutta outoa minusta silti on että vain pelkääjän puolen takaikkunan nurkka naksuu.. No, onneksi ei haittaa ajoa millään lailla, eikä tuo nyt edes näy mihinkään.. Pitää yrittää pitää sormet pois siltä kohdilta, kun autoa hivelee  :D Kuulemma kukaan muu ei ole valittanut, että olin sitten eka, joka huomasi...

Noista mukautuvista ajovaloista oli tuossa aiemmissa viesteissä puhe. Sen verran oikaisisin siellä ollutta, että ne eivät siis ole mutkaisia teitä varten. Ne tarkoittavat, että auto osaa pimeällä vaihtaa itse lyhyiden ja pitkien ajovalojen välillä. Aivan ihana ominaisuus ainakin minulle. Ei tule enää valojen vilkutuksia vastaantulevilta, ja ei tarvitse huolehtia pitkien pois laittamisesta, jos joku tulee vastaan  S*

Diaz

  • Vieras
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #484 : 11.02.2017, 13:26:17 »
Jokunen kilometri nyt uudella autolla takana ja kyllä tuo on varsin riittävä vekotin omaan käyttöön. :)

Kannattaakohan tuota lisälämmittimen automaattista käynnistymistä ottaa pois lauhemmilla keleillä? Kunnon pakkaskeleillä sitä varmaan tarvitsee motarillakin, mutta parantaako tuo disablointi kys. palikan käyttöikää tms?

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #485 : 11.02.2017, 13:30:28 »
Jokunen kilometri nyt uudella autolla takana ja kyllä tuo on varsin riittävä vekotin omaan käyttöön. :)

Kannattaakohan tuota lisälämmittimen automaattista käynnistymistä ottaa pois lauhemmilla keleillä? Kunnon pakkaskeleillä sitä varmaan tarvitsee motarillakin, mutta parantaako tuo disablointi kys. palikan käyttöikää tms?

Itsellä ollut jokaisessa aina automaalilla. Sanotaanko näin, että jos pidät autoa pitkään niin pidennät varmaan myös Webaston käyttöikää ottamalla sen pois automaatilta, ettei joka kerta starttaa vaikka pelkässä talliin ajossa. Itsellä aina sen vajaa pari vuotta toiminut moitteetta vaikka automaatilla aina ollut.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2017, 13:32:51 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 841
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #486 : 11.02.2017, 13:58:39 »
Ja paljon kiinni siitä onko kuinka paljon lyhyttä ajoa. Silloin tulee niitä ongelmia helpommin kun lämmitin ei kerkeä käymään kunnolla lämpöiseksi asti. Ohjekirjakin suosittelee silloin poistamaan automaattisen käynnistyksen.

Diaz

  • Vieras
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #487 : 11.02.2017, 15:33:48 »
Ja paljon kiinni siitä onko kuinka paljon lyhyttä ajoa. Silloin tulee niitä ongelmia helpommin kun lämmitin ei kerkeä käymään kunnolla lämpöiseksi asti. Ohjekirjakin suosittelee silloin poistamaan automaattisen käynnistyksen.

Ok. Voisin muotoilla kysymyksen oikeastaan toisinpäin: tekeekö sen käytöstä poistaminen moottorille haittaa? Eli jos moottori lämpenee hitaammin tai käy "liian kylmänä" ajossa. :)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #488 : 11.02.2017, 16:17:18 »
Ok. Voisin muotoilla kysymyksen oikeastaan toisinpäin: tekeekö sen käytöstä poistaminen moottorille haittaa? Eli jos moottori lämpenee hitaammin tai käy "liian kylmänä" ajossa. :)
Kylmällä kelillä saat sen käynnistettyä käsin jos ajaa pidempää matkaa.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Manageri85

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 2
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #489 : 12.02.2017, 16:53:12 »
Terve, itselläni jo kolmas uusikoppanen alla. Aloitin 13 v40 d2 manuaali. Vaihdoin v40 d4 manuaaliin 15 ja nyt ollu kuukauden alla d2 automaatti. Kaikki olleet kyllä todella hyviä, jokainen vähän eri tavalla. Kaikissa ollu hightech ja jotain muuta perus härpäkettä... Uusimmassa onkin sitten noiden lisäksi se intellisafe, eli mukautuva vakkari, blis, pyöräilijöiden tunnistukset yms. mitä siinä nyt tuleekin. Pakko sanoa, että ilman mukautuvaa vakkaria ja automaattia en enää autoa ota. Onneksi noi yleistyy koko ajan. On ihan käsittämättömän mukava ajella nelostietä jyväskylään, kun ei tarvitse välittää edessä ajavien nopeuden vaihtelusta. Tuli tolla edellisellä D4 llä. ohiteltua välillä aika rankoilla nopeuksilla, kun alko jonkun tollon pumppaukset hieman "häiritsemään". Taisin ottaa joku 160 - 170 muutamaankin otteeseen, en kuitenkaan ohituskaistoilla, siellä ne tutkat on joka perjantai. Kulutus vaan on kasvanut n1L/100km. D4 meni todella pienellä, oli toki manuaali. Suosittelen kyllä kyseistä mallia. Vaihdan seuraavan kerran varmaan siihen xc40 pikkumaasturiin, joskus muutaman vuoden päästä.

Poissa KÄPYAIVO

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #490 : 18.02.2017, 13:58:54 »
Aikataulu piti ja uutukainen saapui 15.2.On tosi makee ajettava manuaalin jälkeen. Blis ja cta ovat kerrassaan mainioita ominaisuuksia.Senverran on pakkasta aamulla ollut jotta testaamaan sen lämmityslaitteenkin pääsin sekä ajastimella että avainta käyttäen.Avaimeton ajo....aina se avain tuppaa sinne paikkaansa hakeutumaan mutta alkaa siihenkin jo tottua.
Jotenkin se on isomman tuntuinen vaikka samanlainen onkin kuin aiempikin, ehkä uutuuttaan siltä tuntuu.
Se digimittaristo on loistava, paras siinä se performance teema.
Ihan pimeällä en ole vielä missään ajellut joten valoista en osaa sanoa, mutta ainakin päivällä ne thors hammerit on tosi kirkkaat ja velimies kehui valojen muotoilua ja uutta keulaa vaikka mersumiehiä onkin....
Ja ne nahat on ,sanoisinko 'ihanat' niitten entisten kummallisten kankaitten jälkeen.Edellisen edellisessä oli nahat ja silloin jo tykästyin joten oli saatava...no, nyt on.
Vielä ei ole kilometreja tullut kuin reilut 100.Lisää kuuluu kun ajoa kertyy ja tuntemuksia, toistaiseksi hyvät fiilikset ja tyytyväinen valintaani/puolisoni valintaan, siis valintaamme olen/olemme molemmat.

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #491 : 18.02.2017, 23:42:53 »
Ja paljon kiinni siitä onko kuinka paljon lyhyttä ajoa. Silloin tulee niitä ongelmia helpommin kun lämmitin ei kerkeä käymään kunnolla lämpöiseksi asti. Ohjekirjakin suosittelee silloin poistamaan automaattisen käynnistyksen.

Oma myyjä sanoi joskus, että automatiikan poisto tulee kyseeseen lähinnä takseissa, jossa autoa siirrellään pikkupätkiä tolpalla eteenpäin. Tiedä sitten. Itsellä ollut aina automaatilla, ja hyvin on pelannut.
V60 T8 Inscription

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 841
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #492 : 19.02.2017, 01:32:56 »
Oma myyjä sanoi joskus, että automatiikan poisto tulee kyseeseen lähinnä takseissa, jossa autoa siirrellään pikkupätkiä tolpalla eteenpäin. Tiedä sitten. Itsellä ollut aina automaatilla, ja hyvin on pelannut.
Eli ajot ollut riittäviä. Pääasiahan on että homma toimii.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12711
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #493 : 19.02.2017, 10:18:42 »
Oma myyjä sanoi joskus, että automatiikan poisto tulee kyseeseen lähinnä takseissa, jossa autoa siirrellään pikkupätkiä tolpalla eteenpäin. Tiedä sitten. Itsellä ollut aina automaatilla, ja hyvin on pelannut.
Vanhemmissa tuon poiston takia piti käydä volvolla. Näissä voi sen tehdä valikosta. Itsellä on päällä, mutta joskus se pölläyttelee kun ehtii just ja just kunnoll syttyä.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Peeveli.

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita
Vs: Uusi Volvo V40
« Vastaus #494 : 22.02.2017, 09:01:45 »
Nyt ollut D4 A Inscription alla 7 kk ja 12 tkm.

Plussia:
-vakaa ajaa olipa sivuittainen myrskytuuli millainen tahansa, myös kitkarenkailla vakaa vaikkapa "saksannnopeuksilla"
-lämmin ja lämpenee nopeasti, kiitos tehdaslisävarusteisen polttoainelämmittimen
-ergonomia hyvä pienin varauksin
-hyvännäköinen korimalli edelleen ja thor's ledit sekä Inscripitonin kromikeula tuovat mukavan päivityksen uusien 90:sten teemaan
-nopea ja helppo pestä itse
-automaatti 8-lovinen on erinomainen
-voimaa riittävästi ohituksiin sekä hyvin reippaisiin matkanopeuksiin, joskin Polestarilla (entinen vastaava oli) tulee selkeästi eroa eikä vakiona aivan pärjää esim. VAG 184 hv TDI:lle (esim. testattu RS Ocu III:n tdi-mallin kanssa) eikä Bemarin 120d/320d:lle
-mataluuden ja hyvän ilmanvastuskertoimen ansiosta kulutus ei paljoa nouse moottoritielläkään
-hyvät soittimet, ja kun säätää ekvalisaattorista hommat kohdilleen on ääni korvaani mainio

Miinusta:
-mataluus eli selkävaivaisena alkaa olla hankalaa istahtaa ja ennen kaikkea nousta
-mataluus myös liikenteen näkemisen osalta (sekä melko paksut a-pilarit), toki vaivaa kaikkia 142 cm korkuisia autoja
-ahtaat takatilat (onneksi ei itselleni merkitystä, mutta työkaveri (n. 188 cm/100 kg) meinasi jäädä jumiin kun koetti kömpiä pois takapenkiltä (pyysin testaamaan millainen ison tyypin on sinne mennä ja tulla pois) eli ei ole taksitiloja
-hidas tankata, todella tarkkaa siitä missä asennossa polttoainepistooli laitetaan ja hidastaa täten joutuisaa matkantekoa tankkaustilanteissa (onneksi toimintasäde on hyvä ja tankki 62 litrainen)
-ovenkahvat jähmettyy aika herkästi pakkasella jos on auton pessyt, kuivannut ja vaikka se on kuivunut +20 asteisessa parkkihallissa tuntien ajan
-jousitusmukavuus terävissä epätasaisuuksissa (koskee ennen kaikkea 17" rengas/vannekokoa, eka 2012 D4 oli 16" renkailla aluksi ja mukavuus paljon parempi)
-rengasmelutaso karkealla asfaltilla (alussa tuntui hiljaiselta mutta kun on joitakin muita automalleja koeajanut niin ei tämä nyt hiljaisimpia ole)
-nahkapenkit (kalseat aina syksystä kevääseen, ja kalseus tunkee läpi persuksiin vaikka olisi esilämmitetty weballa aamulla ennen lähtöä, myös amber-keskivaalea nahka arka farkkuvärille ja pientä venymää havaittavissa vaikka pidän autoa hyvin)

Viatonta haipakkaa on ollut. Ainoa vika on etujalkatilan led-valojen pimeneminen. Onneksi valoisaa kohti ollaan menossa eikä tuosta tule sanottua kuin seuraavassa huollossa.


« Viimeksi muokattu: 22.02.2017, 09:05:05 kirjoittanut Peeveli. »
V40 D4 A Business Inscription MY17

 

RallyBaron  Samppasport