RallyBaron  Samppasport

V70 2.4T -00 vikakoodia pukkaa

  • 19 Vastauksia
  • 12481 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pedro_diniz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -00 vikakoodia pukkaa
« Vastaus #15 : 10.02.2013, 18:39:02 »
Hemmetti, oon taistellu oman volleni kanssa hetken aikaa ja oireet ovat seuraavat.
Tällä hetkellä antaa vikakoodia Koodiksi sain P1171 -  Long-term fuel trim, Upper limit.
Ennen tuota vikakoodia testeri antoi koodia pitkäaikainen sytytys häiriö 2,3 ja 4 sylinterissä ja moottorivalo loisti iloisesti. Jonka seurauksena vaihdoin
kaikki sytytyspuolat uusiin. No auto tulille ja koeajolle. Uusi oire oli siis syntynyt (vikakoodi P1171) auto nykii aika huolella aina 2000-3500 kierroksen välillä mutta valo syttyy vasta
kun autolla on ajettu n.20-30km jonka jälkeen nykiminen loppuu miltein kokonaan. Onkohan näillä oireilla kumpi:
1. lampda vaiko?
2.ilmamassa mittari?
Onpahan taasen vaikeasti selostettu, mutta toivottavasti edes joku saa tästä tolkun.  :)
Volvo S60 T5 2001
exä:
Volvo V50 2.0D vm.2006
Volvo V70 2.3 R "Safron" vm.1998

Poissa Hermes

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -00 vikakoodia pukkaa
« Vastaus #16 : 10.02.2013, 21:43:57 »
Kannattaisikohan kokeilla maffin puhdistusta. Itsellä ei ole tullut toistaiseksi ko. vikakoodia kun putsasin maffin, aikaisemmin tuli koodi noin kerran viikossa. Ajossa ei minulla ollut mitään oireita, ja koodi tuli kun lähti ajamaan lämpimällä koneella parin kilometrin jälkeen hiljaisesssa ajossa. Long term fuel trimmin arvo on kyllä vieläkin yli 10%, ,aikaisemmin taisi olla 20%. Pitäisiköhän maffi vaihtaa, kilometrejä takana n. 200t.
V70 T6 AWD -2008  160 tkm
 iCarsoft VOL V2.0 vikakoodinlukija Lahdessa

Poissa Pedro_diniz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -00 vikakoodia pukkaa
« Vastaus #17 : 24.02.2013, 21:04:04 »
Eipä auttanut IMM.män putsauskaan. Parikymmentä kilometriä oli moottorivalo sammuksissa ja taashan se tauluun syttyi.
Täytynee varmaankin ostaa uusi Imm ja etummainen lampda samalla kerralla. Ihmetyttää vain tuo omituinen nykiminen:
Kun auton käynnistää aina ensimmäisen kerran esim. aamulla ja lähtee ajamaan, nykii auto ihan törkeenä sitten kun on ajanut
n. puolikilometriä nykiminen loppuu miltein kokonaan pois lukematta aina miltein kun vaihtaa 2 vaihteelta kolmoselle niin kone rupeaa röpöttämään.
Röpöttömäninen helpottaa kun päästää kaasun pois tai kun jatkaa samalla kaasumäärällä. Osaako kukaan tuohon sanoa mikä olisi ongelman ydin?
Nyt alkanut pelottamaan kun tuo vikakoodi noista seoksista valittaa, että onko kiertokanget jo saaneet kipeää kun kone kilkattaa välillä hieman.  :-\
Volvo S60 T5 2001
exä:
Volvo V50 2.0D vm.2006
Volvo V70 2.3 R "Safron" vm.1998

Poissa Pedro_diniz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 2.4T -00 vikakoodia pukkaa
« Vastaus #18 : 05.03.2013, 17:49:19 »
No niin! Meikäläinen pääsi viasta / vioista ostamalla uuden ilmamassamittarin motonetistä.
Olikohan hinta 138euroa. Volle toimii nyt aivan moitteitta.
Volvo S60 T5 2001
exä:
Volvo V50 2.0D vm.2006
Volvo V70 2.3 R "Safron" vm.1998

Poissa RILLUV70

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 423
  • Old
Vs: V70 2.4T -00 vikakoodia pukkaa
« Vastaus #19 : 26.09.2021, 00:19:11 »
Onko kukaan kokeillu -109 loppusta maffia -108 tai -045 tilalle?
RTS

 

Samppasport  Futurez