Selvennän nyt hieman tätä tilannetta mun näkökulmasta kaikille:
Verrataan siihen, että asiakas tuo auton korjaamolle. Asiakas sanoo, että auto nykii tasakaasulla ajettaessa. Noh, mekaanikko lähtee koeajolle jossa ei tietenkään huomata mitään nykimistä. Luetaan vikakoodit autosta, mitään vikakoodia ei löydy. Mekaanikko tarkistaa vielä kavereidensa kanssa kaikki perusasiat autosta ja vielä varmuuden vuoksi kokeilee muutamia osia kiinni autossa. Ei vikaa missään. Käytännössä mitään muuta viitettä viasta ei löydy kuin asiakkaan sana.
Hieman samanlaisessa tilanteessa mä tällä hetkellä olen kuin tuon tarinan mekaanikko. Serverillä kaikki toimii normaalisti, mä en ole yrittämisestä huolimatta saanut vikaa itselläni esille, en töissä enkä kotona.
Enkä tarkoita tällä tarinalla, etten uskoisi vikaa jossain oikeasti olevan, mutta paha on lähteä korjaamaan mitään kun ei edes tiedä mitä korjata ja mikä se vika oikeastaan on. Mä edelleen epäilen selainta ja erityisesti firefoxia, siitä huolimatta että Elk sanoi firefoxin toimivan hänellä hyvin eikä "nykimistä" esiinny ja että desire kertoi saman ongelman olevan chromella.

Mahdolliset verkko-ongelmat voisi yrittää myös poissulkea sillä, että joku jolla "nykimistä" esiintyy, pistää pingin pyörimään vrcf:n serverille päin sekä normaalitilanteessa että silloin kun vika on päällä. Eli kirjoittaa komentoriville:
ping -t www.vrcf.fi
Tuohan jatkaa sitten maailman tappiin asti pingaamistaan, CTRL-C näppäinyhdistelmällä loppuu. Ja lähinnä kiinnostaa silloin vasteaika, montako millisekuntia vastaus serveriltä kestää ja onko suuria vaihteluita siinä.
En kyllä usko verkko-ongelmiin, mutta joka kivi tässä pitää yrittää kääntää.