Race.fi  Puotilan autokorjaamo

Öljypainevalo S40 1.8 -98

  • 5 Vastauksia
  • 2043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Öljypainevalo S40 1.8 -98
« : 26.04.2012, 21:58:20 »
Vollee sytty öljypainevalo   tosin tyhjäkäynnillä mut sit ku nostaa kierroksii vähän ni sammuu  kylmäl koneel ei tee tätä mut ku äske ajoin 8km ni sytty sit ku pysähyin ja taas ku nosti kierroksii ni sammu. Ohjekirjas oli et olis iha normaali ilmiö ku on ajettu pitkää matkaa mut 8km ja n50km/h ni ei oo kyl nyt kauhee pitkä matka. Eli nyt kun oon näitä viestejä tääl lukenu ni veikkaisin et öljypaineanturi on sökö(kö)?  Onks kui iso homma vaihtaa ite joutuuks samal vaihtaa öljyt ku vaihtaa anturin vai selviikö ilman öljyn tiputusta??
S40 -98 1.8
Nii ja öljymäärä on normaali
« Viimeksi muokattu: 26.04.2012, 22:15:01 kirjoittanut Mikko90 »

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljypainevalo S40 1.8 -98
« Vastaus #1 : 05.05.2012, 21:17:50 »
Ei tarvi öljyjen kans lutrata. Ruuvaa vanha pois ja uus tilalle
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Poissa (Miksu)

  • Yhteistyökumppani
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5276
  • www.carcom.fi
Vs: Öljypainevalo S40 1.8 -98
« Vastaus #2 : 05.05.2012, 23:16:02 »
Öljynpainevalon katkaisin on sielä sen takia, että se sytyttää merkkivalon, jos paine on liian alhainen.
Jos se valo syttyy, ei ensimmäinen olettama missään tapauksessa saisi olla se, että valossa on vika, vaan ensimmäisenä pitäisi kyllä ihan oikeasti tarkastaa, että onko öljynpaine riittävä, koska se on se asia, jota se valo siellä ilmoittelee ja moottorin keston kannalta se paine siellä on ihan oleellista, eikä moottoria siis tulisi käyttää ennen kuin on varmistuttu riittävästä paineesta.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13604
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Öljypainevalo S40 1.8 -98
« Vastaus #3 : 06.05.2012, 08:59:00 »
Nopeesti kävis mielessä että öljypumppu ei pidä enää paineita kun kierroksilla...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Mikko90

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljypainevalo S40 1.8 -98
« Vastaus #4 : 06.05.2012, 19:44:08 »
paineanturis oli vika rupes perjantain palaa kokoajan ni hain sit motonetist uuden anturin ja vaihoin. ei pala valo enää  O0

Poissa Masked Jackal

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 854
  • www.vrcf.fi
Vs: Öljypainevalo S40 1.8 -98
« Vastaus #5 : 16.05.2012, 20:11:28 »
Öljynpainevalon katkaisin on sielä sen takia, että se sytyttää merkkivalon, jos paine on liian alhainen.
Jos se valo syttyy, ei ensimmäinen olettama missään tapauksessa saisi olla se, että valossa on vika, vaan ensimmäisenä pitäisi kyllä ihan oikeasti tarkastaa, että onko öljynpaine riittävä, koska se on se asia, jota se valo siellä ilmoittelee ja moottorin keston kannalta se paine siellä on ihan oleellista, eikä moottoria siis tulisi käyttää ennen kuin on varmistuttu riittävästä paineesta.

Näin se normitapauksessa tietysti olisikin mutta näissä vuosimalleissa voi liki huoleti lähteä olettamuksesta "heikkolaatuinen osa".
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

 

Samppasport  Futurez