Tästä voisi tulla siihen johtopäätökseen että volvolla luotetaan koneeseen enemmän kuin laatikkoon. Koska vääntö on se mikä askia rasittaa ja tuo kuvauksen moottorin väännön hyödyntämättömyys viittaa vaan siihen ettei laatikko tykkää siitä mitä moottorista löytyisi.
Ja aiemmin mitä sanoin mersun lootasta, aikalailla sama toimintatapahan siinä on, ilman kickdown ohjausta vaihdot luistaa ja lyö isompaa liian helposti jolloin voi tavallaan pakolla luistattaa laatikkoa.
Sopiiko muuten udella mikä AW:sta laukesi tinapannun perässä?
AW toimii löysätyllä vaijerilla maailmanloppuun asti jos on alle 400-450nm. Jos on jäähdytintä ja shiftkittiä. Sen jälkeen tulee ongelmia.
Löysätty vaijeri ei tarkota ilman KD vaijeria, sillä saa ihan varmasti askin rikki. Mutta löysää sitä kannattaa hieman, on turhan herkkä vaihtamaan pienemmälle. Tietenkin kun vääntöä tulee niin tiputtaa pienemmälle, lähinnä vittumaista ajaa kun painaa sentin kaasua niin tulee kickdown jo FK:ssa. FT:ssähän pystyy jo vääntöä hyödyntämään, ja molemmissa sama aski... Eli tuo teoria hylätty.

En tiedä muutakuin, että se AW luisteli ilmeisesti suht alusta asti tinalla, ja loppuenlopuksi petti jotenkin ettei liikkunut kuin kylmänä vähän eteen ja taaksepäin. Ylivaihdekkin pamahti niin että renkaat oli lukossa.
Näin ymmärsin uuden omistajan puheista. Kertokoot ne jotka tietää niin enemmän, tällästä muistelisin.
