Futurez  Kulkukoira

Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?

  • 98 Vastauksia
  • 63818 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Salmari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #90 : 25.05.2020, 10:45:06 »
Ei löytynyt mistään juttua niin jatketaan täällä

Autossa uudempi Aisin AW55-50 (MK1 TDI 2.5) käytännön melkein sama kun AW50-42?  pitäs kuitenkin saada jaksamaan tuonne 500nm+

Riittääkö kun lyö pakkaan lisää levyä? 50tkm ajettu nyt täys rempan jälkeen. 400+ luvataan kestoa kun vakiona n. 300nm
MK1 V70 TDi 3x | 940 FK | 850 T-5R | 740 FT

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #91 : 11.08.2023, 09:59:23 »
Onko järkeä koittaa havitella aw71 laatikolla ja b230+hx35 yhdistelmällä matalaa 13, korkeaa 12 aikaa vartilla, n. 1000kg autolla?

Mitä perävälityksiä noiden automaattien kanssa on yleensä?

Aw72 olis parempi välityksiltään, siihen mahdollisimman tiheä perä, niin luulisi aika hyvin kirmaavan 400 metriä, mutta kuinka monta vetoa kirmataan, kunnes laatikko sulaa?
Helposti, jos lähtöjään ehjä loota niin menee vuosia, jos taas huoltamaton valmiiks poltettu loota niin sit ei.
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #92 : 11.08.2023, 14:53:19 »
Onkos tällä välin kukaan onnistunut tekemään/teettämään vahvistusta AW-71L laatikkoon?

Ja jos on tämän päivän pätevistä tekijöistä tietoa, niin mielellään kuulisin firmojen nimiä / henkilöitä.

-T

Poissa ravolta

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #93 : 27.10.2023, 10:54:26 »
Onkos tällä välin kukaan onnistunut tekemään/teettämään vahvistusta AW-71L laatikkoon?

Ja jos on tämän päivän pätevistä tekijöistä tietoa, niin mielellään kuulisin firmojen nimiä / henkilöitä.

-T

tämä kiinnostais itteäkin. vai onko lopputulema ettei onnistu...

https://www.levelten.com/Level_10_PTS_Volvo_Bulletproof_Transmission_p/vol-ja1800-3000p.htm

tuosa jotain, entiedä sen enempää. mutta 500nM kestäväki olis jo hyvä!
« Viimeksi muokattu: 27.10.2023, 10:58:58 kirjoittanut ravolta »
ram 12v cummins manual 4x4
940 gl
240 turbo

Poissa Tommi_K

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 384
  • www.vrcf.fi
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #94 : 30.10.2023, 17:25:09 »
Moro,

No totta mooses se onnistuu! Kysäisin aiheesta heiltä kuukausi sitten, ja tässä vastaus:

Thank you for your interest in Level 10 Transmissions! We have a rebuild kit that is rated to 300hp and we would need to upgrade your valve body to match the rebuild kit. We would need your valve body sent in for the upgrade first, it works the best with our rebuild kit. The valve body is $998.00 USD plus international shipping. The rebuild kit is $998.00 USD plus international shipping. A torque converter is $798.00 USD plus international shipping outright.

Ja sitten laskentaa:
- lähetä omasta lootasta venttiilikoneisto heille (hinta noin 200 eur) = would have to weigh the valve body with it packaged to know the exact weight. We ship internationally through USPS. The valve body varies in weight. Rough estimate for the valve body shipping is $200.00 @ 25 pounds.

Sitten ostetaan heiltä:

The rebuild kit is $998.00 USD plus international shipping. A torque converter is $798.00 USD plus shipping

The torque converter shipping is roughly $300.00 @45 pounds. The rebuild kit shipping is roughly $225.00 @30 pounds.

Tähän sitten ALV 24% päälle, niin aika kivoihin hintoihin päästään. Mutta jotenkin tuntuu, että kyseinen firma ei ihan kaikkea ymmärtänyt. Ainakaan USA => Suomi postikulujen suhteen.

-T


Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #95 : 15.11.2024, 22:32:24 »
Tästä ketjusta ei selviä mitenkäänpäin aiheena oleva asia. Noh Meni omaani tänään tuo Tonin lastu, ei vaikuttanut käytökseen mitenkään ja autossa ajettu ruotsin virihukkiksen kello minimillä, eli noin 0,8bar kaksi talvea onnellisesti. Tehoja lienee hyvinkin tarkkaan 185hp nyt. Uskaltaako sitä hukkiksen kelloa kiertaa pari kierrosta että ois jotain vähän alle 1bar, onko auto silloin vakiosetupilla vielä ns pomminvarma käyttöauto vuosiksi eteenpäin? Vai aletaanko jo jotain kuluttamaan normaalia enemmän? Ajan tällä vain talvisin. Auto on rengastuksesta lähtien muuten täysin vakio. 195 nastat alla ja kesällä 195 kesäkumit joilla kylläkin lähinnä seisotetaan.

Turbon coren vaihdoin viimetalvena ja laatikkoon on öljyt vaihdettu noin 5vuotta sitten.

Ja auto siis 98- 2.3turbo classic automaatilla, eli onko se sitten toi AW71? Kiinnostaisi sellaiset maksimitehot jotka vielä kestää isältä pojalle.
« Viimeksi muokattu: 15.11.2024, 22:35:55 kirjoittanut remotion »

Paikalla B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #96 : 16.11.2024, 16:33:04 »
Tästä ketjusta ei selviä mitenkäänpäin aiheena oleva asia. Noh Meni omaani tänään tuo Tonin lastu, ei vaikuttanut käytökseen mitenkään ja autossa ajettu ruotsin virihukkiksen kello minimillä, eli noin 0,8bar kaksi talvea onnellisesti. Tehoja lienee hyvinkin tarkkaan 185hp nyt. Uskaltaako sitä hukkiksen kelloa kiertaa pari kierrosta että ois jotain vähän alle 1bar, onko auto silloin vakiosetupilla vielä ns pomminvarma käyttöauto vuosiksi eteenpäin? Vai aletaanko jo jotain kuluttamaan normaalia enemmän? Ajan tällä vain talvisin. Auto on rengastuksesta lähtien muuten täysin vakio. 195 nastat alla ja kesällä 195 kesäkumit joilla kylläkin lähinnä seisotetaan.

Turbon coren vaihdoin viimetalvena ja laatikkoon on öljyt vaihdettu noin 5vuotta sitten.

Ja auto siis 98- 2.3turbo classic automaatilla, eli onko se sitten toi AW71? Kiinnostaisi sellaiset maksimitehot jotka vielä kestää isältä pojalle.

Laatikko kyllä kestää helposti sen 200hp, varsinkin talvisin kun rengas luistaa enemmän kuin kesällä kuivalla asvaltilla ;)
Varmuudeksi voi tehdä laatikolle ns. shift kitin, jolla rajoitetaan kytkinlevyjen luistoa vaihteenvaihdossa. Ylivaihde eli se neljäs vaihde ei kestä isoa vääntöä, niin sillä ei kannata vedättää isoilla ahdoilla.
Moottoripuolella suuttimet loppuu noilla nurkilla kesken, eli ne napsun isommaksi ja vaikka sytytyspuolen lastu lisäksi.

Poissa remotion

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 110
  • www.vrcf.fi
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #97 : 16.11.2024, 20:18:01 »
Kiitos vastauksesta. Mulla ei ole yhtään esijännitystä siinä hukkaportin kellon jousessa, ainoa ajatus oli et jos sitä laittais siihen vähän mut se toki lisää heti ahtoja.

Tarkistin niin mun kellolla olen revittänyt neljä talvea jo, KL-racingin mailista kun ostin ja kyselin:
"Hi
Normally we mounting ”Trimchip” for ignition and fuel, and we have the boost around 0,95-1,1bar
normally it is difficult to end up around 0.6-0.8bar because the original only works up to 0.65bar and our stronger ones start at about 0.7-0.8Bar. you can probably simply test in the car and see if the boost pressure is the lowest (it may depend in part on what exhaust back pressure there will be in the exhaust system etc)”

Jousi tietenkin vähän kuoleentunut sittemmin. Mä kyllä tulisin ehdottomasti vedättämään sillä isoimmalla vaihteella myös, eli sen pitäis kestää varmasti, semmoinen tehotaso pitää olla. Mitä uskoisit et voiko sen nostaa nykyisestä noin 0,8 pikkasen ylöspäin? Onko tää ”Tonin” lastu noita bensakarttoja muokkaava? Ajoitukset vissii eri chipillä sit?
« Viimeksi muokattu: 16.11.2024, 20:30:07 kirjoittanut remotion »

Paikalla B-Man

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 343
  • 940 230FT -98
Vs: Takavetoisten automaattilaatikoiden kestot?
« Vastaus #98 : 20.11.2024, 16:20:22 »
Lastuhommat menee ohi topikin aiheen, mutta joo perus virilastu on vain bensakartat ja sytkän lastu menee sitten eri purkkiin.
Tuolta lisää aiheesta: https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=11621.msg773736

Vaihtelet ne laatikon öljyt vaikka joka toinen vuosi ja lisäjäähy keulalle, ni eiköhän se kestä noi alle barin ahdot.

 

RallyBaron  Samppasport