RallyBaron  Samppasport

D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-

  • 53 Vastauksia
  • 30484 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #45 : 25.10.2013, 02:39:48 »
välikymysys: onko mitään muuta konstia estää karstoittuminen kuin operaatio Kenkä säännöllisesti toteutettuna? tuli mielee esim. esilämmitys (lohkolämppäri/ardic)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa SilSam

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 174
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #46 : 29.10.2013, 07:27:20 »
http://www.abcasemat.fi/tankkaa/smartdiesel  <-- Korkeampi setaaniluku karstoittanee vähemmän?

Poissa dombsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #47 : 16.09.2017, 00:17:57 »
Nostetaan vanhaa keskustelua niin ei tarvi uutta aloittaa.

Auto on V70 -02 ajettu 440000. Vikana on kyseinen koodi (6805), mutta ei sytytä vikavaloja. Auto kiihtyy kohtuudella 3000 kierrokseen asti, jolloin kyykähtää. Kun kaasua käyttää ylhäällä ja lähtee varovasti painamaan niin saa kiertämään +4000.

Putket on katottu että pitäis olla kunnossa ja startin yläpuolella olevan venttiilin sihti puhdistettu. Mistä seuraavaksi vikaa hakemaan?

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5137
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #48 : 16.09.2017, 09:50:37 »
Nostetaan vanhaa keskustelua niin ei tarvi uutta aloittaa.

Auto on V70 -02 ajettu 440000. Vikana on kyseinen koodi (6805), mutta ei sytytä vikavaloja. Auto kiihtyy kohtuudella 3000 kierrokseen asti, jolloin kyykähtää. Kun kaasua käyttää ylhäällä ja lähtee varovasti painamaan niin saa kiertämään +4000.

Putket on katottu että pitäis olla kunnossa ja startin yläpuolella olevan venttiilin sihti puhdistettu. Mistä seuraavaksi vikaa hakemaan?

Tuo vikakoodi tarkoittaa siis sitä, että ahtopaine on väärä haluttuun verrattuna.

Vikaa voi siis olla alipainejärjestelmässä, letkut, etu- ja taka alipainetoimiset kumityynyt.
Ahtoletkut/putket /ahtimen imuletku.
Yleensäkkin ahtovuoto.
Viallinen vnt-säätöventtiili.
Jumiutuvat vnt-ahtimen siivet.
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa dombsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #49 : 16.09.2017, 19:11:46 »
Pitääpä jatkaa tarkastelua. Tänään huomasin, että kun painaa kaasun pohjaan niin mustaa tulee putken täydeltä.

Poissa Jorma

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 951
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #50 : 17.09.2017, 10:10:12 »
Pitääpä jatkaa tarkastelua. Tänään huomasin, että kun painaa kaasun pohjaan niin mustaa tulee putken täydeltä.

Reilu musta savu tarkoittaa, että joku kolmesta turbon jälkeisestä putkesta tai niiden liitoksista vuotaa. Luulisin, että putket on aikojen kuluessa vaihtuneet, noista oli Volvon kampanja kymmenen vuotta sitten, putket repeilivät. Välijäähy voi myös vuotaa. Tämän ongelman ratkaisu ei vaadi rakettitekniikan opintoja.

Poissa dombsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #51 : 23.09.2017, 01:54:17 »
Nyt on välijäähdytin vaihdettu ja letkut tarkistettu. Edelleen tehot hukassa ja 3000 kohdalla täysiä kiihdyttäessä katkaisee vedon. MAF? Suuttimet?

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6383
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #52 : 23.09.2017, 08:59:52 »
Nyt on välijäähdytin vaihdettu ja letkut tarkistettu. Edelleen tehot hukassa ja 3000 kohdalla täysiä kiihdyttäessä katkaisee vedon. MAF? Suuttimet?

Ahtimen vnt-siivet jumittaa, tai ahtimelta ilmanputsarille menevä letku öljyn pehmentämä ja menee kiihdytyksessä lyttyyn. Jälkimmäisessä pitäisi kyllä mielestäni tulla joku maffiin liittyvä vikakoodi, eli tuo ahtimen jumitus on todennäköisempää.

Poissa dombsa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 20
  • www.vrcf.fi
Vs: D5 ja ECM-6805 -RATKAISTU-
« Vastaus #53 : 21.10.2017, 16:06:27 »
Päivitetään tänne jos jollakin sattuu sama vika kohdalle. Tehojen puuttumisen syynä oli viallinen TCV-venttiili.
Oireina tässä tapauksessa oli siis tehojen puuttuminen koko kierrosalueella, totaalinen hyytyminen 3000 kohdalla, eikä kulkenut yli 150. Lisäksi mustaa savua tuli kaasua painettaessa reilusti. Mittaristoon ei syttynyt mitään vikavaloa, mutta koodit lukemalla löytyi 6805 koodi.

 

Autoracing  KL-varaosat