Noin 200€ budjetilla itse pohjolan tallissa tehden tuli tällaista jälkeä vuosi sitten...

Kehtaa kylillä ajaa, vahattuna kiilto kohillaan, tuossa vahaamatta ja osittain pölynen/likanen.
Maalinan automaalien verkkokaupasta iso automaalipaketti eli Mipan akryyliä.
Ruisku sieltä halvasta päästä, löytyy ennenstään, tuo parisataa siis maaleihin/pakkeliin/yms. tarvikkeisiin.
Värin veti kaveri, palvelus palveluksesta periaatteella... Ei ammattimies, aiheesta kiinnostunu harrastelijam ite hoitelin pohjat yms yms.
Pohjista ei vimosen päälle suoria edes yritetty tehdä ku tuonne metsien kulkuun auto tehtiin, mutta lopputulos jopa yllätti positiivisesti.
Joten maltilla, ja oikeilla aineilla, sekä pienellä treenillä viissatasella, ja allekkin varmasti tekee tuon ikäluokan autoon aivan kelpo pinnan.
Se miten paljo tulee appelsiinia, ja paljonko valuu on ennenkaikkea maalarista kiinni, mutta puskaradion kautta varmaa löytys sopivia ruiskun heiluttelijoita.
Tuo auto muuten maalattiin tyynellä kelillä helteellä. Muuten meni hyvin, vaan tunti oltiin myöhässä eli ku värimassa saatiin levitettyä aurinko alko laskea ja ilmesty ötökät. Ei haitaksi asti, mutta muutama kärpänen ja sääski naamiointia tehostamassa. Tunti aiemmin tehtynä, eli pinta pölykuivaksi, ois lopputulos ollu niittenki osalta vielä suotuisampi.
Joten kuten jo aiemmin todettiin kyse on siitä kuinka uuden veroista pintaa halutaan. Tonnin-parin-kolmen maasturikalustoon en oo halunnu hintaa tuplata ammattimiehen kynsissä, joten ite on tehty ja harjoiteltu, sekä työkonemaalilla, että automaalikaupasta hankituilla aineilla. Resepti karkeasti: ruostekohdat aina pellille, päälle happopohjia, pakkelia, filleriä, muualta epäkeskolla pinnat mataksi, rasvanpoistot & suojaukset ja värimassaa niskaan.