Coolant temperature sensor. Volvo P/N: 1346030-8, Bosch P/N: 0 280 130 032.
Resistance in ohms at:
-10°C (14°F): 8260-10560 ohms
+20°C (68°F): 2280-2720 ohms
+80°C (176°F): 290-364 ohms
En ny oo varma, mutta tuossa on muistaakseni ns. kaksi lämpöparia. Eli ei mitata pinnien välistä vaan molemmista pinneistä erikseen pinnin ja rungon välistä. Korjatkaa joku ihmeessä, jos muistan väärin.
Suosittelisin mittaamaan ennen vaihtamista. Omanikin käyntiongelmien syyksi tuota joskus epäilin, mutta on jopa kettumainen mitata kaikki rojut paikoillaan. Vaihtaminen sitten vaatii jo vähän purkutöitäkin.
Edit: Vielä anturin tehtävä:
Provides the control unit with information regarding the engine temperature necessary for proper adjustment of injection duration.
Edit: Vihreän kirjan ohjeet koodille 2-3-2:
- Tarkasta imuvuodot
- Bensanpaineet (liian korkea tai matala), oikea paine on 300 kPa (aina vakiopaine)
Vikahan siis saattaa olla muuallakin, mutta nämä ohjeethan nyt on tollasia... eli esim./mm. tuollaiset viat voivat aiheuttaa ko. koodin.