Proturbo  Autodiagnoosi

v70 -04 d5 ei ymmärrä startata (todella satunnaisesti)

• 2 Vastauksia
  • 1959 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa phyllis

• De Luxe
  • *
  • www.vrcf.fi
Tammikuussa auto ei lähtenyt vaimon työpaikalla käyntiin. Oli ollut lämppärissä ja kaikkea. Kun itse pääsin paikalle, niin sehän käynnistyi toisella kokeilulla, tosin avainta joutui pitämään starttaus asennossa noin 2sek ennen kuin mitään tapahtui. Lähti käyntiin kuin "palmun alta" niinkuin aina ennenkin. Pakkasta oli varmaan 25, niin ajattelin homman johtuvan siitä.

Tänään eli toukokuussa plus kymmenen asteen lämmössä se teki sitten mulle saman, eli starttasi vasta jotain kahdeksannella yrittämällä. Ja silloinkin tavallaan "myöhässä"..

Valot syttyy niin autoon kuin mittareihin, mutta kun yrittää startata, ajovalot sammuu niinkuin pitääkin, mutta mitään muuta ei sitten tapahdukkaan. Näytössä näkyy turvavyö ilmoitus ja kaikki muut mitkä normaalistikin. Käsittääkseni polttoainepumppu humisee taustalla.
Tänäänkin oon ajanut noin 40km matka-ajoa, eli latauksen pitäisi olla kunnossa.. Talvella jaksoi artikkia pyörittää niinkuin pitääkin eikä muutenkaan mitään sanomista.

Tänään, tai tällähetkekkä jo eilen, auto sitten lähti starttaamaan ja käyntiin sillä kahdeksannella yrityksellä. Ilmeisesti vaimon kosketuksesta, kun starttaus alkoi samantien kun hän avasi oven... Ja tälläkin kertaa avain oli ollut startti asennossa varmaan sen kolme sekuntia. Ongelmat on osunu käsittääkseni molemmille avaimille. Painoin oven avaus nappia avaimesta, kun joissakin merkeissä se kai jotain uudelleen koodausta saattaa tehdä. Ei ollut apua..
Ensimmäine volvo (reilu puolivuotta) mulla enkä näistä vielä oikein tajua..
Jos ideoita missä vika tai toista topikkia mistä löytyis jotain, niin ilmoitelkaa. Haulla en ihan vastaavaa nyt muka löytänyt.
Vikaa tietysti hieman hankala alkaa tutkia, jos se ilmaantuu näin neljän kuukauden välein..

Edit: 216 tuhatta mittarissa.
« Viimeksi muokattu: 08.05.2012, 12:11:50 kirjoittanut phyllis »

Poissa kaksi70

• Grand Luxe Touring
  • Volvo V70 2010 2,0D Momentum
Vs: v70 -04 d5 ei ymmärrä startata (todella satunnaisesti)
« Vastaus #1 : 08.05.2012, 11:00:23 »
Paljonko on autolla ajettu ? Vikakoodit kannattaa lukaista, jos semmoisia olisi epäonnistuneista starttausyrityksistä syntynyt. Startti kytkentöineen kannattaa tarkistaa. Toinen mahdollinen vikapaikka on virtalukon pohja. Akku ja akun liitännät ja latausjännite kannattaa tarkistaa .
Nyt : V70 -10 2,0D Momentum, Ex:740 -89 B200F aut, V70 -07 Classic 2,4D Geartronic, V70 -01 2,4 , S70 -99 2,5 20 V, V70 -09 D5 Summum Geartronic, V70 -01 2,4T aut

Poissa Masked Jackal

• Grand Luxe Touring
  • www.vrcf.fi
Vs: v70 -04 d5 ei ymmärrä startata (todella satunnaisesti)
« Vastaus #2 : 08.05.2012, 22:01:54 »
No eihän näissä käytännössä ole ollut kuin kahdessa paikassa vikaa:toinen on Turu..löysä herätinvirtaliitin startilla tai paskoontunut herätinvirtarele. Rele kannattaa uusia varmuudenkin vuoksi kun ei ole niin hinnoissaan kumminkaan
** Jos se ei heitä niin se nakkaa **

Elekma  Autoracing