Autodiagnoosi  Carcom Oy

Ahtopaine ja mittari, T5

  • 43 Vastauksia
  • 15697 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #15 : 11.05.2012, 11:39:00 »
Allright. Ennen ei vaan ole jäänyt kierrättämään vaihtaessa tuollalain, hälyttävän pitkään, niin pieni paniikki iski :). Nyt se sitten tekee sitä vähän väliä. Auttaisko se moottorin ja laatikon softan päivitys mitään? Tokihan noissa mittareissa on eronsa, saattaa tuokin valehdella. Pitää kokeilla toista mittaria.

Mitenkäs muilla reagoi kun toisesta renkaasta katoaa pito kesken kiihdytyksen satasen vauhdissa? Mulla auto löi laatikon vapaalle ja pomppasi kierrokset rajoittimelle .. sattui osumaan toinen rengas jään päälle hiukan. Sekin nosti meikäläisen karvat pystyyn. Ja tämä sattunut melko monesti jo tänä keväänä.

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #16 : 11.05.2012, 15:48:41 »
Mulla auto löi laatikon vapaalle ja pomppasi kierrokset rajoittimelle ..

No jotain vikaahan sulla tuntuu olevan.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #17 : 11.05.2012, 15:53:21 »
Mitä ne sielä wetterillä pystyy tuohon uudelleenohjelmoimaan/päivittämään/nollaamaan? Paljonko yleensä kustantaa moiset toimenpiteet?

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #18 : 11.05.2012, 15:55:48 »
No jotain vikaahan sulla tuntuu olevan.

Vähän huonosti selitin tuon. Ei vapaalle, mutta esimerkiksi ihan niinku olis manuaalilla polkassu kytkimen pohjaan kaasu pohjassa. Juu nou! Eli vaihde ei N:lle mennyt vaan kulku loppui vähäksi aikaa ja kierrokset huutaa ja luistoneston valo välkkyy. Mitään virheilmoituksia ei mistään ole tullut koskaan.

Poissa karpiaavi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 44
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #19 : 12.05.2012, 06:53:28 »
Vähän huonosti selitin tuon. Ei vapaalle, mutta esimerkiksi ihan niinku olis manuaalilla polkassu kytkimen pohjaan kaasu pohjassa. Juu nou! Eli vaihde ei N:lle mennyt vaan kulku loppui vähäksi aikaa ja kierrokset huutaa ja luistoneston valo välkkyy. Mitään virheilmoituksia ei mistään ole tullut koskaan.

Mulla teki oma s60 t5 -01 geartronicci pari kertaa samaa,suosittelen laatikkoöljyjen vaihtoa,itselläni ainakin niin mustaa sontaa et katoin otinko moottorinöljypropun vai laatikon auki.

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #20 : 12.05.2012, 10:34:24 »
Vähän huonosti selitin tuon. Ei vapaalle, mutta esimerkiksi ihan niinku olis manuaalilla polkassu kytkimen pohjaan kaasu pohjassa. Juu nou! Eli vaihde ei N:lle mennyt vaan kulku loppui vähäksi aikaa ja kierrokset huutaa ja luistoneston valo välkkyy. Mitään virheilmoituksia ei mistään ole tullut koskaan.

Niin, kyllä mä nyt sen ymmärrän että se laatikko ei vaihda vapaalle. Ymmärrä säkin se että sulla on jotain vikaa siellä laatikossa.

Suosittelisin ihan menemään vikakoodien lukuun.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #21 : 12.05.2012, 11:04:34 »
Mulla teki oma s60 t5 -01 geartronicci pari kertaa samaa,suosittelen laatikkoöljyjen vaihtoa,itselläni ainakin niin mustaa sontaa et katoin otinko moottorinöljypropun vai laatikon auki.

Heittikö sulla pois öljyjen vaihdolla?

Poissa Wortex

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #22 : 14.05.2012, 20:31:53 »
Auto on aivan täysin vakio, ilmanputsaria myöten. Tänään vielä koitin kaasutella ja sama meininki jatkuu, eli 0,6bar eikä yhtään yli, ja kun vaihde vaihtuu niin pomppaa 1bar-1.3bar. Huomasin vielä että laatikko saattoi luistaa yhden vaihdon aikana, koska jäi kierrokset tappiin vähäksi aikaa, tai sitten joku softa tai muu sielä sekoilee.
Itellä teki tollasta kun oli ilmamassamittari paskana. 0.5-0.6bar on liian pienet ahdot, toi on hukkiksen kellon perus paine. IMM ja TCV tarkistukseen/putsaukseen. Mikäli kumpikaan näistä ei ole syypää lähtisin seuraavaks ton hukkiksen kellon kimppuun.
S60 T5

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #23 : 14.05.2012, 20:52:54 »
Itellä teki tollasta kun oli ilmamassamittari paskana. 0.5-0.6bar on liian pienet ahdot, toi on hukkiksen kellon perus paine. IMM ja TCV tarkistukseen/putsaukseen. Mikäli kumpikaan näistä ei ole syypää lähtisin seuraavaks ton hukkiksen kellon kimppuun.

Kiitos vinkeistä! Lähden etsimään vikaa noista. Hukkiksen kellon tangon olen kiristäny kuukausi sitten. Onpa muuten ahdas paikka, ja tartti vähän leikata lämpöpeltiä edestä. Eikä se oikeastaan löysä ollut, mutta pari kierrosta kiristin varmuudeksi.

Poissa AksuPaksu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 5
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #24 : 16.05.2012, 23:45:32 »
Itse en ole paljon kerennyt ahdettujen kanssa vielä pelaamaan mutta tätä kun lukee tulee mieleen seuraavaa (vika voi olla myös luetunymmärryksessä jos tämä on täyttä sontaa koko kommentointi  :hello:

Jos asentaa sen ahtopainemittarin ahtimen ja kaasuläpän välille, niin vaihdetta vaihtaessa ahto pomppaa, kun läppä menee kiinni, ja tulee juurikin paineisku...

Mielestäni oikea paikka asentaa mittari on imusarjaan kaasuläpän jälkeen, jolloin on juurikin imusarjan paine siinä näytössä, eli se mikä kertoo moottorin toiminnasta.

Poissa Teutori

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1136
  • MB CLK Coupe, kesällä Honda
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #25 : 17.05.2012, 00:03:28 »
Itse en ole paljon kerennyt ahdettujen kanssa vielä pelaamaan mutta tätä kun lukee tulee mieleen seuraavaa (vika voi olla myös luetunymmärryksessä jos tämä on täyttä sontaa koko kommentointi  :hello:

Jos asentaa sen ahtopainemittarin ahtimen ja kaasuläpän välille, niin vaihdetta vaihtaessa ahto pomppaa, kun läppä menee kiinni, ja tulee juurikin paineisku...

Mielestäni oikea paikka asentaa mittari on imusarjaan kaasuläpän jälkeen, jolloin on juurikin imusarjan paine siinä näytössä, eli se mikä kertoo moottorin toiminnasta.
Tuollahan se luki aiemmin, mihin on asennettu, eli aivan oikeaan paikkaan  ::)
MB CLK  -04  MB A160 -04
Pösö XR -04  Honda CBR 1000F -94
Ex:ät  BMW 318 - 04 Volvot S60 2.5T-04  S80 -99 855 Tdi -97  ja pari 440:stä

Poissa Grimmy

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 417
  • V70II T5 -> D5
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #26 : 17.05.2012, 21:46:20 »
Olen myös siinä käsityksessä että tää on automaatti, jolloin läppä kyllä on vaihdon aikana sellällään....

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #27 : 17.05.2012, 23:04:10 »
Jep geartronicilla tämä kyseinen auto on. Nyt en enää viitsi ruveta kiihyttelemään ja kokeilemaan kun tuo laatikko temppuilee eikä vaihda kakkoselta kolmoselle kaasu pohjassa. Täytyy vaihtaa öljyt ja jostain jäi päähän että 2-3 vaihdolle olis joku softapäivitys olemassa, joten sitäkin täytyy kysellä. Öljyillä ei kyllä ole vielä vaihtoväliä ajettu mutta tuskin tekee pahaa vaikka ne vähän etuajassa vaihdankin  :) . Taian käyttää sercapilla live-datassa tätä, niin jos selviäis vähän ilmamassamittarin toimintaa yms.

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #28 : 31.05.2012, 15:02:39 »
Hukkiksen kellon kans tänään värkkäilin kun pitkästä aikaa hyvät ilman. Ensin löysäsin kelloa hiukan ja ahtopaineet laski 0,4 bariin, sen jälkeen kiristin takasin tappiin asti ja 0,5-0,6 bar on täys kiihdytyksessä ahdot.

Wetterille soittelin ja tilasin uuen ahtopaineensäätimen. Onko mahollista olla tuossa vika? Kaikki kolme letkua näytti olevan ehjiä. Selviääkö tuo vika vikakoodit lukemalla?

Poissa AnttiJuhani

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 307
  • www.vrcf.fi
Vs: Ahtopaine ja mittari, T5
« Vastaus #29 : 07.06.2012, 13:50:45 »
Ahtopaineensäätöventtiili vaihdettu uuteen, ei eroa entiseen. Sercap lukas vikakoodit ja ei löytynyt mitään. Hukkiksen kello katottu jo kolmesti. Letkut käyty läpi pariin kertaan. Auto ei savuta, eikä pidä ylimääräistä meteliä. Ilmamassamittari puhdistettu. Tulpat vaihdettu. Uusi vakio ilmansuodatin. Ahtopaineet edelleen vain 0,5bar. Mitä nyt?

 

Autoracing  KL-varaosat