Ihan pirruuttani katsoin, onko tuotenro, jota tarkoitatte: 67-5563
E36 Taakse Touring-Farmari/vahvistettu [1991-1999] 59.90 € kipale
Ja menee "heittämällä" paikalleen??
e36 jousi suippenee molempiin päihin, eli alapäästä joutuu lyhentämään sen verran että menee jousikuppiin. Itse en ole asentanut, mutta mun käsityksen mukaan näin tulee melkoisen matala

Itse kuskaan sen verran vähän kuormaa että pidän takapään mielelläni hiukan löysänä, varsinkin kun ei ole vielä lukkoperää.
Moni noita madallus- ja vakiojousia haukkuu löysäksi, mutta ehkä valmistajalla on ollut siinä joku ajatus miksi takajousista ei tehdä kovin jäykkiä. En nyt taroita etteikö jäykkä olisi missään tilanteessa hyvä, mutta jos perus arkista käyttökulkinetta madaltelee niin kannattaa ottaa huomioon mitä jäykät takajouset tekevät vetopidolle, varsikin lukottomassa. Itselläni oli joskus talviautona bmw e30 (yök, mutta halvalla sai ostaa ja kalliilla myydä), johon oli laitettu e36 farkun takajouset, ei lukkoperää ja ihan kauhea ajaa. Peräpään pito oli lievästi sanottuna äkkinäinen, eikä ikään tiennyt mihin suuntaan hyökkää kun takapyörät suttasivat vuorotellen. Sekään ei varmasti asiaa parantanut että perä oli huomattavasti keulaa korkeampi. Vaihdoin tilalle jotkut tod näk A-Omega 2.0 sedanin selvästi löysemmät jouset ja auto muuttui huomattavasti rauhallisemmaksi käytökseltään ja vetopito parani myös reippaasti.