Autodiagnoosi  Carcom Oy

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2625 Vastauksia
  • 557533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700-sarjan madallus
« Vastaus #15 : 15.02.2011, 16:24:20 »
BuuBBa: Kato googlesta miten ne pyöränkulmat säädetään, vai mitä et ymmärrä? :D Multi-link perä kun on, niin kyllähän niitä säädellään.. Vai mikä ongelma muka on?


Eipä löytynyt googlella mulle sopivaa sivustoa, joten voisitko laittaa jonkun linkin, kiitos..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa J0NZA

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 108
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan madallus
« Vastaus #16 : 16.02.2011, 10:29:34 »
Mitä pitää muuttaa jos haluaa vaihtaa nivomat iskarit normaaleiksi iskareiks?

Poissa BuuBBa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 241
  • Recycle Racing #05
Vs: 700-sarjan madallus
« Vastaus #17 : 16.02.2011, 22:07:02 »
Mitä pitää muuttaa jos haluaa vaihtaa nivomat iskarit normaaleiksi iskareiks?

Jouset ja uusien iskareiden alapään kiinnitys vastaamaan nivojen kiinnitystä.
Voi tehdä jonkin omanlaisen patentin, tai irroittaa nivoista alapään kiinnityspalat, hommata sopivat puslat niille ja pistää uusiin iskareihin..
MYYDÄÄN: Suuttimia (KLIK), Uusi 1045(multilink) lukkoperä, 700-sarjan silotettu takaluukku.
Ex:Volvo 760 -88 Tbo x3, 960 2.5 -95, V70 2.0T -01, V70R -98 C70 T5 -00, S80 D5 AWD -07, S60 T3 -10, V70 T4 -11

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5628
  • Teiden tukko
940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #18 : 28.02.2011, 16:57:57 »
Koko talven on ajaessa edestä kuulunut selkeä ääni että jotain on vialla. Katsastus vahvisti tämän, apukuskin etuiskari on ruvennut vuotamaan ja ilmeisesti pääsee näin talvella syystä tai toisesta jäätymään. Käsittääkseni edessä on jotkin Bilsteinit. Jouset ovat Lesjöt laikattuna vajaan kierroksen ja iskareiden vaihdon yhteydessä niistä lähtee vielä lisää pois. Tämä kirvoittikin kysymään seuraavaa:

-Mitä ja mistä nykyisten tilalle?
-Täytyykö hommata lyhennetyt iskarit kun autoa on madallettu?

Autohan on siis 940 -98 B230FT + M90.

Kiitos kaikille vastanneille. -H-
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

hevonen

  • Vieras
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #19 : 28.02.2011, 17:08:08 »
Jos vielä laikkaat, se on sitten lisäsuunnittelua tiedossa.
Kierros menee vakioiskareilla.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #20 : 28.02.2011, 17:13:44 »
Mitkä vain iskarit ja sorvissa muutama sentti pois  O0
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5628
  • Teiden tukko
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #21 : 28.02.2011, 18:16:48 »
Mitkä vain iskarit ja sorvissa muutama sentti pois  O0

Kierrepakka pystyy tuohon varteen ihan normaalisti?
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #22 : 28.02.2011, 18:21:44 »
Kierrepakka pystyy tuohon varteen ihan normaalisti?
En osaa sanoa mutta saman operaation aion suorittaa tässä keväällä  :) Sorvissa tappia kapeammaksi ja kierteet siihen jollain, metallimiehet tietää paremmin ;D
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa Turbo 242

  • Hallituksen jäsen - Varastomies
  • Global Moderator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5628
  • Teiden tukko
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #23 : 28.02.2011, 21:08:29 »
En osaa sanoa mutta saman operaation aion suorittaa tässä keväällä  :) Sorvissa tappia kapeammaksi ja kierteet siihen jollain, metallimiehet tietää paremmin ;D

Täytyy tiedustella tätä mahdollisuutta. Mikähän kierre nuissa mahtaa olla? Tietysti joku tuumanen johon saa metsästää pakkaa kissojen ja koirien kanssa.  ::)
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V70 -05 2.5T AWD, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 3257
  • Boxy, but good
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #24 : 01.03.2011, 11:30:33 »
Täytyy tiedustella tätä mahdollisuutta. Mikähän kierre nuissa mahtaa olla? Tietysti joku tuumanen johon saa metsästää pakkaa kissojen ja koirien kanssa.  ::)
Luultavasti  ::)
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Team Karvavako Racing #6
-Huoltoukko-

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #25 : 11.03.2011, 20:01:50 »
Itse ainakin pistäisin jotkut vakiota tujummat iskarit, jos jousia on tosiaan tarkoitus vielä lyhentää. Niitä tuningstudion GTS iskareita olen miettinyt tohon omaan mullivolvooni.

740:n vakioiskareita ainakin sorvasin itse ja väänsin kierteet ihan normaalilla halpispakalla. Kierre oli joku ihan millikokoinen, vain normaalikierrettä tiheämpi. Pitäisi kuitenkin olla helposti löydettävissä :)
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700-sarjan madallus
« Vastaus #26 : 11.03.2011, 20:24:12 »
Tuolta saa valmiita madallussettejä ihan suomesta: http://www.tuningstudio.fi/portal/tuotteet?PID=20663&productcategory=325&section=c ja samasta puljusta saa myös pelkkiä iskareita, hiukan vakiota lyhyemmillä mitoilla.

Ja tuohon Astran iskarijuttuun, niin mihin perustatte väitteenne ettei ne astran iskarit ole sinne tarpeeksi jämäkät? Onko jollain jotain tietoa asiasta?
Nämä takavetovolvothan on kuitenkin oikeasti aika kevyitä autoja, vastoin yleistä käsitystä. Jos omamassa on noin 1250-1400kg paikkeilla niin ei se ole edes mitenkään paljon. Moni uudempi pikkukinneri painaa jopa enemmän. Astran painokaan ei (mallista riippuen) ole mitenkään järkyttävän paljon enempää.

Tosin massahan ei kerro kuin puolet tuosta iskarin kuormituksesta, vaan siihen vaikuttaa todella paljon myös vipusuhteet. Eli astran iskari saattaa olla jopa jämäkämpi, tosin varmaa tietoa mulla ei ole. 

Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa 745 TIC

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 156
  • www.vrcf.fi
Vs: 700-sarjan madallus
« Vastaus #27 : 11.03.2011, 21:49:49 »
Kokeiltu on tuota astran iskaria ja lesjönjousia ja voin sanoa, että ei toimi. Iskarit, Sachs advantage, ovat ainakin farkkuun aivan liian löysät. Ulosjouston vaimennusta ei ollut ollenkaan. Hidasteeseen ajettaessa iskarit kolahtivat ääriasentoon hidasteen päälle ajettaessa, ja olivat muutenkin löysän oloiset mutka-ajossa.
745 Turbo -88 USA B230FK, M90, SRE -763, LH2.2, Superchips, 16T 0.9bar, midsizeC, S60 T5 suuttimet, finjector FPR 3.8bar, APC

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 700-sarjan madallus
« Vastaus #28 : 12.03.2011, 09:52:18 »
Kokeiltu on tuota astran iskaria ja lesjönjousia ja voin sanoa, että ei toimi. Iskarit, Sachs advantage, ovat ainakin farkkuun aivan liian löysät. Ulosjouston vaimennusta ei ollut ollenkaan. Hidasteeseen ajettaessa iskarit kolahtivat ääriasentoon hidasteen päälle ajettaessa, ja olivat muutenkin löysän oloiset mutka-ajossa.

Ahaa, no sitten se on on varmaan liian löysä, ainakin sachs advantagena. Mulla on sedanissa FK iskarit eli konin tekemät, katkottujen vakiojousten kaverina ja niissä riittää jäykkyys kyllä ihan mainiosti. Mutta pituus vaan ei sovellu kuin todella matalaan.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5064
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 940 etuiskarit rikki, mitä tilalle?
« Vastaus #29 : 12.03.2011, 16:45:46 »
Laittaa 240 etuiskarit vaikka käytettynä jos niitä nurkissa on. Holkki patruunan päälle vesijohtoputkesta ja homma hoidossa. Ei ole pintalöysä kuten 700/900 vakiolla ja tuntuu pelaavan niin hyvin kuin normi-iskari voi. 2 kierrosta lyhennetty vakio 14mm lankainen jousi pysyy hyvin paikoillaan keula ilmassa. Sen verran matala, että 205/55/16 rengas menee hieman pyöränkaaren sisäpuolelle.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Elekma  Autoracing