KL-varaosat  Race.fi

740 startti ja sähköongelma

  • 29 Vastauksia
  • 7781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #15 : 13.05.2012, 00:20:34 »
virtalukon pohja maksaa sinisellä n30e.
Jaa hinnat on tippunu noipaljo? Viimeks kun kysyin nelisen vuotta sitten ni hinta oli 92€...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

s73

  • Vieras
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #16 : 13.05.2012, 08:50:43 »
Jaa hinnat on tippunu noipaljo? Viimeks kun kysyin nelisen vuotta sitten ni hinta oli 92€...
siitä on aikaa kun kysyin, vähemmän kuin neljä vuotta kun kysyin, tämän päivän hintaa en tiedä.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #17 : 13.05.2012, 16:59:42 »
Akulta kun lähtee se ohkasempi virtajohto ohjaamon suuntaan, niin sen johdon ja maajohdon välissä ottaa suoraan maihin. Mittasin siis, että ei ole hirveästi resistanssia välissä sen ja maan välillä. Avasin tuosta virtalukon pohjasta jo oman ketjun.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #18 : 14.05.2012, 10:42:29 »
Missä sinisellä se virtalukon pohja oli 30€? Biliassa hinta oli näes reilu 107€
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #19 : 14.05.2012, 18:36:41 »
Volvon listahinta on muuten toi 107€ näjemmä. Minä kun nyt mittasin sitä startille tulevaa herätejohtoa, niin siellä vasemman etutolpan vieressä olevasta liittimestä ohjaamoon päin se vuotaa jossain matkalla runkoon. Eikös sen nyt kuitenkin. Virtalukon pohja on irti, joten ei jää siitäkään kiinni. PNP-kytkimen liitin irti, joten ei se sekään ole. Onko sen PNP:ltä lähtevän sinivihreän johdon ja sitten siellä etutolpan vieressä olevan liittimen välissä jotain liitoskohtaa tms. vai onko se siitä eteenpäin ihan suora piuha?
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #20 : 14.05.2012, 22:50:07 »
Paljonko se on vastuksena se vuoto maihin? Nimittäin boks(e?)ille tulee starttauksesta tieto.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #21 : 15.05.2012, 08:12:30 »
160ohmia, eli toi menis varmaan sitten boksille suoraan. 75mA tulee 12 voltilla tuosta. Ja tosiaan siihen startin herätteelle tuli 12V vaikka virrat ei ollu päällä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #22 : 15.05.2012, 11:20:32 »
160ohmia, eli toi menis varmaan sitten boksille suoraan. 75mA tulee 12 voltilla tuosta. Ja tosiaan siihen startin herätteelle tuli 12V vaikka virrat ei ollu päällä.
Voit testata nuo molemmat, eli vedät boksin kammat irti (repsikan jalkatilassa sivumuovin takana, ja kuskinpuolella jarrupolkimen telineessä) ja mittaat uusiksi. Ja tuleeko siihen +12 "oikeasti", eli jos siihen laittaa kuormaakin päälle?
Ja kun nyppäät virtalukonpohjasta liittimen irti, vieläkö tulee +12? Entä kun vain boksit on irti?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #23 : 15.05.2012, 11:32:46 »
Joo.. tällä hetkellä liitin on todellakin irti.  ;D
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4886
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #24 : 15.05.2012, 20:01:33 »
Mulla uskoakseni on yksi irroitettu pohjan liitin ja pätkät johtoa kotipuolessa, jos ei joku sitä ennen viitsi luntata niin voisin sillon kahtoa siitä järjestyksen. Tai jos ei ole niin otan liittimen irti ja irtopohjaan kiinni ja avaan sen niin saat siitä kuvasta luntata...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #25 : 15.05.2012, 20:39:21 »
Ne on ny näin, onko sinne päinkään? Startti pelaa, kun laittaa herätteelle suoraan akulta. Herätteelle tulee 12V koko ajan, sama onko virtalukon pohja irti vai kiinni. Mittarin laitoin nyt akun miinuksen ja herätepiuhan väliin. Muuta en ny tänään jaksa mitata.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #26 : 16.05.2012, 10:22:00 »
Ja onko tuossa herätenastassa +12 kun se on kiinni startin liittimessä, ts vuotaako se plussaan jostakin vai onko siellä ihan oikesti sähköä koko ajan?
Tää on jääny jotenkin huomiotta, eli meinaatko että piuha kiinni siihen herätenastaan ja sitten nastasta mitataan? Tosiaan mittasin eilen tuon siten, että se piuha oli irti ja silloin on piuhassa ainakin sähköä.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 9521
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #27 : 16.05.2012, 11:05:28 »
Tää on jääny jotenkin huomiotta, eli meinaatko että piuha kiinni siihen herätenastaan ja sitten nastasta mitataan? Tosiaan mittasin eilen tuon siten, että se piuha oli irti ja silloin on piuhassa ainakin sähköä.

Ehjässä autossahan tuo piuha on tuolloin molemmista päistä irti, jännitemittari näyttää mitäsattuu mallista ja kuun asennosta riippuen.
765 B280 -85,  MB EQC -22

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #28 : 16.05.2012, 11:33:24 »
Eli se on sitten seuraavaksi noi boksin liittimet irti.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

Poissa jpajula

  • VRCF Ry jäsen 2025
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1232
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 startti ja sähköongelma
« Vastaus #29 : 19.05.2012, 18:41:18 »
En mä mitään boksin liittimiä tms. irrotellu. Tänään on ollu lämmin ja kuiva päivä ja kaikki kasaan ja kone lähti käyntiin. Ainoa mitä mä olen tehny tuon starttaamisen suhteen on se, että annoin suoraan akulta virtaa siihen herätteeseen, kun avasin uudelleen kampiakselin keskipultin, kun se kiristys aiemmin jäi kesken.
---
V70 2.5TA CrEd 2005, ex V70 2.4TA 2002, ex S40 1.6 2004, ex 850 T5 2.3A 1996, ex 940 B230FK 1997, ex 740GLE 2.3A 1990, ex 440 1.8i tulipharvester 1995
Kauniainen

 

Autoracing  KL-varaosat