KKD Motorsport  Samppasport

Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.

  • 155 Vastauksia
  • 68509 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« : 12.05.2012, 12:03:30 »
Ajattelin erottaa omaksi aiheeksi, kun näitä paljon rakennellaan.

Eli mistä olette ostaneet putket ja tarvikkeet? 

Itse klikkailin tuollaisen listan:

http://www.skruvat.fi/checkout/default.aspx
Eipä tuo rakentelukaan ihan edullista ole...  Ja tuosta puuttuu turbon laippa ym... tilpehööriä.   


Osaako joku kertoa mitä maksaisi 3" rööri Onnisella??

Poissa Xuppo

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1345
  • Priimaa yritetään mutta sutta ja sekundaa tulee
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #1 : 12.05.2012, 12:18:09 »
Biltemasta olen itse hakenut suurimman osan ja loput motonetistä
740 -88 16v Turbo
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=432.0
V70 D5 awd -04

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #2 : 12.05.2012, 12:42:12 »
Biltema rules... esim. 2m kanki putkea kokoa X oli 19.90 biltemassa, kun motonetissa sama oli 29.90.... arvaa kummasta ostin  :facepalm: Tommonen hintaero on aika merkittävä.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa Kökkö

  • Mr. Paljus
  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 671
  • #lihavatpojat
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #3 : 12.05.2012, 12:51:32 »
Motonetista hain, 2x30 asteen mutkaa + suoran pätkän + supisteen 3" --> 2,5"





...olis varmaan tullu biltema halvemmaks...
Volvo 940 B230FT -92 (960-look projekti), Volvo V50 1.6D Kinetic -08, Volvo C30 D2 R-Design, Ford Anglia -64

Poissa Volvo745D

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 315
  • 960 3.0 1991
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #4 : 12.06.2012, 00:01:49 »
Kysymys mikä vaivaa. Itse olen ajatellut omaan volvooni tehdä catbackin. Tekniikkana hyrrää 2,5 TDI ja mietin että kun tähän mennessä on katti tyhjennetty, niin miten paljon melutaso nousee jos katilta taaksepäin vetää 3" röörin, esim kylkeen? Vaimentaako turbo kuin hirveästi alkupäässä sitten?
Siksi kylkiputki koska ajattelin säästää tekijää ja pienemmällä vaivalla siten, ja kuinka lainvastainen moinen on jos kuitenkin vasemmalle puolelle tulee ulostulo ja suuntaa putkenpään oikein?
"Miehet ovat paskoja, mutta niin ovat kyllä hommatkin"

Dodge Ram 2500
...hengessä mukana

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2946
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #5 : 12.06.2012, 21:11:55 »
Kysymys mikä vaivaa. Itse olen ajatellut omaan volvooni tehdä catbackin. Tekniikkana hyrrää 2,5 TDI ja mietin että kun tähän mennessä on katti tyhjennetty, niin miten paljon melutaso nousee jos katilta taaksepäin vetää 3" röörin, esim kylkeen? Vaimentaako turbo kuin hirveästi alkupäässä sitten?
Siksi kylkiputki koska ajattelin säästää tekijää ja pienemmällä vaivalla siten, ja kuinka lainvastainen moinen on jos kuitenkin vasemmalle puolelle tulee ulostulo ja suuntaa putkenpään oikein?
Mä tein aikoinaan v70 tdi:hin 3" putken. Ensin ilman vaimentimia katista taakse niin että katti oli toiminnassa, ei juurikaan eroa alkuperäiseen.

Sitten turbolta asti suora 3" ja katti kokonaan pois, äänet oli aivan järkyttävät. Hain Moposportista taakse Marteliuksen 3" vapaavirtausvaimentimen 100mm ulostulolla niin tuli aika sopivat murinat.

Toisin sanoen joko katti tai joku vaimennin on pakko olla, muuten hävettää jo ajella.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa Volvo745D

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 315
  • 960 3.0 1991
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #6 : 12.06.2012, 23:48:12 »
Mä tein aikoinaan v70 tdi:hin 3" putken. Ensin ilman vaimentimia katista taakse niin että katti oli toiminnassa, ei juurikaan eroa alkuperäiseen.

Sitten turbolta asti suora 3" ja katti kokonaan pois, äänet oli aivan järkyttävät. Hain Moposportista taakse Marteliuksen 3" vapaavirtausvaimentimen 100mm ulostulolla niin tuli aika sopivat murinat.

Toisin sanoen joko katti tai joku vaimennin on pakko olla, muuten hävettää jo ajella.
Siinä mielessä ajattelinkin että on aika mahdoton rasti saada kylkiputkeen sopimaan joku vaimennin koska rupee olemaan jo sen verran matalalla että ottaa jo pahimpiin kiinni. Ellei sitten oikeasti pienen mallin vaimentimia ole mitkä sopis katin perään suoraan ja siitä sitten kylkeen...
"Miehet ovat paskoja, mutta niin ovat kyllä hommatkin"

Dodge Ram 2500
...hengessä mukana

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #7 : 13.06.2012, 08:55:25 »
Siinä mielessä ajattelinkin että on aika mahdoton rasti saada kylkiputkeen sopimaan joku vaimennin koska rupee olemaan jo sen verran matalalla että ottaa jo pahimpiin kiinni. Ellei sitten oikeasti pienen mallin vaimentimia ole mitkä sopis katin perään suoraan ja siitä sitten kylkeen...
siihenhän se sopii kun orig.putkessa se iso kammiovaimennin.

Meille kilpuriin tulossa sivuputki niin että tod.näk toinen vaimennin tossa kohtaa.

Ainoo homma vaan että saat korottaa autoa aika paljon jos helmakotelon alta niin että jää putkelle vielä maavaraa.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2946
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #8 : 13.06.2012, 19:51:08 »
siihenhän se sopii kun orig.putkessa se iso kammiovaimennin.

Meille kilpuriin tulossa sivuputki niin että tod.näk toinen vaimennin tossa kohtaa.

Ainoo homma vaan että saat korottaa autoa aika paljon jos helmakotelon alta niin että jää putkelle vielä maavaraa.
Mutta oliko tdi:ssä muuta kuin katti + se matkalaukku ennen taka-akselia? Omat muistikuvat pätkii mut jotenkin fiilis että ei ollut kuin yksi vaimennin katin lisäksi.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2397
  • SVK #1927, mitäs sitten?
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #9 : 13.06.2012, 20:01:28 »
Mutta oliko tdi:ssä muuta kuin katti + se matkalaukku ennen taka-akselia? Omat muistikuvat pätkii mut jotenkin fiilis että ei ollut kuin yksi vaimennin katin lisäksi.
En hiffaa mitä haet takaa, mutta sen matkalaukun tilalle koitin selittää äskeisessä postauksessa.
240(TDIC) -84 - purussa * 760TurboIC-90 B230ft+AW71(?)  * Volvo 145 Express--- YVloota täynnä, laita mailia!
855 RACE. http://sites.google.com/site/trelletendurance/ Vitoskoneen V*ttuilut 2 - 0 107RaceEngineering

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa remes

  • VRCF Ry jäsen 2019
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2946
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #10 : 14.06.2012, 04:29:28 »
Tuli vaan mielikuva (eli ajatuspieru) että jos haluaa putken kyljestä ennen takapyörää ulos niin silloin joutuisi tuomaan sitä vaimentimen jälkeen "takaisin" päin. Mut tosiaan tuohon matkalaukun paikalle taitaa olla ainoa järkevä vaihtoehto jos meinaa että maavaraakin jää.
V60 D5 AWD R-Design -14  
240 DL B19K -84

Poissa Sawo

  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1106
  • www.vrcf.fi
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #11 : 22.07.2012, 17:22:57 »
H- vai X-putkesta enemmän hyötyä V-moottorissa? Vai onko järkeä askarrella tuommosta muuten vakioon B280F-koneeseen? Tai onhan siinä 2,5" pakoputkisto, mutta sitä nyt ei viritykseksi lasketa :D
Kattia ei löydy, koska kone -88 korissa.

Edit. Taidan tehdä tuon H-putken ihan vaikka rakentamisen ilosta ja koska se on melko helppo operaatio. Katotaan menikö homma ihan reisille..
« Viimeksi muokattu: 23.07.2012, 17:00:18 kirjoittanut Sawo »

Poissa VulvaS40T4

  • Grand Luxe
  • *
  • Viestejä: 361
  • Volvo S40 T4 707hv / 655nm 2.8bar
    • VulvaS40T4
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #12 : 03.08.2013, 15:59:15 »
S40 T4 Volgan putkisto:  8)

3.5" RST putkisto Simonssin vaimentimilla

http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/20130803_125255-1_zpsf116ecb3.jpg

3.5" RST downpipe Holsetin HX40Superin jatkeena

http://i119.photobucket.com/albums/o143/VulvaS40T4/pakopesadownpipe_zps5de67403.jpg
www.x40fin.com
402m : 12.9s @ 200km/h 
1609m : 308km/h

Poissa Zam1z

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 220
  • Mustalaatikko
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #13 : 07.10.2013, 20:47:11 »
Mikähän nyt olisi "järkevin" tapa toteuttaa putkisto tuohon omaan...? Autona siis -90 740, b230ft:llä. Joku on jo rakentanut 3" putkiston alusta loppuun, ihan järkevästi akselin ylitykset jne., mutta ilman kattia ja yhdellä pöntöllä.
Eli katinhan se nyt tietenkin tarvitsee, mutta mitenkäs välipöntön? Tuleeko nurinoita leimalla jos ei sitä ole?
-> downpipe -> katti -> välipönttö -> loppupöntto
EX: 440x2,340,360,760+muut

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5084
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Tee-Se-Itse pakoputket ja downpipet.
« Vastaus #14 : 07.10.2013, 21:00:05 »
Jos auto on vähäpäästöinen, niin kunhan katti on pöntön lisäksi se riittää. Tuon ikäisessä saa vähän mökää ollakin.
444 -55   245 -90 Englantilainen potilas "B6284T"   245 -90   245 -92 B6304
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer?

 

Samppasport  Futurez